کد خبر: ۸۷۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۳۷
میرحسین می‌گوید که برای پیروزی آمده و تا آخر خواهد ایستاد

موسوی: مسکن مهر و سهام عدالت مصیبت بزرگ دولت آینده است

تخریب‌ها اصلاً روی من اثر نمی‌گذارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی با رد احتمال کناره گیری از انتخابات، گفت: «من تا آخر هستم و برای پیروزی هم آمدم. دوستانی که با بنده کار کردند می‌دانند که من یا وارد کاری نمی‌شوم یا اگر وارد شوم تا آخر می‌ایستم و عقب‌نشینی نخواهم کرد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، مهندس موسوی در دیدار جمعی از اعضای فراکسیون‌های اکثریت و اقلیت مجلس و نیز نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، گفت: «من چند گزاره مهم را مطرح می‌کنم یکی آنکه من مسلمانم و به اسلام با قرائت حضرت امام(ره) اعتقاد دارم. دوم آنکه من یک ایرانی هستم بنابراین به بحث‌هایی که راجع به قومیت‌ها وجود دارد مانند یک ایرانی نگاه می‌کنم. رییس‌جمهور هم یک ایرانی است که سلایق گوناگون دارد و کسی نمی‌تواند خود را از ایرانی بودن جدا کند. نکته سوم اینکه اعتقاد به کرامت انسانی و انسان به ماهو انسان دارم. من به این مسأله عمیقا معتقدم و این در نوع شعارهایم نیز موثر بوده است».

وی با تاکید بر این که «توجه به زمان و مکان را یک ضرورت می‌دانم»، گفت: «اینکه من به 20 یا 30 سال پیش متعلق هستم مطرح نیست من همیشه به زمان بودم و به هیچ وجه خود را خارج از زمان و مکان نمی‌دانم. به دلیل ارتباط و نزدیکی‌ام با قشر روشنفکر، بیش از همه در جمع سیاسیون و فرهنگیان بودم و به همین دلیل احساس خطر کردم و الا با این سن و سال وارد عرصه انتخابات نمی‌شدم».

وی مهمترین کمک نمایندگان مجلس را روشن کردن فضا دانست و اظهار داشت: «رقیب ما از شفاف نبودن فضا استفاده می‌کند. ما همه از قشرهای پایین و متوسط جامعه هستیم و با آنان ارتباط داریم. وقتی نماینده‌ای به جنوب شهر برود و بگوید من 350 هزار تومان به شما می‌دهم که با 100 هزار تومان آن یارانه پرداخت کنید و 250 هزار تومان باقی برای شما است، بسیار اثرگذار است. به هر حال خانواده‌های محروم، بچه بیمار، یا پسر معتاد یا دختر طلاق گرفته در خانه دارند یا باید خانه‌ را خالی کنند و با این وضع تورم 250 هزار تومان یعنی راه امید و این در لحظه‌ای که می‌خواهند آرای خود را به صندوق‌ها بریزند بسیار اثرگذار خواهد بود».

موسوی افزود: «بخش عمده‌ای از تبلیغات انتخاباتی رقیب، در فضای مبهمی که ایجاد شده، صورت می‌گیرد. ما اسحله‌ای جز افشاگری نداریم. من در شیراز شنیدم که به سرعت ریل‌ها را در خط آهن می‌چینند تا راه شیراز را افتتاح کنند و این‌ها بخشی از استان‌ها را مخاطب قرار می‌دهد و اثرگذار است. یا این ابهام که پول‌هایی به صندوق ریخته نشده که از سه میلیارد تا 10 میلیارد دلار گفته می‌شود باید برطرف شود چرا که به کشور ضربه وارد می‌کند. بحث انتخابات هم مطرح نیست این‌ها مشکلاتی است که هر کسی که فردا رییس‌جمهور شود با آن مواجه خواهد بود».

وی با بیان این که «من امکاناتی برای جمع‌آوری رای ندارم و اساساً با این امر مخالفم»، گفت: «تنها ابتکار ما ایجاد فضای روشنی است که مردم در این فضا فداکاری کنند و رأی دهند. حس می‌کنم که فضا در حال باز شدن است اما اقدامی وسیع از سوی همه کس لازم دارد. یک ستاد نمی‌تواند کار همه را انجام دهد آن هم با وجود صداوسیما و فضایی که امروز ایجاد شده است. ما امکانات خاصی نداریم؛ باید بر صداوسیما اثر بگذاریم، بنویسیم و بخواهیم و با فعالیت‌های تک تک خودمان مشکلات را برطرف کنیم که مهم‌ترین آن شفاف سازی جامعه است به پشت پرده تصمیمات و اینکه ارتباط آن را با رأی مردم به آنان توضیح دهیم».

وی افزود: «یکی از دوستان راجع به سهام عدالت صحبت کردند، من اگر بودم چنین کاری را شروع نمی‌کردم اما معتقدم رییس‌جمهور هر کسی که می‌خواهد باشد در مسوولیت‌هایی که پای آن را امضا می‌کند متعهد است. مردم باید آن را بدانند چرا که مصیبت این امر پای رییس‌جمهور آینده است. بنابراین سهام عدالت و مسکن مهر طبیعی است و از نظر قانونی نمی‌توانم به آن دست بزنم با اینکه می‌دانم این مصیبت بزرگی است برای دولت آینده. اما کاری از ما ساخته نیست، ما شبیه این مثال را تا شب انتخابات خواهیم داشت. موشک‌های زیادی به هوا پرتاب خواهند شد و یا افتتاح‌های زیادی صورت می‌گیرد، اگر اهداف مثبت و خوبی داشت هیچگاه انتقاد نمی‌کردم، الان بحث 40 هزار میلیارد تومان مطرح است که اگر مقداری به آن اضافه کنیم وقتی به بحث انتخابات رسیدیم نمی‌دانیم آیا دولت آینده فرصت انجام این کارها را خواهد داشت یا خیر».

موسوی سپس با رد احتمال کناره گیری از انتخابات، گفت: «من تا آخر هستم و برای پیروزی هم آمدم. دوستانی که با بنده کار کردند می‌دانند که من یا وارد کاری نمی‌شوم یا اگر وارد شوم تا آخر می‌ایستم و عقب‌نشینی نخواهم کرد».

موسوی درباره بداخلاقی‌های انتخاباتی و تخریب‌های انجام شده در این مدت، گفت: «از این تخریب‌ها مطلعم و متاسفانه فراتر رفتن از مرزهای اخلاق در کشور ما معمول شده است ولی من محکم هستم و این تخریب‌ها اصلاً روی من اثر نمی‌گذارد».

وی با بیان این که «می دانم که ما ضعف‌هایی در ستاد داریم»، گفت: «البته باید توجه کنیم که ستاد فقط اینجا نیست و قبلا هم گفته‌ام که هر شهروند یک ستاد است و این اعتقاد من است. این یک پروژه مشترک است و باید با کمک همدیگر در این عرصه کار کنیم».

موسوی همچنین تاکید کرد: «باید از سرمایه‌های دوران دفاع مقدس به گونه‌ای استفاده شود که بدبینی نسبت به آن دوران ایجاد نشود».

وقتی یکی از حضار خطاب به میرحسین گفت که باید محکم‌تر صحبت کند، مهندس موسوی به شوخی گفت که از بس صحبت کردم صدایم گرفته است؛ و افزود: «این نکته را قبول دارم ولی در عین حال معتقدم که برخی مسائل اگر آرام بیان شود تاثیر بیشتری خواهد داشت. مشابه این جلسه، جلساتی دیگری هم خواهیم داشت و قطعاً نیاز است در آن‌ها به طور صریح در مورد مسائل مختلف صحبت شود».

وی سپس درباره انتقادات مطرح نسبت به شرایط موجود جامعه گفت: «رقبای ما گفتند می‌خواهیم نفت را به سر سفره‌های مردم ببریم و چهار سال هست که نتوانستند خود را از این تعهد خلاص کنند. بنابراین باید متوجه باشیم که باید در قبال تک تک وعده‌هایی که می‌دهیم پاسخگو باشیم. نمی‌شود به مردم دروغ بگوییم و از این گذشته، باید در برابر خدا پاسخگو باشیم چرا که ما به قصد قربت الی‌الله و برای رضای خدا وارد شدیم».

بنابر این گزارش، نمایندگان حاضر، در واکنش به سخنان موسوی به تشویق وی پرداختند..

در ابتدای این نشست، تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی، سخنرانی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
درود بر نمايندگان فهميده و تمامي حاميان موسوي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
آقای موسوی شما احتیاج به ابزارهایی که آنها به آن متوسل میشوند ندارید شما تلاش کنید مردم رای بدهند چون کسی که خود بخود رای بدهد احتمالا رایش یا شما است یا احمدی نژاد ولی کسی که خاموش است و یا بی تفاوت و یا میخواهد رای ندهد تشویق شود به رای دادن حتما به کسی رای میدهد که مقابل احمدی نژاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
ماهم در تلاشیم که برای مهندس موسوی رای جمع کنیم اما برای بسیاری از مردم این سوال مطرح میباشد که با توجه به شرایط حاکم برجامعه آیا مهندس موسوی قادر به تغییر اوضاع میباشد آیا می توان جامعه را ازاین افسردگی و پریشانی خارج کند ؟؟؟ در هرصورت ماتلاش خودرا انجام میدهیم و بسیار امید داریم که مهندس در انتخاب با رای قاطع پیروز شود اگر جامعه لیاقت آن را داشته باشد.به امیدحق و یاری خداوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
دروود بر میر حسین موسوی خداوند یار ونگهدارش باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
راي ما فقط موسوي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
بسيار صحبتحاي به ظاهر منطقي است؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
آقای موسوی اوردن مردم سر صندوق سخته
تو مشارکت بالا احمدی نژاد آخر میشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین