کد خبر: ۸۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۰۷
در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران ابراز شد؛

گلایه محسن رضایی از توجه به پرتقال و گوجه به‌جای کتاب

اصولگرای قبل از انقلاب هستم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رضایی در نمایشگاه کتاب گفت: «برای بخش فرهنگ برنامه جامعی را تنظیم کرده‌ایم که عمده آن خارج شدن انحصار فرهنگ از دست دولت است تا علما و ‌اندیشمندان متولی فرهنگ شوند».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم که عصر دوشنبه به‌منظور بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در مصلی حضور یافته بود در حاشیه بازدید خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی شما را جزو اصولگرایان نمی‌دانند تصریح کرد: «من اصولگرای قبل از انقلاب هستم یعنی از جمله کسانی به شمار می‌روم که پیش از انقلاب جانشان را فدا کرده‌اند».

وی ادامه داد: «اصولگرایان بعد از انقلاب آنانند که هم اکنون از خوان نعمت بهره‌برداری می‌کنند اما حرف من این است که اصول انقلاب نباید وجه‌المصالحه گروه‌ها قرار گیرد و از دین نباید برای مطامع سیاسی استفاده شود و در این صورت به اصولگرایان بعد از انقلاب احترام می‌گذارم».

رضایی در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با زمان معرفی اعضای کابینه خود اظهار داشت: «به‌موقع این کار را انجام می‌دهم و احتمالاً تا یک هفته پیش از برگزاری انتخابات کابینه‌ام را معرفی خواهم کرد».

 خبرنگاری نظر محسن رضایی را پیرامون آرایش نامزدها و میزان رای آوری هر کدام از آنان سئوال کرد که وی در پاسخ گفت: «انگیزه من از حضور در عرصه انتخابات این بوده که کشورمان را از سر دو راهی نجات دهم به خصوص از منظر اقتصادی باید کشور را نجات داد».

وی ادامه داد: «اینکه آقای دانش جعفری را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتم معرفی کرده‌ام به معنای این است که معاش و فرهنگ دو رکن اساسی برنامه‌های من است و از طرف دیگر به ارزشهای اخلاقی نیز توجه ویژه‌ای دارم اما هر سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری حوزه مشترک رای دارند، هم من از آنها رای می‌گیرم و هم آنان حاضرند بخشی از آرای من را جمع کنند».

رضایی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه کتاب با بیان اینکه فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده است تصریح کرد: «نمونه مظلومیت فرهنگ را در نمایشگاه کتاب می‌بینیم چرا که کتاب بسیار گران است و اکثراً افراد نمی‌توانند کتابهای مورد نیاز خود را تامین کنند».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «سوال من از دولت این است که اگر یک درصد درآمد 4 سال گذشته صرف فرهنگ و کتابخوانی می‌شد، تاثیر ماندگاری به جا می‌ماند و چرا این توجه صورت نگرفته است».

وی ادامه داد: «در این مدت آن قدر به پرتقال و گوجه توجه شده که اگر این توجه به کتاب می‌شد، وضعیت فرق می‌کرد، انتظار ما این است که توجه بیشتری به وضعیت کتاب بشود و دولت‌ها که برای مسائل روزمره مثل مایحتاج مردم حساسیت به خرج می‌دهند و حتی وزرا را بازخواست می‌کنند باید توجه بیشتری به فرهنگ و کتاب داشته باشند».

رضایی خاطرنشان کرد: «با وجود اینکه ظرفیت رهبری وجود دارد و از حمایت ایشان از فرهنگ برخورداریم و نیز با وجود نهادی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بهبود وضعیت کتابخوانی و فرهنگ اقدامی صورت نمی‌گیرد».

وی با بیان اینکه انحرافات فرهنگی گسترده‌ای در جامعه وجود دارد گفت: «من به صراحت به دولتمردان می‌گویم که با خرافه پرستی نمی‌توان کشور را اداره کرد، بلکه باید از‌اندیشمندان استفاده بشود و گسترش خرافه پرستی بسیار ناگوار است».

رضایی همچنین تاکید کرد: «فاصله افتادن بین دولت و علما و مرجعیت را خطری جدی می‌دانم و در زمان کار دولت اصولگرا این موضوع اصلا قابل قبول نیست چرا که اصولگرایی به معنای معنویت و توجه به روحانیت و ارزش‌ها است، زیرا امروز شاهد انحرافاتی هستیم و من از علما می‌خواهم در رابطه با این انحرافات موضع‌گیری کنند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: «ما برای بخش فرهنگ برنامه جامعی را تنظیم کرده‌ایم که عمده آن خارج شدن انحصار فرهنگ از دست دولت است تا علما و‌اندیشمندان متولی فرهنگ شوند».

وی ابراز عقیده کرد که حتی ممیزی کتابها نیز باید به خود فرهنگیان سپرده شود و فرهنگ مانند اقتصاد به صورت مردمی اداره شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین