کد خبر: ۸۶۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۳

رضایی: مشکل فرهنگ کشور گشت ارشاد نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رضایی با بیان اینكه احزاب باید برای مسائل و مشكلات متعدد جامعه بخصوص در بخش اقتصاد و فرهنگ و اجتماع با برنامه وارد عرصه شوند اظهار داشت: «مسئله فرهنگ با برقراری گشت ارشاد و یا برداشتن آن حل نمی‌شود».

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در كنگره اول حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی افزود: «آینده حكمرانی و آینده سیاسی جمهوری اسلامی به طور جدی وابستگی به نهادهای سیاسی دارد كه با اراده جوانان، نخبگان و اندیشمندان آن شكل گرفته و به واقع احزاب و نهادهایی از این دست از دستاوردهای با ارزش انقلاب اسلامی بشمار می‌روند و هرچه بیشتر تقویت شوند اداره كشور نیز مطلوب‌تر می‌شود». 

وی پیام هر انتخابات را متناسب با مشكلات و نیازهای اساسی كشور عنوان كرد و گفت: «پیام‌هایی كه از سوی نامزدها مطرح می‌شود باید با مشكلات ملموس ملت در ارتباط حقیقی باشد و تنها در این صورت است كه كارآمدی انتخابات افزایش می‌یابد». 

رضایی با بیان اینكه امروز نباید از انتخابات صرفا برای فرار از مشكلات و یا روآوردن به احساسات و عواطف بهره‌گیری شود اظهار داشت: «اگر به این سمت و سو حركت كنیم معلوم نیست انتخابات مطلوب ملت ما باشد و باید هرچه بیشتر فضای حاكم بر انتخابات را عقلانی‌تر كنیم». 

رضایی گفت: «باید برنامه نامزدها برای حل مسائل سیاسی و سیاست خارجی مشخص باشد، باید برنامه نامزدها برای مواجهه با آمریكا و مدیریت ارتباطات در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد، ما با كلی‌گویی نمی‌توانیم این مسئله جدی را پشت سر بگذاریم و در این مقطع احساسات و عواطف و سیاسی‌بازی كارآمدی ندارد». 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تغییر سناریوی 30 ساله مواجه امریكا با ملت ایران تاكید كرد: «غربی‌ها می‌خواهند ایران را در انفعال جدی در عرصه سیاست خارجی قرار دهند اگر چه به واسطه رهبر فرزانه انقلاب راهنمایی‌های لازم در كلیات بخوبی مطرح می‌شود اما وظیفه دولت‌ها در این مسیر تقسیمات اصولی اتخاذ كنند». 

رضایی به مشكلات كهنه شده اقتصادی در ایران اشاره‌ای كرد و افزود: «تورم 40 ساله، بیكاری و مسائلی از این دست یكی از نیازهای جدی برنامه‌ریزی در عرصه مدیریت كشور را می‌طلبد و آمارها نشان می‌دهد میزان اسراف در دستگاه‌های دولتی ایران 20 برابر فساد اقتصادی است و سالانه 50 میلیارد دلار اسراف در دستگاه‌های دولتی اتفاق می‌افتد كه احزاب باید و با مواجه به این مشكلات با برنامه وارد شوند». 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: «مسئله فرهنگ در كشور با برقراری گشت ارشاد و یا برداشتن آن حل نمی‌شود باید دید احزاب برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی چه راهكارهایی را پیشنهاد می‌كنند».
 
رضایی حضور 3 میلیون معتاد در كشور را مشكل بزرگی برای آرامش و امنیت كشور عنوان كرد و گفت: «اگر هر معتاد 3 و یا 4 نفر از اطرافیان خود را نیز مشغول به خود كند جامعه‌ای 15 میلیونی را دچار ناامنی و عدم آرامش كرده كه باید برای دستیابی به ثبات و آرامش در جهت حذف پدیده‌هایی از دست اقدام كرد».
 
رضایی گفت: «بنا به اعلام وزارت كشور 46 میلیون و بنا به رای نخبگان 52 میلیون نفر رای‌دهنده در كشور وجود دارد چرا باید میزان مشاركت 25 میلیون باشد. این نوع سكوت برخی از مردم را باید با هدفمندی شكست و احزاب باید برای این سكوت برنامه داشته باشد».
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «بعد از 30 سال اداره اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه ما نیازمند به تغییر الگوی مدیریتی است كه اگر این تغییر صورت نگیرد هر عزیزی كه در راس قوه مجریه به عنوان رئیس جمهور قرار گیرد این مشكلات و مسائل حل نخواهد شد. الگوی مدیریتی كه بخشی از آن مدیریت بهره‌گیری نخبگان برای اداره كشور است نیازمند اعمال روش‌های مدیریتی كارآمد و خردمندانه است».
 
رضایی دستیابی به الگوی مصرف كارآمد را در گرو تغییر الگوی مدیریتی كشور عنوان كرد و گفت: «وقتی وسایلی تولید می‌شود كه سوخت بالا و انرژی بسیاری بصورت غیر استاندارد مصرف می‌كند چطور می‌شود به مردم گفت كه كمتر مصرف كن، ناكارآمدی، اسراف و فساد در نتیجه اشخاص نیست و این دولت و یا آن دولت ضعیف نبوده همه تلاش كردند اما الگوی مدیریتی كشور نادرست بوده است».
 
رضایی عنوان كرد: «این همه حیف و میل در كشور وجود دارد و آنوقت عده‌ای گرسنه شب می‌خوابند و این همه جوان بیكار در كشور وجود دارد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط میان الگوی مدیریتی و نقش احزاب نیز بیان داشت: «حكمرانی در نتیجه انتخابات بدست می‌آید و احزاب می‌توانند انتخابات را به سوی نظریات و اشخاصی سوق دهند كه آن اشخاص توان تغییر در مدیریت كشور را داشته و در این رهگذر باید انتخابات را از حالت احساسی عاطفی و فرار از یك مشكل به سوی خلق یک مدیریت پویا هدایت كرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
0
0
چرا اینا در بین مردم نیستن ببینند که واقعا مشکل مردم گشت های ارشاد است؟
چرا به جای گشت های ارشاد ، وضعیت کار را بهتر نمی کنید تا جوانان سر کار روند؟
(ببخشید، اخه به این موضوع فکر نکرده بودم که اشتغال جوانان باعث می شود [...]به خطر بیفتد ، شاید هم آقای جنتی گفتند که اشتغال جوانان شرعا حرام است...)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین