کد خبر: ۸۸۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۳

تذکر جدی صفار هرندی به سایت‌ها و خبرگزاری‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «خدشه وارد کردن به ساحت اعتقادات ملی و دینی در آستانه انتخابات نگران کننده‌تر از تخریب نهادها و سازمان‌ها است».

صفارهرندی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه شاید این تخریب‌ها از سر جهل باشد گفت: «من از برخی چهره‌ها به خاطر انجام این تخریب‌ها تعجب می‌کنم».

وی گفت: «ما درخصوص این موارد تخریب تعجب می‌کنیم و اگر بخواهند اصرار بر حریم شکنی‌ها داشته باشند موارد به هیئت نظارت بر مطبوعات ارجاع می‌شود».

وی افزود: «اگر کسی از طریق اطلاع رسانی در رسانه‌ها قصد تشویش اذهان عمومی را داشته باشد مطابق قانون با وی برخورد خواهد شد همچنان که در روزهای گذشته به برخی مطبوعات و رسانه‌ها تذکر داده‌ایم».

صفارهرندی گفت: «اگر لازم باشد تذکراتی که به رسانه‌ها داده شده است در مطبوعات منعکس می‌شود».

وی درباره سایت‌ها با بیان اینکه از حضور آنها در صحنه انتخابات استقبال می‌کنیم، گفت: «عملکرد بسیاری از آنها منطبق بر قانون است و به چند سایت در روزهای اخیر به خاطر تخلف تذکر جدی داده‌ایم».

وزیرارشاد در پاسخ به کسانی که می‌گویند 300 میلیارد دلار از درآمد نفتی در این دولت گم شده است گفت: «درآمد نفتی دولت در دولت نهم، 208 میلیارد دلار بوده است که دستگاه‌های نظارتی کشور نیز بر آن نظارت داشته‌اند».

وی افزود: «اگر مطرح کنندگان این موضوع دنبال گزارش دادن دولت هستند این موضوع خوب است اما بد نیست که گزارش از درآمدهای نفتی چهار سال اول دهه 60 نیز ارائه شود».

صفارهرندی گفت: «درآمد نفتی چهار سال اول دهه 60، 96 میلیارد دلار بوده است که به قیمت امروز دست کم 500 میلیارد دلار است باید از مسئولان پرسید شما در آن چهار سال با این درآمد چه کرده‌اید»؟

وی این مباحث را حربه تبلیغاتی دانست و از همه رسانه‌ها خواست کمک کنند انتخاباتی آگاهانه و با شور و نشاط برگزار شود و پیامی محکم برای خارج از کشور داشته باشد.

وی افزود: «رسانه‌ها‌، چه رسانه ملی و چه مطبوعات باید به نمایش اراده ملی مردم و انتخاب بهترین در جریان انتخابات کمک کنند».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «تاکنون میانگین شرکت کنندگان و میزان استقبال از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است».

صفار هرندی درباره اینکه آیا به مقوله فرهنگ در دولت نهم توجه شده است یا خیر گفت: «حضور 5 میلیون نفر در نمایشگاه کتاب چنین امری را نشان نمی‌دهد»؟

وی درخصوص چاپ کتاب‌های مبتذل گفت: «معاونت فرهنگی این وزارتخانه در چند سال گذشته تلاش کرده است با مواردی که به آنها کتاب مبتذل اطلاق می‌شود از انتشار آنها جلوگیری کند».

صفار هرندی خبر منتشر شده دیروز درخصوص استعفای رئیس کل بانک مرکزی را دروغی خطرناک دانست که هیچ پشتوانه خبری درستی نداشته است.

وی گفت: «این خبرگزاری‌ها می‌خواهند ضد دولت حرکت ایذایی کنند که فقط سبب التهاب جامعه می‌شود و دود آن به چشم کل ملت خواهد رفت».

صفار هرندی افزود: «هیئت نظارت بر خبرگزاری‌های غیردولتی این مسئله را بررسی خواهد کرد و هر رسانه‌ای که از این خبر استفاده کرده است باید مسئولیت آن را بپذیرد».

وی با بیان اینکه این خبر، خبر ساده‌ای نبوده است و رسانه‌ای که می‌خواهد از این خبر استفاده کند باید از مرجع مربوطه سوال کند، چنانکه این خبر چند ساعت بعد نیز تکذیب شد.

وی گفت: «اگر خبرگزاری‌ای به صورت مکرر، خبر دروغ یا پیش بینی غلط منتشر کند اعتبارش را از دست می‌دهد چنانچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقبال مردم به این رسانه‌ها کمتر از 8 درصد است».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «قانون جامع رسانه را قبل از پایان عمر دولت به مجلس تقدیم می‌کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
0
0
هوالحق
بعید است درکشور فردی با ردای وزارت ندانند که بحث درآمدهای نفتی ومقایسه آن درطول حداقل سه دهه قبل ازحیث ارزش ازجنس دلار می باشد نه ریال وبدیهی است فرق قدرت خرید بایک دلاردر دهه شصت و دهه هشتاد تفاوت محسوسی ندارد....یک شهروند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین