اشتباه خیلی از کسب و کارها این است که به لوگو خودشان اهمیت نمیدهند. یکی از انواع سبکهای طراحی، طراحی لوگو تایپ فارسی است که میخواهیم در این مقاله روشهای طراحی آن را بررسی کنیم.
یکی از روشهای طراحی لوگو نوشتاری استفاده از هوش مصنوعی است. هرچند این روش معقولی برای ساخت نماد یک کسب و کار حرفهای نیست، اما اوایل راه میتواند به شما کمک کند یک هویت بصری نه چندان اختصاصی و جذاب برای خودتان داشته باشید. میتوانید از این هوش مصنوعیها برای طراحی ارم بیزنس خودتان استفاده کنید البته این هوش مصنوعیها لوگو شما را به زبان انگلیسی طراحی خواهند کرد که میتوانید از فونتهای تایپوگرافی در کنار ان استفاده کنید.
یک سری از فونتهای فارسی که از سال ۱۳۹۹ طراحی شده اند و در بین مارکتهای ایرانی رایج است، فونتهای فارسی تایپوگرافی هستند. میتوانید از این فونتها در طراحیهای خودتان به خصوص طراحی لوگو استفاده کنید که کار شما را بسیار تسهیل میکند. یکی از مارکتهایی که این نوع فونتها را ارائه میدهند، رافیک میباشد. این سایت فونتهای تایپوگرافی به صورت لایه باز - یک دسته از فونتهای فارسی مخصوص نرمافزار فتوشاپ است- میتوانید دانلود کنید. در این نوع فونتها شما با کنار هم قرار دادن حروف فارسی میتوانید اسم برند خودتان را طراحی کنید با این تفاوت که فقط میتوانید در نرمافزار فتوشاپ این کار را انجام دهید. در این سایت یک ویدیو آموزشی نیز قرار داده شده است که شما بتوانید از این فونتها بهتر استفاده کنید.
یکی دیگر از دسته فونت فارسی که میتوانید برای طراحی لوگو از آن استفاده کنید، فونتهای تی تی اف هستند که همان فونتهای استاندارد یا فونتهای قابل نصب نامیده میشود. از این فونتها میتوانید در نرمافزار فتوشاپ ایلاستریتور و برنامههای گوشی مانند کپ کات، اینشات و کاین مستر استفاده کنید.
نمونه فونت های معروف فارسی که میتوانید برای طراحی لوگو استفاده کنید:
در صورتی که میخواهید روی کسب و کار خودتان سرمایهگذاری کنید، مهمترین بخش سرمایهگذاری روی برندسازی بیزنستان هست و خودتان میدانید که قلب هر بیزنس لوگوی آن است. شما با لوگو حرفهای خودتان شناخته میشوید. دیجی کالا با حس خوب نمادی که دارد شناخته میشود یا آمازون یا اینستاگرام یا تلگرام یا هر برند دیگری! سرمایهگذاری روی طراحی لوگو به صورت حرفهای به شما کمک میکند که یکبار برای همیشه با یک هویت بصری پا به عرصه رقابت با دیگر برندها بگذارید. هویت بصری و طراحی گرافیکی برند همیشه حرف اول را میزند.