کد خبر: ۸۶۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۰
در جمع طلاب استان کرمان مطرح شد؛

احمدی‌نژاد: دوران هسته‌ای تمام شد، گفتگو در سایر مسایل است

تا تحقق کامل عدالت فاصله از زمین تا آسمان است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور اجرای عدالت را سخت و پیچیده دانست و گفت: «برپایی عدالت نیازمند عزم عمومی است و باید با همدلی و همکاری یکدیگر عدالتخواهی به یک فرهنگ تبدیل شود». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار علما، روحانیون و طلاب استان کرمان با بیان اینکه زیباترین و ماندگارترین مجاهدت‌ها، مجاهدت در راه تقویت و تزکیه انسان‌ها است، اظهار داشت: «علما وظیفه هدایت بشریت را برعهده دارند و هیچ فعالیتی با کار علما برابری نمی‌کند». 

وی تصریح کرد: «هر اتفاقی در حوزه اقتصاد و سیاست و مسائل گوناگون بیفتد کار تبلیغ و هدایت نباید آسیب ببیند، چرا که همه اصلاحات اجتماعی از اصلاح انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد». 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت فعالیت‌های علما را اقدامی ماندگار و اصیل می‌داند، خاطر نشان کرد: «معتقدیم که تعلیم و تربیت دینی و تبلیغ باید به گستردگی و روزآمدگی هر چه تمام‌تر در همه جای کشور گسترش پیدا کند». 

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت حفظ و احیاء روحیه عدالتخواهی اظهار داشت: «اجرای عدالت از سنگین‌ترین مراحل مأموریت انبیاء الهی و صلحا بوده است. مخالفین پیامبران مباحثی مانند توحید، نبوت و معاد را بالاخره با مقاومت‌هایی پذیرفتند ولی وقتی مسأله ساماندهی امور براساس عدالت پیش آمد، تقریباً همگی آنها در مقابل پیامبران ایستادند». 

رئیس‌جمهور دایره عدالت را بسیار وسیع و گسترده دانست و گفت: «بخش مهمی از عدالت به عدالت اقتصادی مربوط می‌شود چرا که بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی ناشی از تبعیض در بخش اقتصاد است». 

وی با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب گام‌های بلندی در جهت عدالت برداشته شده است، گفت: «هنوز تا تحقق کامل عدالت فاصله از زمین تا آسمان است». 

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در اجرای عدالت باید در مقابل خواسته‌ها و زیاده‌خواهی ناحق و نامشروع ایستادگی کرد، گفت: «عده‌ای در دست اندازی به منابع عمومی، شرایط مکانی و زمانی کشور را در نظر نمی‌گیرند و صرفا به پرکردن جیب‌های خود اهمیت می‌دهند از این رو برپایی عدالت نیازمند عزم عمومی است». 

رئیس‌جمهور با تأکید بر نامگذاری امسال با عنوان سال اصلاح الگوی مصرف، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را گام بلندی در این راستا دانست و تصریح کرد: «با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها هم از اسراف جلوگیری می‌شود و هم واقعاً یارانه‌ها به دست کسانی که مستحق هستند می‌رسد و امیدواریم با تصویب مجلس شورای اسلامی بتوانیم هر چه زودتر این طرح را اجرایی کنیم». 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «درست است که اجرای عدالت و حاکم کردن آن از مهم‌ترین و سخت‌ترین مسئولیت انبیاء و اولیا بوده و درست است که مأموریت اصلی امام عصر(عج)، حاکم کردن عدالت در سراسر جهان است اما آیا با حاکم شدن عدالت، بشریت به نقطه کمال خود می‌رسد»؟ 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «در پاسخ به این سوال معتقدم که حاکم شدن عدالت کف حرکت انسان و نقطه آغاز شکوفایی انسان است و زندگی حقیقی بشریت از زمانی آغاز می‌شود که عدالت کامل حاکم شود». 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: «هر گامی در اجرای عدالت مانند تیری بر چشم شیطان است چون اجرای عدالت یعنی حرکت به سمت حاکمیت امام عصر(عج) و شیطان با هیچ چیزی به اندازه امام دشمنی ندارد».
 
وی تصریح کرد: «در نقطه مقابل، انسان هیچ مأموریتی جز دعوت و تبلیغ به امام و انسان کامل وجود ندارد و امروز روزی است که باید دنیا را به امام دعوت کنیم چرا که به فضل الهی قلوب ملت‌ها در حال تغییر است». 

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع هسته‌ای خاطر نشان کرد: «دشمنان، ملت ایران را در این موضوع مورد تهدید و توهین قرار می‌دادند و با پررویی خواستار تعطیلی تأسیسات و حتی تحقیقات هسته‌ای از سوی کشورمان بودند اما امروز به فضل الهی و با ایستادگی مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به جایی رسیدند که اعتراف می‌کنند بدون گفتگو با ایران، قادر به حل مسائل جهان و منطقه نیستند». 

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران اهل منطق و گفتگوست، تصریح کرد: «البته دوران بحث موضوع هسته‌ای به پایان رسیده است و دیگر زمان به عقب برنمی‌گردد. امروز باید بر روی مسائل دیگر جهان از جمله اصلاح ساختارهای بین‌المللی، شورای امنیت، اجرای عدالت و صلح واقعی با یکدیگر همفکری و گفتگو کنیم و ایران در این زمینه کاملاً آماده است». 

وی افزود: «امروز تقریباً همه مناسبات اصلی جهان تحت سیاست‌های ملت ایران قرار گرفته است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین