کد خبر: ۸۸۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۹

دوشنبه؛ معارفه بذرپاش به عنوان مدیرعامل شستا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم معارفه مهراد بذرپاش به عنوان مدیرعامل شستا، روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، هرچند که طی هفته‌های گذشته برخی خبرها، حکایت از تغییر نظر مثبت رییس سازمان تامین اجتماعی نسبت به مدیرعاملی بذرپاش در شستا داشت، اما گویا سرانجام قرار است که مراسم معارفه مدیرعامل جدید شستا، فردا ساعت 9 صبح برگزار شود.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن که بیست و پنجم فروردین‌ماه برای ارائه توضیحاتی پیرامون برکناری منطقی در جمع اعضای کمیسیون صنایع و معادن حضور یافته بود، برای نمایندگان توضیح داد که مهرداد بذرپاش هم در شرف رفتن از سایپا است، اما رفتن وی را از چشم وزارتخانه نبینند، چراکه خود علاقمند به ترک این شرکت است. [+]

پس از توضیحات وزیر بود که شایعه رفتن بذرپاش از سایپا قوت گرفت و این در حالی است که بذرپاش در اظهارنظرهای مختلف عنوان کرده بود که علاقه‌ای به ترک سایپا ندارد و بهتر می‌بیند تا برگزاری انتخابات در این شرکت باقی مانده تا پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برساند. با این وجود رفت‌وآمد بذرپاش در ساختمان مرکزی تامین اجتماعی نیز چندین بار در همین مدت دیده شد.

گفته می‌شود که محرابیان نه‌تنها بی‌میل به رفتن بذرپاش نیست، بلکه ترک سایپا توسط بذرپاش از نظر وی قطعی است. [+]

شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌ اجتماعی) که یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است در اجرای تبصره 50 قانون بودجه سال 1357 کل کشور به منظور سرمایه‌گذاری و مشارکت از محل ذخایر سازمان تامین اجتماعی و تحصیل سود به نحوی که با توجه به نرخ تورم، حداقل ارزش واقعی ذخایر سازمان حفظ گردد و همچنین تسهیل در تصمیم گیری و ایجاد منابع مالی جدید در قالب بازده سرمایه‌گذاری در جهت تامین امکانات مورد نیاز برای ایفای مسئولیتها، تعهدات بیمه‌ای و حقوق بازنشستگان مشمول سازمان تامین اجتماعی در تاریخ 6/1/1365 تاسیس شد.

این شرکت به‌منظور صیانت از منابع بیمه شدگان و سرمایه‌گذاری ذخایر سازمان تامین اجتماعی با سرمایه 200 میلیارد تومانی تاسیس شده است.

مدیرعامل فعلی شستا «محمد‌علی یزدانجو» است که دوم مردادماه سال 85 در حالی کار خود را به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر عامل شستا به‌جای «عزیز بیگی» آغاز کرد که این شرکت در کمتر از یک سال شاهد تغییرات پیاپی در سمت مدیرعامل خود بود.

در حال حاضر در میان اعضای هیات مدیره شستا اسامی چون علی یوسف پور، محمد علی یزدانجو، حسین قدیم ،سید عبدالحسین ثابت دیده می‌شود.

پیش از این نیز، دولت با تغییر مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی و انتصاب «علی ذبیحی» که از فعالان ستاد انتخاباتی رایحه خوش خدمت به حساب می‌آید به این سمت، عزم خود را برای اجرای برنامه‌هایش در آن سازمان آشکار ساخته بود که احتمالاً با رفتن بذرپاش به تامین اجتماعی این موضوع صورت علنی‌تر پیدا کند.

مهرداد بذرپاش از سال 84 به‌نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا بوده و در سال 86 هم به مدیرعاملی سایپا منصوب شد.

از علی ملک مدیرعامل فعلی «سایپا دیزل» و مسیح تفرشی مدیرعامل شرکت «پارس خودرو» به عنوان گزینه‌های احتمالی حایگزینی بذرپاش در سایپا نام برده می‌شوذ.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
خیلی جالبه مخصوصا ادعاهای آن آقایانی که می گویند در این دولت اصلا و ابدا رفیق بازی و ...... وجود ندارد.
دل آدم می سوزد چقدر جوان شایسته و با تحصیلات بالا که حتی از داشتن یک شغل معمولی هم محرومند آن وقت افرادی مثل این آقا تنها به واسطه ارتباطات باندی و اقوام بودن با دوستان رییس دولت(ایشان داماد آقای علی احمدی وزیر آموزش و پرورش است)در پست هایی مهم قرار می گیرند. به راستی این است عدالت؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
فقط همينو ميگم

متاسفم واسه تمام جوان هاي تحصيلكرده بي كار بدون پارتي
ناشناس
|
Venezuela (Bolivarian Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
سایپا بی پول شد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
اقای احمدی نزاد مگوئید عدالت محور شما ببینید اقای علی ی یوسف پور رئیس هیت مدیره شستا مباشد معاون وزیر نیرو عضو هیت مدیره نفتکش جمهوری اسلامی عضو هیت مدیره فوتبال برق شیراز عضو هیت مدیره سازمان کشتیرانی وده شرکت زیر مجموعه شستا دیگر اقای احمدی نزاد شما واقعا به قیامت اعتقاد دارین جلوی این همه باند مافیا که خودت انها را گذاشتین بگیرد خوانده گان عزیر اسم نامبرده را گوگل جستجو کنید تا با واقعیت بشتر اشنا شوید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین