کد خبر: ۹۰۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۴

اکرمی: احمدی‌نژاد فضای جامعه را علیه خود می‌بیند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدرضا اکرمی با اعتقاد به اینکه سخنان احمدی‌نژاد سالگرد ارتحال امام(ره) را تحت‌الشعاع خود قرار داد، افزود: «طبق قانون اساسی هیچ فردی حق ندارد نام فردی را به عنوان متهم و مفسد، آن هم از رسانه ملی ببرد».

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب، ضمن انتقاد از سخنان شب گذشته رئیس جمهور در جلسه مناظره با مهندس میرحسین موسوی گفت: «معتقدم آقای احمدی‌نژاد چون احساس می‌کند صحنه انتخابات را دارد از دست می‌دهد، با این نوع مظلوم نمایی‌ها قصد دارد عرصه را به نفع خود بچرخاند».

وی با اشاره به همزمانی مناظره شب گذشته با سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و حضور مهمانان خارجی در ایران گفت: «با توجه به این فضا ادای برخی کلمات و گفتارها در این مناظره به هیچ وجه صحیح نبود و معتقدم با سخنانی که شب گذشته رئیس جمهور مطرح کرد، بر مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) جفا شد». 

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، با اعتقاد به اینکه این سخنان سالگرد ارتحال امام(ره) را تحت‌الشعاع خود قرار داد، افزود: «طبق قانون اساسی هیچ فردی حق ندارد نام فردی را به عنوان متهم و مفسد آن هم از رسانه ملی ببرد».

اکرمی با تاکید بر اینکه این گونه موارد باید ابتدا در قوه قضاییه مطرح شود و تنها این قوه وظیفه اعلام چنین مواردی را دارد، گفت: «این در حالی است که سخنگوی قوه قضاییه چند روز گذشته اعلام کرده بود که نام بردن از افراد توسط فردی به غیر از قوه قضاییه خلاف قانون است. این نوع موارد را افراد عادی نیز باید رعایت کنند چه برسد به رئیس جمهور یک مملکت».

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس رفتار شب گذشته رئیس جمهور را خلاف اخلاق و قانون عنوان کرد و گفت: «این سخنان رئیس جمهور قطعا ذهنیت منفی را در افراد نسبت به او به‌وجود آورد و من در کل مناظره شب گذشته را منفی ارزیابی می‌کنم».

اکرمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام(ره) خاطرنشان کرد: «در این مراسم رهبر معظم انقلاب مجددا فرمایشات خود را در مشهد مورد تاکید قرار دادند و فرمودند که من یک رای دارم و هیچ کس هم از آن مطلع نیست؛ لذا افراد دیگر نمی‌توانند به هیچ عنوان سخنان رهبری را به نفع خود مصادره کنند و بگویند طبق این کد یا صحبت نظر رهبری بر یک کاندیدای خاص است».

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد امروز همه فضای جامعه را علیه خود می‌بیند، گفت: «وی قصد دارد با این گونه سخنان نقطه نظرات افراد را نسبت به خود تغییر دهد». 

رئیس شورای سیاست‌گذاری جبهه اصولگرایان حامی مهندس موسوی، با اظهار تاسف از اینکه احمدی‌نژاد در مناظره شب گذشته خیلی از چیزها را زیرسوال برد، گفت: «حقیقتا قابل پذیرش نیست که آقای رئیس جمهور در آن جلسه از افرادی نام برد که در آن جا نبودند و نمی‌توانستند جواب سخنان او را بدهند».

اکرمی در پایان این گفتگو اظهار داشت: «باید به افرادی که در این مناظره احمدی‌نژاد از آنها نام برد فرصت داده شود که از صداوسیما مطالب خود را بیان کنند تا آن زمان بشود به جمع‌بندی بهتری نسبت به این مساله پرداخت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین