کد خبر: ۸۷۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۴۳

هتاکی دوباره قاسم روانبخش به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قاسم روانبخش، یکی از معدود حامیان روحانی احمدی‌نژاد، در یادداشتی که یکی از سایت‌های حامی دولت آن را منتشر کرده است، بار دیگر به هتاکی نسبت به رئیس مجلس خبرگان رهبری پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، روانبخش که در هفته گذشته، از سوی حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با عنوان، «نورسیده سیاسی»، از او یاد شد، در این یادداشت، که به بهانه نقد مصاحبه اخیر حجت‌الاسلام علی زادسر، با رئیس مجلس خبرگان رهبری، نوشته شده، در حالی‌که به نظر می‌رسد از ارتباط عاطفی و نزدیک رهبر انقلاب و رئیس مجلس خبرگان رهبری عصبانی باشد، توصیف این رابطه نزدیک را برای آن دانسته است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی «بتواند در آینده، همه افتخارات این دوره را به نفع خود مصادره کند»!

وی مدعی شده که رئیس مجلس خبرگان رهبری، «همواره سعی کرده حتی افتخارات جنگ را نیز به نفع خود مصادره کند»! و افزوده است: «این درحالی است که مردم ما به خوبی می دانند همه افتخارات نظام مرهون تدبیرهای داهیانه حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری است». البته گویا آقای روانبخش آقای احمدی‌نژاد را از قلم انداخته باشد!

روانبخش در ادامه با بیان این‌که «غالب مشکلاتی که برای ملت ونظام پیش آمده محصول فشارهای بیجا و مشاوره‌های متوقعانه بوده است»، مدعی شده است که «آقای هاشمی بعضاً وقتی در کشور مشکلی پیش آمده، آن را معلول بی‌توجهی امام یا مقام معظم رهبری به دیدگاه‌های خود دانسته است» و به عنوان مثال، اضافه می‌کند که هاشمی «همه خسارات ناشی از حاکمیت بنی‌صدر را به گردن امام گذاشت»!

او در ادامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت مظام را متهم کرده است که «درماجرای قائم مقام رهبری منتظری نیز به رغم مخالفت صریح امام، در جهت قائم مقامی وی تلاش کرد» و بر اساس همین اتهام ثابت نشده، اتهام دیگری به هاشمی رفسنجانی وارد کرده و مدعی شده است که این عمل [تلاش برای انتخاب آیت‌الله منتظری به عنوان قائم مقام رهبری، علی‌رغم مخالفت امام]، به این دلیل بوده است که هاشمی می‌خواسته‌است که پس از آنکه آیت‌الله منتظری به عنوان جانشین امام شروع به فعالیت کرد، از ساده‌لوحی وی استفاده کرده و اهداف شخصی خود را به پیش ببرد: «با توجه به تأکید امام بر "ساده لوح بودن" منتظری روشن است در صورتی که او عنان رهبری را بر عهده می‌گرفت، تحت تأثیر چه کسانی قرار می‌گرفت؛ کسانی که در مقابل امام آن گونه برخورد می‌کردند، با یک شیخ ساده لوح که عنان رهبری را در دست بگیرد، چه می‌کردند»!؟

روانبخش البته توضیح نداده است که حمایت صریح و تاریخی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین شایسته امام راحل (ره)، چگونه قابل توجیه است!

قاسم روانبخش در ادامه می‌افزاید: «از سوی دیگر بی‌تردید اگر خبرگان نظر امام را می‌دانستند، قطعاً آقای منتظری را به قائم‌مقامی بر نمی‌گزیدند. آیا مسئولیت این بحران و تبعات فاسد این معرفی به گردن آقای هاشمی نیست که این پیام را به خبرگان نرسانده بلکه در برابر نص کلام امام ایستاده است»؟!

گفتنی است، این تهمت تاریخی در حالی مطرح شده است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود درباره این مقطع انقلاب می‌نویسد: «سه‌شنبه 14 آبان 1364: آقای محمدی گیلانی به دفترم آمد و پیام امام را درباره برنامه مجلس خبرگان آورد و برای مسكن خودش استمداد نمود. گفت كه امام با انتخاب آقای منتظری [برای جانشینی رهبر] موافق نیستند... شب خدمت امام رفتم و راجع به پیام ایشان در مورد مجلس خبرگان مذاكره كردیم. نگرانند كه تعیین آیت‌الله منتظری به عنوان رهبر آینده، باعث عداوت و كارشكنی رقبای دیگر شود. باید با احتیاط و مراعات جوانب كار عمل شود... شنبه، 18 آبان 1364؛ بعد از نماز صبح به مجلس رفتم. ساعت هفت و نیم، جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان تشكیل شد. سپس به تالار رفتیم. جلسه رسمی ساعت هشت و نیم تشكیل شد. آقای مشكینی مختصری صحبت كردند و سپس نامه آقای منتظری را خواندند كه با تشكر از خبرگان خواسته بودند كه از انتخاب ایشان به عنوان جانشین امام در زمان حیات امام منصرف شویم. بحث‌ها شروع شد... احمد آقا اطلاع داد كه امام به آقای محمدی [گیلانی] گفته‌اند موضوع پیام را پیگیری نكنند. هم در جلسه صبح و هم در جلسه عصر در این‌باره بحث كردیم و در تنفس‌ها به مشورت پرداختیم و سرانجام بعد از نماز مغرب با بیش از دو سوم حضار تصویب شد كه آیت‌الله منتظری، مصداق صدر اصل 107 قانون اساسی هستند؛ یعنی از طرف مردم به مرجعیت و رهبری برای بعد از امام پذیرفته شده‌اند».








بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۳
3
4
برای فهمیدن اینکه قد یک فرد چقدر است احتیاجی به دیدنش نیست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۳
4
1
yes
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین