کد خبر: ۸۶۸۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

رونمایی از پوستر چند مستند و خبر‌هایی از مسابقه ملی چهارراه و عرضه فیلم هیچکاک از جمله خبر‌های دریافتی سینما و تئاتر است.
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

پوستر مستند «ناامیدی سم است» به کارگردانی رضا پردل (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) رونمایی شد.

به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستند «ناامیدی سم است» به کارگردانی رضا پردل با پایان مراحل فنی، برای نمایش در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آماده شده است. تصویرسازی این پوستر را شادی یوسفی انجام داده و هانا بیات طراح پوستر این مستند است.

«ناامید سم است» با نام قبلی «روبورس»، به بحران‌های سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ می‌پردازد که این بحران‌ها در بازار سرمایه باعث از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه مردم سهامدار شد. این مستند ۴۰ دقیقه‌ای پیامد‌های این اتفاق و درگیری مردم با این موضوع را تا امروز بررسی می‌کند.
 

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان: رضا پُردل، تهیه‌کننده: آریان عطارپور، تدوین: آریان عطارپور، فیلمبردار: رضا تیموری، راوی: شهرام درخشان، آهنگساز: نیما پورکریمی، صداگذار: هیراد علوی‌فرد، مشاور علمی: علی شهبازی، تصویرساز پوستر: شادی یوسفی، طراح پوستر: هانا بیات، تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

مهلت دریافت آثار مسابقه ملی چهارراه تمدید شد

مهلت زمان ارسال آثار به سومین دوره از مسابقه‌ی سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» به درخواست متقاضیان یک ماه تمدید شد.
ایوب آقاخانی، طراح و دبیر مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه، که فراخوان سومین دوره‌ی این رقابت کشوری را از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنر‌های نمایشی حوزه‌ی هنری هشتم مرداد ۱۴۰۲ منتشر کرد، خبر از تمدید مهلت ارسال آثار دوره‌ی سوم آن به درخواست متقاضیان داد.

وی در توضیح این اتفاق گفت: «مرداد ۱۴۰۲» که فراخوان را منتشر کردیم، روی ۲۰ مهرماه که بزرگداشت «حافظ» نامیده می‌شود هدف‌گذاری کردیم و خواستیم که متقاضیان تا آن تاریخ آثارشان را به دست ما برسانند. اما تقریباً مطابق معمول که انگار دیگر یک سنت شده با نزدیک شدن تاریخ اتمام مهلت مقرر تماس‌های مختلف از استان‌های متنوع کشور برای تمدید این مهلت آغاز شد. بسیاری از این تقاضا‌ها در این مضمون مشترک بودند که زحمت زیادی برای پژوهش کشیده شده و تقاضای تمدید فرصت داشتند. 

در نهایت تصمیم گرفتیم به احترام این دوستان فرصت را تا ۲۰ آبان یعنی دقیقاً یک ماه افزایش دهیم. امیدواریم این فرصت برای متقاضیان کافی باشد و پیش از پایان وقت اداری روز ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ آثار خود را به آدرس dramaticresearchs@gmail.com ارسال کنند.»

آقاخانی تصریح و یادآوری کرد: رقابت دور سوم برای تولید نمایشنامه‌هایی بر اساس زندگی هشت شاعر صاحب نام تاریخ ادبیات ایران و جوایز این دوره به شرح زیر شکل خواهد گرفت:

_ حکیم ابوالقاسم «فردوسی» توسی (قرن هفتم هجری قمری)

_ «ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف» متخلص به «سعدی» (قرن ششم هجری قمری)

_ «غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیّام نیشابوری» (قرن پنجم هجری قمری)

_ «جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد» متخلص به «نظامی گنجوی» (قرن ششم هجری قمری)

_ «بهاءالدین محمد بن حسین عاملی» معروف به «شیخ بهایی» و با نام کامل «بهاءالدین محمد بن عزالدین حسین بن عبدالصمد بن شمس الدین محمد بن حسن بن عاملی جبعی (جباعی)» (قرون دهم و یازدهم هجری قمری)

_ «جلال‌الدین محمد بلخی» معروف به «مولوی» و با نام کامل «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» (قرن هفتم هجری قمری)

_ «فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری» معروف به «عطار نیشابوری» (قرن هفتم هجری قمری)

_ «ابومعین ناصر بن خسرو بن حارث قبادیانی بلخی» معروف به «ناصر خسرو» (قرن پنجم هجری قمری)

جوایز:


جایزه‌ی نمایشنامه‌ی برتر (مقام اول) ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال


جایزه‌ی نمایشنامه‌ی دوم ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال


جایزه‌ی نمایشنامه‌ی سوم ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال


و در صورت انطباق با آرای داوران متون شایسته تقدیر از جایزه‌ی ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی برخوردار خواهند شد.


لازم است آثار در فرمت Word و PDF با فونت ۱۶ تنظیم شده باشند. 


_ اولویت با آثاری است که پیشتر در مسابقه‌ای شرکت نیافته باشند، اما محدودیتی در این مورد وجود ندارد.


_ آثار ارسالی به هیچ شکل مکتوبی نباید پیش از این منتشر شده باشند.


_ مرکز هنر‌های نمایشی حوزه‌ی هنری در چاپ و اجرای این آثار با حفظ و تاکید روی نام خالق اثر صاحب اختیار خواهد بود.


لازم به ذکر است نمایشنامه‌های برگزیده اولین و دومین دوره از این مسابقه در قالب مجموعه‌ای با عنوان «چهار گوهر» در چند جلد زیر چاپ است.

«پرندگان» هیچکاک عرضه شد

به مناسبت ششمین دهه ساخت «پرندگان» هیچکاک این فیلم در فیلم‌نت عرضه شد.

برای گرامیداشت سالگرد ششمین دهه ساخت فیلم «پرندگان» از آلفرد هیچکاک، این فیلم در ۲۲ و ۲۳ اکتبر دوباره به پرده‌های سینما باز ی‌گردد و به همین منظور این پلتفرم نیز این فیلم را به طور رایگان عرضه کرده است.

این فیلم با زیرنویس اختصاصی فارسی و همچنین نسخه دوبله فارسی عرضه شده است.

در نسخه جدید جهانی، فیلم دارای مقدمه‌ای انحصاری از لئونارد مالتین، منتقد و مورخ فیلم خواهد بود که به بررسی میراث ماندگار موفقیت‌های افسانه‌ای هیچکاک می‌پردازد.

امیدواریم که دوباره سفر بدون برنامه ریزی ملانی دنیلز جوانی اجتماعی با بازی تیپی هدرن و ملاقات دوباره‌اش با میچ برنر وکیل خوش‌پوش، به خلیج «بودگا» را تماشا کنیم.

این فیلم بر اساس داستان «پرندگان» اثر دافنه دوموریه ساخته شده‌است. موضوع اصلی فیلم حملات ناگهانی و وحشیانه تعداد وسیعی از پرندگان به دلایل نامشخصی به خلیج بودگا واقع در کالیفرنیا است.

تخفیف ویژه نمایش «کمدی گمنام» برای دانشجویان

این روز‌ها نمایش «کمدی گمنام» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغری، تهیه کنندگی مشترک علیرضا ملاحسینی و علی مافی و آهنگسازی علی المعی در سالن نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

این نمایش برای روز چهارشنبه سوم آبان ماه با تخفیف ۵۰ درصدی ویژه دانشجویان در ساعت ۱۷:۳۰ اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دو دوست قدیمی و هنرور سینما در سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷ گمان می‌کنند که ممنوع‌الکار شده‌اند و بدین سبب دست به هر کاری می‌زنند...

فرزادحسنی و حسین پورکریمی بازیگران نمایش «کمدی گمنام» هستند، با صدای رضا کیانیان و احمد کاوری همچنین نوازندگان محمد وفایی، پارسا شرافتی و آوا افشین نژاد.

گفتنی است؛ بنا بر تصمیم گروه اجرایی نمایش «کمدی گمنام»، بخشی از عواید فروش این نمایش به هنرمندان بیمار تئاتر اختصاص پیدا می‌کند.

«کمدی گمنام» آبان ماه ساعت ۲۱ در سالن نوفل لوشاتو میزبان مخاطبان تئاتر است.

«دشمن خدا» به صحنه می‌آید

 نمایش «دشمن خدا» به نویسندگی عمادالدین رجبلو و کارگردانی مجید عراقی از نیمه آبان ماه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

در این اثر نمایشی علی غریب به عنوان تهیه‌کننده و علی اکباتانی به عنوان مدیر تولید حضور دارند.

نمایش «دشمن خدا» در دو اپیزود «دبستان دخترانه» و «پادگان نظامی» روی صحنه خواهد رفت.

اپیزود اول این نمایش، روایت دعوای دو دختر کوچک بر سر برگه انشاء در دفتر ناظم دبستان دخترانه است و اپیزود دوم نیز دعوای دو سرباز در دفتر فرمانده پادگان را به نمایش می‌گذارد؛ اینجاست که ما باید قضاوت کنیم که چه کسی دروغ می‌گوید؟

پوستر بین‌المللی فیلم کوتاه «کوچ» رونمایی شد

پوستر بین‌المللی فیلم کوتاه «کوچ» ساخته امید یوسفی همزمان با آخرین نمایش فیلم در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی شد. 

فیلم کوتاه «کوچ» به کارگردانی امید یوسفی و تهیه‌کنندگی رایموند رسولی در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران روی پرده رفت.

همزمان با آخرین نمایش این فیلم که امروز دوشنبه یکم آبان‌ماه در سومین سانس (ساعت ۱۸:۳۰) در سالن دو پردیس سینمایی ملت روی پرده می‌رود، از پوستر بین‌المللی فیلم با طراحی کیارش ظریفی رونمایی شد.

فیلم کوتاه «کوچ» روایتگر عشق پسری افغان است که به دختر مورد علاقه‌اش قول ساخت بادبادکی را داده است، اما خانواده دختر با وقوع جنگ تصمیم به کوچ از دیارشان را دارند. 

پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده استودیو فیلمچی است. 

حسین رحیمی، نازنین موسوی، احمد عطایی، مرجان خالقی، محمد شریفی، نسیم امیری، مجتبی نوروزی، ثنا عجمی، امیرحسین عالمی، حدیث محسنی، مهدی عرفاتی و بشیر نیکزاد بازیگران فیلم کوتاه «کوچ» هستند. 

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از:تهیه کننده: رایموند رسولی، نویسنده و کارگردان: امید یوسفی، سرمایه‌گذار: راحله گوی‌آبادی، برنامه‌ریزی و تولید: ساسان نعمت‌الهی، سینا مرادی، پشتیبانی تولید: امیرحسین بی‌ریا، مدیر فیلمبرداری: شهرام نجاریان، تدوین: اسماعیل علیزاده، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، طراحی صحنه و لباس: مهدی عرفاتی، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین صادقی، مدیر صدابرداری: سامان شهامت، طراح چهره‌پردازی: مینا بادامی، تصحیح رنگ و نور: میلاد فرج الهی، جلوه‌های ویژه بصری: حسن نجفی، دستیار اول کارگردان: علی جعفریان، دستیاران کارگردان: امیر حسین عالمی، ترانه یوسفی، منشی صحنه: نیکتا نعمت‌الهی، عکس: بهزاد عاشوری، دستیاران فیلمبرداری: مهدی حسینی، یحیی زاهدی‌پور، آراز رز (فاز ۱) محسن آزادی، مهیار افضلی (فاز ۲)، کرین: ابوالفضل بختیار، عباس اثنی‌عشری، لباس: نگار جمشیدی، دستیار لباس: مرتضی علی‌زاده، دستیاران صحنه: علیرضا باجی، علیرضا زندی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین