کد خبر: ۸۸۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۴۰

واکنش شریعتمداری به اعتراض کروبی در مورد نقش بسیج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین شریعتمداری در شماره روز دوشنبه کیهان به اظهارات اخیر کروبی در مورد نقش بسیج در انتخابات واکنش نشان داده است. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌ شریعتمداری در بخشی از سرمقاله روز دوشنبه خود آورده است: «آقای کروبی که اعتراض‌ها و سروصدای اخیر مدعیان اصلاحات با استناد به اظهارات ایشان کلید خورده و ادامه دارد، به هنگام ثبت نام برای ریاست جمهوری دهم خطاب به سردار جعفری گفته است؛ «من از سال 41 بسیجی بودم، قطعاً آن زمان آقای سردار جعفری کودک بودند و با احترام به ایشان می‌گویم؛ این خط و نشان‌ها را برای مردم نکشید. من برای داغ کردن تنور انتخابات نیامده ام. برای انتخاباتی آزاد بدون دخالت احتمالی بسیج آمده‌ام و اگر تخلفی شود کوتاه نمی‌آیم». آقای کروبی می‌دانند که «بسیج» به معنا و مفهوم امروزی آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پدید آمده و در سال 41 هنوز تاسیس نشده بود که ایشان از سال 41 بسیجی باشند»! 

وی افزوده است: «بدیهی است منظور جناب کروبی این نیست که از سال 41 عضو نیروی مقاومت بسیج شده‌اند. بلکه با این سخن خویش اذعان می‌کنند که «بسیج» یک تفکر فراگیر و به مفهوم و معنای تعهداسلامی و انقلابی است و این دقیقاً همان تعریفی است که حضرت امام(ره) از بسیج ارائه فرموده‌اند و همان منظوری است که سردار جعفری از بسیجیان غیرعضو سپاه داشته است. بنابراین اعتراض آقای کروبی به اظهارات سردار جعفری بی مورد خواهد بود. چرا که خود ایشان هم بسیج را به معنای عضویت در سپاه نمی‌دانند و گرنه نمی توانستند از سال 41 عضو آن باشند»! 

شریعتمداری ادامه داده است: «اما از سوی دیگر، مدعیان اصلاحات با اعتراض به سردار جعفری بی آن که متوجه باشند به جبهه اصلاحات اهانت می‌کنند چرا که آقایان در سخنان و نوشته‌های خود تاکید می‌کنند «بسیج مدرسه عشق است»، «بسیج نماد اخلاص و ایمان است»، «بسیج لشکر مخلص خداست»، «بسیج حافظ انقلاب و جان و ناموس مردم است» و از سوی دیگر حضور بسیجیان در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی را علیه نامزدهای اصلاح طلب می‌دانند و این پرسش را بی پاسخ می‌گذارند که چرا حضور افراد- به قول خودشان- مخلص و با ایمان و فداکار و خداجوی در انتخابات را به زیان خود تلقی می‌کنند؟! آیا، این اهانت به جبهه اصلاحات نیست؟ فرمانده محترم سپاه گفته است که بخش اعظمی از بسیجیان عضو سپاه و نظامی نیستند و می‌توانند در فعالیت های سیاسی و انتخاباتی شرکت کنند ولی نگفته است به نفع کدام جریان سیاسی وارد عرصه شوند». 

مدیرمسئول در پایان این پرسش‌ها را مطرح کرده است که : «بنابراین چرا مدعیان اصلاحات از هم اکنون اطمینان دارند که مردم مخلص و با ایمان به نامزدهای جبهه اصلاحات رأی نمی‌دهند؟! و از حضور این قشر در فعالیت‌های انتخاباتی ابراز نگرانی می‌کنند! مگر اصلاحات را با ایمان و اخلاص، وطن دوستی و فداکاری در تضاد می‌دانند»؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
همه این تعاریفی که آقای شریعتمداری از بسیج دارند مربوط به زمانهای پیش بوده. سوال اینجاست که آیا هنوز این تعاریف مصداق دارند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
در حد یه مشورت ! بد نیست از این به بعد آقای جعفری حرف نزنند که آقای شریعتمداری مجبور شوند ماست مالی کنند!! آقای شریعتمداری ،
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
0
0
حیف جلوی این جور افراد زیرک نباید از این گاف ها داد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین