کد خبر: ۸۹۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰

یک مقام ارشد سپاه در جایگاه سخنگوی دولت نهم؟!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی که خبرگزاری مهر آن را مخابره کرده است ضمن تعریف و تمجید فراوان از دولت نهم و شخص محمود احمدی‌‌نژاد، به توجیه برخی رفتارهای این دولت و حمله به منتقدان آن پرداخت و در مورد محسن رضایی نیز گفت که «برخی معتقدند رضایی برای کمک پنهان به اصلاح طلبان آمده است»! دفاع حجت‌الاسلام ذوالنور از دولت نهم به حدی است که خواننده و یا شنونده این سخنان، ناخودآگاه جلسات مطبوعاتی غلامحسین الهام، سخنگوی دولت را به یاد می‌آورد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوشنبه شب در نشست سیاسی با عنوان "هر کس به جز احمدی نژاد" که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد گفت: «اگر اصولگرایی در کشور ما حاکم نمی‌شد بسیاری از کشورها روحیه ضداستکباری خود را از دست داده بودند و با روی کار آمدن این دولت این روحیه در دنیا زنده شد و خواب آمریکا برهم خورد».

ذوالنور افزود: «دولت‌های بعد از انقلاب هر کدام محور و مبنایی در حرکتشان داشتند از جمله در دولت هاشمی رفسنجانی حرکت بر محور سازندگی، دولت خاتمی حرکت بر مدار بر توسعه سیاسی و در دولت نهم حرکت بر مدار گفتمان خدمت و عدالت بنا بود و براین اساس نیز عمل شده است».

وی افزود: «با توجه به اینکه بنای دولت هاشمی رفسنجانی سازندگی بود، کارهای بزرگی در بخش‌های مختلف نظیر جاده، خطوط ریلی، صنایع تبدیلی، سد و فضاهای آموزشی انجام شد که نباید این کارها را نادیده گرفت ولی ضعف آن دوران این بود که در آن زمان دنیاگرایی، ثروت ‌زدگی، روحیه اشرافی، بی‌توجهی به مسائل فرهنگی و فاصله فقیر و غنی افزایش یافت».

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: «در دولت خاتمی چون مبنا توسعه سیاسی بود، بنایی برای کار اقتصادی وجود نداشت و در زمینه اقتصادی بیشتر حفظ نرخ تورم و کاهش نارضایتی عمومی مدنظر بود در نتیجه دولت درزمینه زیرساخت‌های اقتصادی کشور برنامه جدی نداشت هر چند در این دوران نیز کارهای خوبی مانند مجتمع پارس جنوبی صورت گرفت».

وی عنوان داشت: «اقدام دیگر در دولت خاتمی تشکیل صندوق ذخیره ارزی بود که در زمان دولت خاتمی 13 میلیارد دلار به این صندوق واریز شد».

ذوالنور تصریح کرد: «در دولت احمدی‌نژاد کارهای عمرانی بیش از همه دولت‌ها است ولی در این دوران وضعیت نرخ تورم بالا رفت و نمی‌توانیم فقط تورم را به عنوان شاخص ارزیابی بخش اقتصادی در نظر بگیریم چراکه مسائل دیگری نظیر تولید ناخالص داخلی، درآمد سرانه، تراز واردات و صادرات و وضعیت اشتغال از جمله شاخص‌های مهم در بخش اقتصاد هستند».

ذوالنور اضافه کرد: «دولت نهم دولت پرتحرکی بود و یکی از ارقامی که با آن دولت را زیر سئوال می‌برند، درآمد نفت است که می‌گویند این درآمد کجا رفته که رئیس جمهور به آن پاسخ خواهد داد البته در این بین 70 میلیارد دلار مازاد درآمد برنامه‌های مصوب صرف اقدامات عمرانی در استان‌ها و 31 میلیارد دلار نیز وام به بخش صنایع داده شده است».

وی اعلام کرد: «در دولت نهم اتفاقات مختلفی را شاهد بودیم که شاید اگر این اتفاقات در دولت‌های گذشته روی می‌داد وضعیت اقتصادی مانند امروز نبود حتی بدتر بود یکی از این مسائل تورم جهانی بود که برخی می‌گویند مشکلات موجود را ناشی از وضعیت اقتصاد جهانی ندانید».

وی یادآور شد: «در چند ماه اخیر نرخ تورم به 7/14 درصد کاهش یافته که این رقم بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده ولی باز عده‌ای بیان می‌کنند که در کل دنیا وضعیت به این صورت است».

ذوالنورافزود: «البته ما جدای از دنیا نیستیم و تورم و رکورد اقتصادی، در فضای اقتصادی کشور ما هم اثرگذار است ولی باید توجه داشت که در دولت نهم، دنیا از بدترین شرایط اقتصادی و بحران‌ها برخوردار بود».

وی با اشاره به افزایش قیمت نفت گفت: «در این دولت اتفاق دیگری که رخ داد، افزایش قیمت نفت بود که در نگاه واقع‌بینانه این افزایش قیمت از طرفی به ضرر کشور است زیرا اگر بودجه را بر اساس این درآمد ببندیم و قیمت نفت کاهش یابد، بودجه محقق نمی‌شود ولی اگر قیمت افزایش یابد جنسی که به ازای نفت دریافت می‌کنیم نیز افزایش قیمت می‌یابد و این امر موجب تورم می‌شود».

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بحث هسته‌ای ایران بیان داشت: «در دوران احمدی‌نژاد سه قطعنامه پیاپی علیه کشور ما صادر شد که دشمنان از این قطعنامه دو هدف داشتند نخست اینکه جمهوری اسلامی را وادار به تغییر رفتار کنند و دوم اینکه با عملیات روانی و بزرگ کردن تاثیر قطعنامه، جمهوری اسلامی را در دنیا منزوی و فضایی را درست کنند که مردم دولت را مجبور به تغییر رفتار کنند».

وی افزود: «با توجه به این هدف دشمن، بیان شد که قطعنامه‌ها کاغذ پاره است تا عملیات روانی دشمن خنثی شود، ما این موضوع را در هشت سال جنگ نیز شاهد بودیم که با وجود برتری دشمن به لحاظ امکانات، بیان می‌شد که سکوهای پوشالی و عنکبوتی دشمن را نابود خواهیم کرد که بیانی حماسی برای ایجاد روحیه است».

ذوالنور ادامه داد: «در دولت اصلاحات که بنای آن تنش‌زدایی بود، شاهد بودیم که در مجلس ششم زمانی که آمریکا در کشورهای همسایه حضور یافت، نمایندگان نامه‌ای به رهبر نوشتند که باید مذاکره با آمریکا را بپذیریم زیرا در تهدید هستیم».

وی عنوان داشت: «آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها گفتند که غنی‌سازی را تعطیل کنید و پروتکل الحاقی را امضا کنید که طبق این پروتکل الحاقی اگر بازرسان آژانس بخواهند بیایند باید ویزای دائمی به آن‌ها بدهیم و هرجا را درخواست کردند باید بازدید کنند و این فقط شامل مراکز رسمی نیست و هر مرکزی را که شک کنند که احتمال غنی سازی در آن وجود دارند، حق بازرسی دارند، بنابراین ما نمی‌خواستیم پروتکل الحاقی را بپذیریم».

ذوالنور با تعریف و تمجید از خدمات دولت گفت: «با روی کار آمدن دولت نهم این دیپلماسی تغییر کرد و آن‌ها هرچه تهدید کردند ما پاسخ دادیم و دیپلماسی دولت از حال مرعوب و انفعالی به یک دیپلماسی فعال و هجومی تبدیل شد که در نتیجه آن شاهد بودیم که چندی پیش اوباما اعلام کرد ایران باید به عنوان عضو در اجلاس کشورهای 1+5 شرکت کند».

وی اظهار داشت: «در دولت نهم خصوصی‌سازی از طریق بازار بورس صورت گرفت که در این روش کسی نمی‌تواند از هیچگونه رانتی استفاده کند و اطلاع‌رسانی برابری نیز برای همه ایجاد شد».

وی ادامه داد: «روش دیگر دولت برای خصوصی‌سازی واگذاری سهام عدالت بود که تاکنون بیش از 30 میلیون نفر زیرپوشش قرار گرفته‌اند».

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: «در بحث سهام عدالت پولی از خصوصی‌سازی وارد صندوق دولت نمی‌شود که قدرت دولت را بالا ببرد، منابع از دست دولت خارج شده و اقساط آن نیز از سود سهام پرداخت می‌شود و به مرور ارزش افزوده ایجاد می‌شود و این از جمله اقداماتی است که دولت در آن به دنبال شعار و کارهای قارچی برای توجه افکار عمومی نبوده، بلکه منطبق با منافع ملی کار کرده است».

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص شخصیت احمدی نژاد افزود: «احمدی نژاد نسبت به روسای جمهور گذشته ما و بسیاری از مسئولان نظام چهره‌ اخلاقی و متدین‌تری دارد و گرایش به گفتمان امام و گفتمان دینی در رفتار احمدی نژاد تجلی دارد».

وی تصریح کرد: «در گذشته برای وزیر شدن تمایل زیادی وجود داشت ولی در این دولت اینگونه نیست زیرا رانت وجود ندارد و وزارت یک جایگاه برای فرصت‌طلبی نیست و وزیر از صبح تا شب باید کار و تلاش کند».

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت فرهنگ در دولت نهم در کشور توضیح داد: «در بحث فرهنگ داخلی ارذل و اوباش و کسانی که دین ستیز بودند و تصور کردند که با آمدن احمدی نژاد محدودیت‌های شدیدی اعمال می‌شود، نظرشان با روی کار آمدن احمدی نژاد تأمین نشد و افراد متدین نیز که فکر می‌کردند با حاکم شدن اصولگراها هیچ مشکل فرهنگی نخواهد بود نیز تأمین نشد و وضعیتی بینابینی اتفاق افتاد».

ذوالنور در خصوص موقعیت ایران در جهان تصریح کرد: «کاندیدایی گفته بود ما یک کشور دوست متعهد نداریم در صورتی که ابتدا باید بیان کنند که چند کشور در گذشته رابطه دوستانه با ما داشتند که امروز این رابطه را ندارند در حالیکه امروز ما با کشورهای غیر متعهد روابط بهتر و قویتری داریم».

برخی معتقدند رضایی برای کمک پنهان به اصلاح طلبان آمده است
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره کاندیدا شدن محسن رضایی اضافه کرد: «17 گروه در جبهه اصولگرا وجود دارد که برای برخی از این گروه‌ها موضع محسن رضایی شفاف نیست، چراکه برخی معتقد هستند محسن رضایی برای کمک پنهان به اصلاح طلبان وارد شده است زیرا اگر بخواهند به دلیل سابقه فرمانده جنگ بودن محسن رضایی به وی رأی دهند، این آرا از سبد رأی احمدی نژاد می‌کاهد».

ذالنور با اشاره به فضای سیاسی حاکم در کشور عنوان داشت: «در دوران احمدی نژاد فضای آرام سیاسی در کشور حاکم شد و آن عطش سیاسی و شور و حال سیاسی به دلیل این آرامش کمتر شد».

وی در خصوص فعالیت صدا و سیما در عرصه انتخابات هم گفت: «صدا و سیما در فرصت قانونی و مجازی که دارد می‌تواند نسبت به معرفی کاندیداها اقدام کند و علی‌رغم آنکه احمدی نژاد رئیس جمهور رسمی کشور است و تا زمانی که تبلیغات وجود ندارد سفرهای استانی باید پوشش کامل خبری داده شود اما شاهد سانسور از سوی صدا و سیما هستیم تا به جانبداری متهم نشود».

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: «تاکنون 475 نفر در انتخابات ثبت نام کردند، با چه مجوزی تریبون صدا و سیما در اختیار افرادی مثل میرحسین موسوی، کروبی و محسن رضایی قرار می‌گیرد اما بقیه که مشهور نیستند بی‌بهره‌اند که این امر صحیح نیست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین