کد خبر: ۸۷۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۷
در دیدار اعضای کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان شد:

هاشمی: امسال نظارت مجمع یه صورت جدی اعمال می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «آیین نامه نظارتی مجمع به صورتی مطلوب اصلاح شده که کمک بسیار به اعمال نظارت مجمع تشخیص می‌کند».

به گزارش سرویس اقتصادی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار محسن رضایی و اعضای کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع، این کمیسیون را پرکارترین و حساس‌ترین کمیسیون مجمع خواند و با اشاره به اینکه ما در مجمع بیشترین تاثیر را از بحث اقتصاد کلان می‌گیریم، گفت: «همین حساسیت باعث می‌شود فعالیت همکاران این کمیسیون دو چندان و وظیفه و مسوولیت شان نیز جدی‌تر باشد».

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روند طولانی و سخت تصویب سیاست‌ها در مجمع تشخص مصلحت، از کار کارشناسی در کمیسیون‌ها گرفته و سپس تصویب در صحن مجمع و تصویب توسط مقام معظم رهبری و سپس ابلاغ، تصریح کرد: «علی رغم زحمات فراوانی که توسط کارشناسان زبده در مجمع تشخیص برای تصویب سیاست‌های کلی و کارشناسانه انجام می‌شود به دلیل وجود حساسیت‌ها پروسه تصویب نهایی و ابلاغ و سپس اجرای این مصوبات گاهی چند سال به طور می‌انجامد».

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم سیاست‌های کلی که با زحمات بسیار به دست می‌آید تاثیر اساسی خود را بگذارد، باید به سرعت ابلاغ واجرایی شود، تصریح کرد: «متاسفانه بخشی از سیاست‌های کلی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، توسط قانونگذاران و مجریان شامل مرور زمانی می‌شوند و خاصیت خود را ازدست می‌دهند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امسال مجمع تصمیم دارد نظارت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری به این نهاد به خصوص درباره برنامه پنجم را به صورت جدی باهمکاری ارگان‌های مسوول اعمال نماید، گفت: «آیین نامه نظارتی مجمع هم به صورتی مطلوب اصلاح شده که کمک بسیار به اعمال نظارت مجمع تشخیص می‌کند».

در ابتدای این دیدار قاسمی رئیس کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع و همچنین خانم طباطبایی رئیس کمیته اقتصاد کلان و تلفیق، مرعشی رئیس کمیته مدیریت و نظام اداری، معتمدی رئیس کمیته پولی، بانک و بیمه و عادل آذر رئیس کمیته برنامه و بودجه و تعدادی دیگر اعضای این کمیسیون به طور جداگانه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه حال و آینده کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع ارایه دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
جناب آقای هاشمی وقتی که سیاست های کلی نظام توسط دولت کنار گذاشته می شود مردم چگونه می توانند باور داشته باشند که آرای آنها مورد تجاوز قرار نخواهد گرفت؟ آیا بهتر نیست حال که قرار است نظارت جدی از سوی مجمع انجام گیرد، ساز و کاری برای صیانت از آرای مردم در انتخابات 22خرداد تعبیه شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
جناب اقاي هاشمي همانطوريكه ميدانيد اين مرد اول وزارت كشور كه مسئول صيانت از اراءمردم در نظر گرفته شده و سرمايه هنگفتي به نامشروع كسب كرده اصلا قابل اطمينان نيست لطفا در اينخصوص راه چاره با مقام معظم رهبري بينديشيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین