کد خبر: ۸۷۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۹

ثمره هاشمی: بعضی وقتها می‌گفتند تا چند ساعت دیگر حمله می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستادهای مردمی حامیان احمدی‌نژاد گفت: «امروز هیچ ملتی در جهان سرافرازتر و عزیزتر از ایران نیست».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، مجتبی ثمره هاشمی رئیس ستادهای مردمی حامیان محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم امروز جمعه در همایش تحلیل و بررسی انتخابت ریاست جمهوری دهم که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها و در دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: «پیش از روی کار آمدن دولت نهم گفتمان امام و انقلاب در حال فراموش شدن بود و مدام از دموکراسی و آزادی غربی سخن به میان می‌آمد و در این دوره‌ بود که ولایت فقیه را اقتدارگرایی می‌گفتند مجاهدت را شورش‌های انقلابی نام می‌نهادند، رعایت اصول را بنیادگرایی لقب می‌نهادند و سیاست را از دیانت جدا می‌دانستند اما خداوند مجددا دل‌های مردم را به سمت اسلام و گفتمان اسلامی متمایل کرد و مردم در سوم تیر 84 انقلاب جدیدی را برای بازگشت به ارزش‌ها رقم زدند».

وی با بیان اینکه امروز گفتمان دولت منتخب مردم گفتمان انقلاب اسلامی است تصریح کرد: «با این وجود برخی این گفتمان را برنمی‌تابند و با آن به مخالفت برمی‌خیزند». 

رئیس ستادهای مردمی حامیان احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دولت نهم برای گسترش عدالت در جامعه و با بیان اینکه در این 3 یا 4 سال استقرار دولت نهم مردم تا حدی معنای عدالت را کشیده‌اند اظهار داشت: «سفرهای استانی یک جلوه‌ای از عدالت است چرا که دولت و امکانات دولتی متعلق به همه مردم است و دولت نباید تنها به فکر مردم تهران باشد». 

ثمره هاشمی افزود: «در اولین روزهای مطرح شدن بحث سفرهای استانی خیلی‌ها و حتی برخی از اعضای کابینه با تعجب می‌گفتند مگر می‌شود هیئت دولت هر دو هفته یکبار به یک استان سفر کند اما رئیس جمهور بر این امر اصرار کرده و خودشان پیش افتاده و بیشترین بار را نیز به دوش کشیدند و به حمدالله این سفرهای استانی آغاز شد و تا امروز نیز ادامه دارد». 

وی همچنین به برخی برکات سفرهای استانی دولت نهم اشاره کرد و با بیان اینکه این سفرها موجب شد که مردم با حقوق خود آشنا شوند، اظهار داشت: «سفرهای استانی موجب شد که مطالبه عدالت به صورت یک فرهنگ در میان مردم درآمده و مردم حقوق خود را از مسئولان مطالبه کنند». 

مشاور عالی سابق رئیس جمهور ضمن اشاره به استقبال‌های وسیع مردمی از هیئت دولت در سفرهای استانی افزود: «وقتی دشمنان دیدند که مردم در 350 شهر در طول سفرهای استانی دولت نهم به استقبال پرشور از دولت خدمتگزار پرداخته و در این استقبال‌های خود شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است را سر داده‌اند، فهمیدند که دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای یک خواست ملی است و ملت ایران نشان داد که یک ابرقدرت است و آمریکا و اعوان و انصارش هیچ کاری نمی‌توانند بکنند چه آنچه دشمنان هرکاری برای فشار آوردن به ایران انجام داده‌اند و حتی تهدید به حمله نظامی کرده و بالاتر از آن گاهی اوقات آرایش نظامی حمله نیز گرفتند. اما ایستادگی مردم موجب شد که هیچ کاری نتوانند بکنند». 

ثمره هاشمی ادامه داد: «در برخی مواقع پیغام می‌فرستادند و می‌گفتند اگر فن‌آوری هسته‌ای را متوقف نکنید دو ماه دیگر و در برخی مواقع یک ماه دیگر و حتی گاهی چند ساعت دیگر حمله خواهیم کرد اما رئیس جمهور و دولت نهم با اتکا به خدا و با توجه به ایستادگی مردم در مقابل این تهدیدها ایستاده و پیروز شدند». 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر خدمات دولت نهم خاطرنشان کرد: «پیش از این بیش از دو میلیون بازنشسته کشوری و لشکری نمی‌توانستند با حقوقی که دریافت می‌کنند زندگی شخصی‌‌اشان را هم اداره کنند اما در دولت نهم حقوق بازنشستگان 60 تا 100 درصد افزایش یافت». 

رئیس ستادهای مردمی حمایت از رئیس جمهور ادامه داد: «در طول استقرار دولت نهم 5/1 میلیون نفر به کسانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند افزوده شدند که این افراد شامل اقشار زحمت‌کشی مانند رانندگان بودند که بیش از این کسی به فکر آنها نبود». 

ثمره هاشمی با بیان اینکه در طول خدمت دولت نهم، بحث عدالت بخش خارجی نیز پیدا کرد اظهار داشت: «امروز یکی از اصول مسلم روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران نیز بحث عدالت است».

وی همچنین در پایان این قسمت از سخنان خود تاکید کرد: «امروز هیچ ملتی در جهان سرافرازتر و عزیزتر از ایران نیست». 

ثمره هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال یکی از حضار درباره کنترل بازار از سوی دولت با بیان اینکه اینطور نبوده است که تمام بازار تحت کنترل و سیطره دولت باشد تصریح کرد: «پیش از استقرار دولت نهم یکی از بحث‌های مهمی که چندین بار رئیس جمهور مطرح کرد موضوع بانک‌هاست که تاثیر بسیاری بر بازار دارد و یکی از قسمت‌های مهم طرح تحول اقتصادی نیز همین موضوع بانک‌ها هستند». 

وی ادامه داد: «در سیستم اجرایی کشور اینگونه نیست که همه دستگاه‌های سطح پائین‌تر گفتمان امام و انقلاب را همراهی کند اما در همین دولت نهم که جلوی خیلی از مسائلی که می‌خواست اتفاق بیفتد و جلوی بسیاری از ریخت و پاش‌ها، تصرف زمین‌های بیت‌المال، واگذاری منابع طبیعی به صاحب منصبان و غیره گرفته شد». 

وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید آزاده بوده و بدهکار جایی نباشند تصریح کرد: «یکی از خصوصیات دولت نهم این بود که آزاده بوده و بدهکار جایی نبود و همین آزادگی در برخی مواقع هزینه‌هایی را از جانب برخی به دولت وارد کرد». 

وی در خصوص بحث ادغام سازمان حج و زیارت با سازمان میراث فرهنگی نیز گفت: «این بحث دیگر تمام شده و منتفی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین