کد خبر: ۸۸۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۴

موسوی: ملت به توزیع سیب‌زمینی و پول توجیبی نیاز ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میر حسین موسوی گفت: «ما به اقتصاد پویا نیاز داریم. ما به توزیع سیب‌زمینی و پول تو جیبی نیاز نداریم. ما نیاز به ایجاد اشتغال داریم».

مهندس میر حسین موسوی در ادامه سفر خود به مازندران در جمع مردم بابل که در ستاد مردمی وی حضور یافته بودند، گفت: «با سلام و درورد به مردم عزیز و مومن و انقلابی و قهرمان بابل، سرزمین ایمان و دفاع از ارزش‌های انقلابی».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، موسوی اظهار داشت: «افتخار می‌کنم که امروز در خدمت شما هستم. بابل قطعه‌ای از سرزمینی است که تشیع در آن به صورت مختارانه پذیرفته شد و زمینه ایجاد کرد تا سراسر کشور را بگیرد».

وی اظهار داشت: «این سرزمین با شخصیت‌ها و شهدای بزرگی که در راه انقلاب و جنگ دادند، حق بزرگی به گردن ما دارد. اکنون دوره انتخابات است. و انگیزه شما عزیزان برای تجمع در اینجا همین است».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «انتخابات سرمایه انقلاب است و قبل از آن انتخابات به این معنا نداشتیم. این انتخابات سرمایه‌ ما است و با استفاده از آن تاکنون بارها ملت و کشور ما نجات پیدا کرده است».

وی در ادامه افزود: «در انتخابات مردم همواره به گذشته نگاه کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که چگونه ادامه دهند».

موسوی تصریح کرد: «بعضی از این انتخابات‌ها حتی تهاجم‌های قطعی را از کشور ما دور کرده و از این جهت نیز بسیار مهم است».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس گفت: «فضای انتخابات فرصت بسیار مهمی برای بحث و تبادل نظر و فرصتی برای کاندیداها است، تا راهی که می‌خواهند پیش بگیرند، بیان کنند».

وی همچنین افزود: «مردم عزیز بابل؛ شما مشکلاتی دارید و به مسئله برنج، دامداری و پرتقال‌ها و رکود تولید اشاره کردید. می‌خواهم به شما بگویم که این مسئله یک مسئله ملی است و منحصر به بابل نیست. اقتصاد ملی یک کشور با تولید ملی رونق می‌گیرد. اگر تولید نباشد بیکاری به وجود می‌آید و نتیجه آن بداخلاقی، یاس و ناامیدی جوانان و بدبینی به نظام است. که همه به سیاست‌هایی بر می‌گردد که از تولید ملی دفاع کند نه آنکه از آن روی گردان باشد».

مهندس موسوی با اشاره به واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود، گفت: «برنج هند و پاکستان در حالی بازارها را پر می‌کند که محصولات تولیدکنندگان خودمان در انبارها می‌ماند. در حالی که ما یکی از بهترین کشورها در تولید محصولات باغی هستیم. در صنعت هم همین طور است».

وی اظهار داشت: «زمانی افتخار ما این بود که در خانه‌های خود محصول ایرانی مصرف کنیم در حالی که امروز در بازار اصلا محصولات ایرانی یافت نمی‌شود. این یاس و ناامیدی ایجاد می‌کند».

وی ادامه داد: «در حالی که بیشترین درآمد نفتی را در سال‌های اخیر داشته‌ایم به اقتصاد صدقه‌ای پرداختیم که عزت مردم ما را تحقیر می‌کند. مردم ما به اقتصادی نیاز دارند که اشتغال ایجاد کند. کشور ما غنی است. مازندران نیز از استان‌های بسیار غنی ایران است که باید به رونق تولید و صنعت گردشگری در آن اهمیت داده شود».

موسوی تاکید کرد: «به اقتصاد پویا نیاز داریم. ما به توزیع سیب‌زمینی و پول تو جیبی نیاز نداریم. ما نیاز به ایجاد اشتغال داریم. ایران کشوری ثروتمند است و شایسته نیست که نرخ تورم آن بالای بیست و پنج درصد باشد. 25 درصد تورم مالیاتی است که اغنیا بر فقرا می‌بندد. چوب تورم را طبقات متوسط و ضعفا می‌خورند و قدرت خریدشان کمتر می‌شود و سفره‌هاشان کوچکتر می‌شود و بهداشت آنها پایین می‌آید و نمی‌تواند فرزندانشان را برای زندگی که شایسته آنهاست تامین کنند».

وی ادامه داد: «دولت و ملت همواره با هم می‌توانند کشور را رشد دهند و برای این منظور باید اطلاعات اقتصادی از دید مردم پنهان نماند و مردم را نامحرم ندانیم».

وی با بیان اینکه بنده دایماً این سوال را مطرح می‌کنم که چرا مردم نباید از ریز هزینه‌هایی که می‌شود، آگاه باشند؟ گفت: «مردم ما خواستار پیشرفت و عزت هستند براین اساس است که می‌توانیم در جایی که کمبود داریم آنها را به صحنه بکشیم».

موسوی با اشاره به سهم مردم در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: «سهمی دولت جنگ در برابر صبر، تلاش و شرکت مردم در صحنه‌ها داشته ناچیز بوده و این مردم بودند که کشور را به دلیل اعتقاد و شفافیت موجود پیش می‌بردند. چرا که مطمئن بودند که سوءاستفاده‌ای در کار نیست و منابع براساس اهداف بلندمدت مورد استفاده قرار می‌گیرد».

وی افزود: «نباید تصور کنیم که ملت ما دیگر به فضلیت‌هایی چون عدالت، گذشت و ایثار نیازی ندارد که این مهم وقتی محقق می‌شود که بین دولت و ملت فاصله‌ای نباشد».

موسوی با انتقاد از ارایه وعده‌ها و انجام کارهای کوچک برای مردم عنوان کرد: «دولت‌ها در هر صورت باید برای مردم کار کنند و ممکن است بعضی فعالیت‌ها حاصلش در طول تاریخ مشخص شود و در طول زمانی که یک دولت روی کار است مشهود نباشد».

وی با بیان اینکه برخی کشورها خطوط راهبردی 150 ساله دارند، عنوان کرد: «این در حالی است که ما حتی در مواردی هر سال و هر ماه مدیران خود را تغییر می‌دهیم و سیاست‌های‌مان نیز بر این اساس تغییر می‌کند».

نخست وزیر دولت جنگ در خاتمه حضور مردم را در راستای تغییر، دگرگونی و بازخوانی عنوان کرد و گفت: «امید است آنچه که خیر ملت و مملکتمان در آن است برای ما پیش بیاید».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین