کد خبر: ۸۸۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۳

احمدی‌نژاد: قریب به اتفاق دانشگاهیان بسیجی‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس‌جمهور گفت: «ایران باید هرچه سریع‌تر به مرجع علمی در منطقه و جهان تبدیل شود و روز شكوفایی و هنرنمایی جامعه دانشگاهی كشورمان فرا رسیده است».

محمود احمدی‌نژاد عصر روز یكشنبه به مناسبت هفته معلم در نوزدهمین دوره‌ آیین نكوداشت اساتید نمونه دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشی كشور و سومین مراسم تجلیل از اساتید نمونه بسیجی كشور افزود: «بدون تردید اگر دانشگاه‌ها ماموریت خو د را به درستی انجام دهند، جامعه با سرعت نور به سمت فتح قله‌های عزت و سرافرازی حركت خواهد كرد».

وی با بیان این‌كه " امروز ایران اسلامی بر پایه خلاقیت، علم‌آموزی و تربیت اساتید و معلمین با سرعت باور نكردنی به سمت كمال و پیشرفت در حال حركت است" اظهار كرد: «امروز اگر در كشورمان و جهان آثاری از علم نافع دیده می‌شود ناشی از مجاهدت دانشمندانی است كه دل در گرو ارزش‌های الهی و انسان كامل دارند».

وی با تاكید بر این‌كه " اساتید و معلمین كشورمان ماموریت‌های سنگینی بر دوش دارند" خاطرنشان كرد: «امروز معلمین ماموریت دارند تا استعدادهای نهفته در وجود انسان را شكوفا كنند و این یك كار الهی است و بالاترین خدمت به جامعه بشری می‌باشد».

رییس‌جمهور گفت: «بدون تردید اگر دانشگاه‌ها ماموریت خو د را به درستی انجام دهند، جامعه با سرعت نور به سمت فتح قله‌های عزت و سرافرازی حركت خواهد كرد».

وی با اشاره به وضعیت ناامنی حاكم بر جهان و عادی شدن قتل‌عام و جنایت خاطرنشان كرد: «همه جنایت‌ها ناشی از تربیت و تعلیم و آموزش انسان‌های ناصالح است و اگر در دانشگاه‌های جهان درسی كه به دانشجو آموخته می‌شود درس انسانیت، عدالت و كرامت انسانی باشد، قطعا شرایط جهان به گونه دیگری خواهد بود».

وی افزود: «مشكل امروز جامعه جهانی این است كه دروسی كه آموزش داده می‌شود درس قدرت‌طلبی، سودجویی و لذت‌طلبی است».

احمدی‌نژاد تصریح كرد: «امروز جامعه بشری به اندازه و یا حتی بیش از آن‌چه به علوم ما احتیاج داشته باشد، به تربیت، معرفت و اخلاق انسانی و اسلامی ما نیازمند است».

وی گفت: «آن‌چه معلمی را برجسته و ماندگار می‌كند علم‌آموزی، آموزش اخلاق و معرفت انسانی است».

وی خاطرنشان كرد: «ماموریت امروز ما در جمهوری اسلامی این است كه الگو و نمونه‌ای را در برابر دیدگان بشریت قرار دهیم و از این رو دانشگاه‌های كشورمان باید كانون انسان‌سازی و تربیت انسان‌های عالم، مبتكر و خلاق باشند و باورم این است كه این شدنی است».

رییس‌جمهور با بیان این‌كه " همه اساتید كشورمان انسان‌های مومن، پاك، فداكار، شجاع و خدمتگزار هستند" خاطر نشان كرد: «باورم این است كه جامعه دانشگاهی و قریب به اتفاق اساتید كشورمان بسیجی به تمام معنا؛ یعنی انسان‌هایی پاک، شجاع و ایستاده در راه دفاع از ارزش‌های انسانی هستند».

وی تصریح كرد: «امروز باید جهت‌گیری‌ها را به خصوص در وزارت علوم اصلاح كنیم و خط نورانی آینده را ترسیم نماییم».

وی با بیان این‌كه " امروز مسوولیت ملت ایران به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود" تصریح كرد:اگر بخواهیم در ایران عزیز زندگی كنیم چاره‌ای نداریم جز این‌كه در جهت اصلاح جهان حركت كنیم و برای رفع تهدید نیز باید شجاعانه در برابر آن ایستاد».

وی خاطرنشان كرد: «اگر بخواهیم در علم و تعلیم و تربیت در عرصه جهانی تاثیرگذار باشیم، باید علم نافع تولید و انسان‌های صالح تربیت كنیم و امروز دانشگاه‌های ما از این ظرفیت برخوردار است».

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه " ایران باید هرچه سریع‌تر به مرجع علمی در منطقه و جهان تبدیل شود" گفت: «امروز روز شكوفایی و هنرنمایی جامعه دانشگاهی كشورمان است».

وی با بیان این‌كه " جهان نیازمند نظامات جدید سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است" خاطرنشان كرد: «نظامات جدید باید بر مبنای انسان‌شناسی درست و حقیقی پایه‌گذاری شود و این ماموریت اساتید كشورمان می‌باشد كه راهكارهای آن را تدوین، تبیین و معرفی كنند».

وی در ادامه با بیان این‌كه " همه عالم برای انسان و در خدمت انسان آفریده شده است" اظهار كرد: «خدای متعال انسان را آفرید تا از طریق آن خود را معرفی كند و اگر انسان خلق نمی‌شد هیچ پدیده و آیه‌ای ظرفیت معرفی خدا را نداشت».

رییس‌جمهور افزود: «خدا انسان را آفرید و دو ماموریت بر عهده او قرا داده است؛ ماموریت اول بركشیدن خود از خاك تا رسیدن به خدا و ماموریت دوم این است كه بتواند در همین عالم زندگی سعادتمند برپا كند».

وی با تاكید بر این‌كه " انسان بدون علم امكان انجام این ماموریت‌های الهی را ندارد" خاطرنشان كرد: «محال است انسان بدون علم بتواند استعدادهای الهی خود را شكوفا كرده و جامعه سعادتمند برپا كند و انسان در این عرصه اولین علمی كه باید فرا بگیرد شناخت خدای متعال و شناخت خویش است».

وی تصریح كرد: «لازمه شناخت انسان و خدا، و راه ورود به علم حقیقی و نافع شناخت انسان كامل است».هرچه شناخت ما از انسان كامل بیشتر باشد احاطه به جهان هستی گسترده‌تر خواهد بود».

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: «كسانی كه بدون ارتباط با انسان كامل و بدون توجه به ماموریت‌های الهی به دنبال علم‌آموزی رفته‌اند، جز زحمت برای بشریت حاصلی نداشتند و وضعیت امروز جهان گویای این مطلب است».

در این مراسم از اساتید نمونه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز اساتید بسیجی نمونه كشور با اهداء لوح سپاس تقدیر شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۴
0
0
البته مسلما هیچیک پشت شما نیستند....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین