کد خبر: ۸۸۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
تبلیغات

ترفند‌هایی برای موفقیت در همکاری در فروش محصولات دیجیتال

در این نوشته تعدادی از تکنیک‎ها برای موفقیت در همکاری در فروش محصولات دیجیتال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.
ترفند‌هایی برای موفقیت در همکاری در فروش محصولات دیجیتال
آفتاب‌‌نیوز :

در دنیای امروز برای کسب درآمد نیازی نیست که حتما محصول خاصی را تولید کنید یا فروشنده باشید. شما این امکان را دارید که به عنوان یک واسطه، محصولات یک شرکت دیگر را به مشتریان معرفی کرده و پورسانت خود را دریافت نمایید. در گذشته این شکل از بازاریابی به شکل فیزیکی و با مراجعه به محل زندگی مشتری صورت می‎گرفت. اما این روز‌ها به یمن حضور بستر‌های الکترونیک، همکاری در فروش محصولات به شکل دیجیتال انجام می‏شود و شما با داشتن یک لپ تاپ یا موبایل به همراه اتصال به اینترنت می‎ توانید درآمد کسب کنید. در این نوشته تعدادی از تکنیک‎ها برای موفقیت در همکاری در فروش محصولات دیجیتال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

همکاری در فروش چیست؟

پیش از هر چیز بایستی بدانیم که همکاری در فروش چیست و چگونه کار می‎کند. همکاری در فروش (Affiliate Marketing) که با نام‎های دیگری مانند بازاریابی پورسانتی نیز شناخته می‏شود، یکی از روش‎های فروش محصولات است که در گذشته به شکل سنتی و این روز‌ها به شکل آنلاین انجام می‏شود. در این فرایند ۳ بازیگر اصلی وجود دارد:

  • فروشنده محصول: شرکت یا کسب‎وکاری است که می‎خواهد با باستفاده از همکاری در فروش محصولات دیجیتال یا فیزیکی میزان فروش خود را افزایش دهد.
  • ناشر تبلیغات: سایت یا شخصی است که محصولات فروشنده را به سمع و بصر مشتری می‎رساند. او می‎تواند این کار را با قرار دادن بنر‌هایی در سایت خود به انجام رساند.
  • مشتری: افرادی که محصولات فروشنده را از طریق ناشر تبلیغات خریداری می‎‌کنند.

در واقع در این فرایند، ناشر تبلیغات وظیفه بازاریابی و فروش محصولات تولیدکننده یا فروشنده اصلی را بر عهده دارد و به ازای هر فروش درصدی از سود یا پورسانت را دریافت خواهد کرد.

ترفند‌هایی برای موفقیت در همکاری در فروش محصولات دیجیتال

تکنیک‎ های همکاری در فروش محصولات دیجیتال

همکاری در فروش یکی از کم‎دردسرترین مشاغل امروزی است. به طوری که دیگر نیازی به نگرانی برای نگهداری محصول، پست و مواردی از این قبیل نخواهید داشت. کاری که شما بایستی انجام دهید، مجاب کردن مخاطب برای خرید است. برای موفقیت در فرایند همکاری محصولات دیجیتال از جمله همکاری در فروش گوشی شاپ یا همکاری در فروش موبایل به موارد زیر توجه ویژه‎ای داشته باشید:

شناسایی مخاطب هدف

یکی از اولین کار‌هایی که برای همکاری در فروش محصولات دیجیتال بایستی انجام دهید، شناسایی مخاطب هدف است. قاعدتا همه مردم نمی‎توانند به عنوان مخاطب هدف شما در نظر گرفته شوند و مشتریان شما به سن، جنسیت و با دغدغه‎ها و مشکلات خاص خود تقسیم خواهند شد.

همکاری با فروشنده‎های معتبر

به طور کلی بازاریاب یا همان ناشر تبلیغات، مسئولیت یا تعهدی در برابر کالا‌های تولیدکننده یا فروشنده نخواهد داشت. اما شما به عنوان یک بازاریاب حرفه‎ای که قصد دارید رضایت مشتری را به سوی خود جلب کنید، بایستی کالا‌های باکیفیت را به سمع و بصر مخاطب برسانید تا باز هم بتوانید با فروش از طریق همین مشتریان سود کسب کنید.

تبلیغات خلاقانه

برای تجربه یک همکاری در فروش محصولات دیجیتال به شکل موفق، لازم است که خلاقیت به خرج دهید. برای این کار می‎توانید از سایر ناشرین تبلیغات ایده بگیرید. سعی کنید در جایی تبلیغات خود را انجام دهید که مخاطب هدف شما هم در همانجا حضور داشته باشد. استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری هم می‎تواند در فروش بیشتر کمک زیادی کند.

ساخت ویدیو از محصولات

اگر این امکان برای شما فراهم است، می‎توانید بخشی از محصولات تولیدکننده یا فروشنده را از آن‎ها قرض بگیرید و با آن‎ها ویدیو‌های جالب تبلیغاتی تولید کنید. برای مثال می‎توانید ویدئو‌هایی از شیوه استفاده از آن محصول ضبط کرده و آن‎ها را با مخاطبان هدف به اشتراک بگذارید. اگر تعداد محصولات زیاد است می‎توانید این کار را فقط برای محصولات پرفروش انجام دهید.

ایجاد اعتماد

در بسیاری از مواردی که افراد در همکاری در فروش محصولات دیجیتال فروش چندانی را تجربه نمی‎کنند، مسئله اصلی در اعتماد است. در واقع مخاطب به خاطر نداشتن اعتماد از شما خرید نمی‎کند. در چنین حالتی تهیه نماد اعتماد الکترونیک، قرار دادن اسکرین شات رضایت مشتری، صحبت با مشتریان و تهیه ویدیو از آن، قرار دادن شماره تماس و آدرس و مواردی از این قبیل می‎تواند به ایجاد اعتماد کمک کند.

تمرکز روی یک حیطه خاص

یکی دیگر از مسائلی که در همکاری در فروش موثر است، تمرکز روی یک حیطه خاص است. برای مثال سعی کنید که فقط در زمینه فروش موبایل کار کنید. این موضوع سبب می‏شود که مشتری شما را به عنوان یک مرجع معتبر و حرفه‎ای در زمینه موبایل بداند. انجام این کار سبب می‏شود که اطلاعات تخصصی زیادی هم در مورد محصولات خود کسب کرده و آن‎ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهید و به این ترتیب اثرگذاری شما روی آن‎ها افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

این روز‌ها بازاریابی محتوایی یکی از شیوه‎های رایج جلب اعتماد و فروش بیشتر است. می‎توانید با استفاده از وردپرس یک سایت ساده طراحی کرده و مقالات خود در مورد محصولات یا موضوعات مرتبط به آن را در آنجا منتشر کنید. می‎توانید در این مقالات به مزایا و معایب هر کدام از این محصولات پرداخته و اعتمادپذیری خودتان را افزایش دهید.

استفاده از روش‎های تبلیغاتی مختلف

به هیچ عنوان روی یک شیوه از تبلیغات تمرکز نکنید. استفاده از بستر‌های مختلف تبلیغاتی سبب می‏شود تا بتوانید به حداکثر میزان مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. اینفلوئنسرمارکتینگ، سوشال‎مدیا مارکتینگ، اس‎ام‎اس مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ و ... از جمله این روش‎های بازاریابی و تبلیغاتی است.

ترفند‌هایی برای موفقیت در همکاری در فروش محصولات دیجیتال

سخن پایانی

همان‎طور که مشاهده کردید، این روز‌ها به لطف حضور پلتفرم‎های الکترونیک، همکاری در فروش به یکی از کم‎دردسرترین مشاغل تبدیل شده است. اما برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق بایستی با تکنیک‎های همکاری در فروش محصولات دیجیتال آشنا شوید. ما در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از این تکنیک‎ ها و ترفند‌ها را به شما آموزش دهیم. اگر می‎ خواهید که با مزایای افیلیت مارکتینگ و فرایند‌های آن بیشتر آشنا شوید، می‎توانید از طریق همین لینک اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین