کد خبر: ۸۸۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۳

بیانیه پایانی اجلاس جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اجلاس مجمع عمومی جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در سی‌امین سالگرد تاسیس جامعه و در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های عضو جامعه و مدعوین از سراسر کشور تشکیل و ضمن بحث و تبادل‌نظر پیرامون مسائل مختلف داخلی و خارجی و تشکیلات جامعه و گرامیداشت مقام استاد در هفته معلم با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این بیانیه آمده است:

1- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، ضمن پاسداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، رهنمودها و آموزه‌های ایشان را چراغ راه خود قرار می‌دهد و همانگونه که در رئوس سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه که از سوی رهبر فرزانه انقلاب ابلاغ شده، بر احیاء و کاربست آن تاکید می‌ورزد و دیگران را نیز به پیروی از این آموزه‌ها فرا می‌خواند.

2- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران یاد و خاطره شهدای این جامعه، شهیدان دکتر عباسپور، دکتر قندی و دکتر عضدی را گرامی می‌دارد و تحقق اندیشه‌های شهدا را مبنی بر ولایت‌مداری، قانون‌مداری و اخلاق‌مداری سرلوحه کارخود قرار می‌دهد.

3- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران اقدام رهبر فرزانه انقلاب را در نامگذاری سال جاری با عنوان «حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف» تدبیری خردمندانه می‌داند و بر اجرایی شدن آن درهمه سطوح جامعه تاکید می‌ورزد.

4- با توجه به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری، جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران بر مشارکت حداکثری مردم،‌ رعایت اخلاق انتخاباتی،‌ و رفتار قانون‌مدار در عرصه انتخابات تاکید می‌ورزد و برگزاری انتخاباتی با شکوه، سالم و سودمند را در گرو تحقق این مولفه‌ها می‌داند.

5- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران از ورود اندیشه‌ها، علایق و سلایق مختلف در انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری استقبال می‌کند و آن را نشانه‌ای از یک انتخابات رقابتی در چارچوب نظام مردم‌سالاری دینی می‌داند.

6- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با استقبال از گفتمان خردمندانه و مشارکت‌جویانه نخبگان و اندیشمندان به عنوان گروههای مرجع و تاثیرگذار از مسئولان ذیربط در امر برگزاری انتخابات می‌خواهد فضای سالم و پرنشاطی را برای انتخابات آگاهانه فراهم سازند.

7- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران پژوهش را کلید تولید دانش و علم می‌داند و نسبت به تحقق کاربردی مبانی جنبش نرم‌افزاری، تولید علم و آزاداندیشی دینی تردید دارد و از مسئولان ذیربط می‌خواهد درباره میزان عملیاتی شدن این دیدگاه بررسی‌های لازم را به عمل آورند.

8- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران به عنوان نهادی که پیشرفت علمی کشور را از دغدغه‌های اصلی خود می‌داند، ضمن تاکید بر تسریع در روند اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور، این مهم را در جهت سامان‌دهی به پویایی‌های علمی کشور ضروری می‌داند.

9- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران،‌ با نظر به اهمیت سند چشم‌انداز بیست‌ساله به عنوان نقطه تحول در نظام مدیریت کلان کشور و تاکید بر عنصر فرهنگ و علم در این سند، خواستار تطبیق سیاستهای دولت نهم در مسیر سند چشم‌انداز و تعقیب مفاد آن که رمز موفقیت و پیشرفت کشور محسوب می‌شود می‌باشد.

10- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران بحث مهندسی فرهنگی را به عنوان یک ضرورت استراتژیک در عرصه فرهنگ مدنظر دارد و از اینکه «نظریه‌های مهم» در ذیل برگزاری چند همایش پیرامون آن، به فراموشی سپرده شود، نگران است و از مسئولان ذیربط می‌خواهد تلاش لازم را برای هرچه بشتر کاربردی کردن «اندیشه مهندسی فرهنگی» به کار گیرد.

11- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران توسعه کمی و کیفی تشکلهای سیاسی اسلامی، اتحادیه‌های دانشجویی، و کانونهای فرهنگی و هنری را به منظور توسعه و ترویج اندیشه‌های دینی در دانشگاه ضروری می‌داند و از آن حمایت می‌کند.

12- جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران چالش‌ها و فرصت‌های جاری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بسیار جدی قلمداد می‌کند و برای عبور از چالشها و بهره‌برداری موثر از فرصت‌ها، دیپلماسی فعال ظریف، سنجیده، و دوراندیشانه‌ای را توصیه می‌نماید. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین