کد خبر: ۹۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۷
در آخرین نطق انتخاباتی پیش از 22 خرداد بیان شد

موسوی: حضور مردم، جای خالی ما را در صداوسیما پر می‌کند

رهنورد: احمدی‌نژاد راهی ندارد جز اینکه با عذرخواهی کنار برود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی خطاب به دولت نهم گفت: «شما از تجاوز به حریم قدرت دم می‌زنید ولی شما خود قدرت هستید».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، نخست‌وزیر پر افتخار دوران دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه، در جمع کثیر مردم بندرعباس در ورزشگاه جهان پهلوان تختی این شهر با بیان این مطلب خطاب به دولت نهم افزود: «شما خودتان در حریم قدرت هستید و صدا و سیما و همه قدرت‌ها را در خدمت خودتان گرفته‌اید ولی امروز حضور مردم در صحنه می‌تواند جای خالی ما را در صدا و سیما بگیرد».

وی با بیان اینکه ما صدا و سیمایی نداریم که وقت برنامه اضافی به ما بدهد، افزود: «دیروز رییس صدا و سیما به من تلفن کرد، من دیدم دارد زمینه چینی می‌کند برای اینکه وقت اضافه به رییس جمهور بدهد. حالا که نتوانستند افکار عمومی را توجیه کنند، می‌خواهند برنامه اضافی بگذارند و من عرض می‌کنم که اثر این برنامه برعکس خواهد بود».

موسوی در ادامه به حضور اهالی سنت و شیعه در استان هرمزگان و بندرعباس اشاره کرد و گفت: «اهل سنت و شیعه در اینجا برادروار در کنار هم زندگی می‌کنند. بارها گفته‌ام حق دولت نیست که دستش را به جامعه دراز کند و شهروند درجه یک و دو بسازد. مردم با وحدت خود پاسخ این سیاست‌ها را داده‌اند».

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: «در همه استان‌ها تبلیغ می‌کنند که فلانی اگر رای بیاورد کمیته امداد و اضافه حقوق‌ها را تعطیل می‌کند ولی من این کار را نمی‌کنم و فقط به دولت گفته‌ام که شما نمی‌توانید حق مردم را به طور صدقه‌ای به آنها بدهید و انتظار رای و هورا از آنها داشته باشید. من تمام این کارهای آقایان را که بسیار هم ناقص است، تکذیب می‌کنم و کشور را با کمک همه مردم به سمت آبادانی پیش خواهم برد».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «انشاالله در یک فضای پر از امید با شفافیت کارها پیش برود، همانطور که در اول انقلاب چنین بود. در اول انقلاب بودن همین مردم در صحنه مسائل را حل می‌کرد و درآینده‌ هم ما از این سرمایه ملی استفاده خواهیم کرد».

موسوی در پایان با انتقاد از برخی رفتارهای دولت نهم تاکید کرد: «آگاهی امروز مردم گسترده است و من می‌خواهم بگویم که همه ما تا روز رای‌گیری و بعد از آن باید بیدار و آگاه باشیم».

در این همایش، دکتر زهرا رهنورد نیز تاکید کرد: «خیلج فارس مال ایران و فارسی است نه اینکه مثل عده‌ای شعار خلیج فارس بدهیم و زیر تابلوی "خلیج ع ر ب ی" بنشینیم».

همسر مهندس میرحسین موسوی در جمع کثیر مردم بندرعباس در ورزشگاه جهان پهلوان تختی این شهر با انتقاد از دولت نهم و شخص رییس جمهوری گفت: «شخصی که بزرگترین مشخصه‌ او نابودی اقتصادی ایران و ایجاد فضای امنیتی و پلیسی در کشور است بازهم پرونده‌سازی کرده است و این صد درصد غیر قانونی است».

وی اضافه کرد: «این شخص با توطئه و اهانت به مردم و مسوولان کشور بزرگترین لطمه را به کشور ما زده است و راهی ندارد جز اینکه با عذرخواهی کنار برود».

این استاد دانشگاه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی رییس جمهور درباره مدرک تحصیلی و سطوح علمی خود خاطرنشان کرد: «توطئه‌سازی و اهانت به رهنورد که چندین سال است کتاب‌هایش به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شود اهانت به همه مردم است».

همسر مهندس موسوی افزود: «رهنورد کسی نیست ولی نماد 34 میلیون زن ایرانی است و رییس جمهوری تلاش می‌کند زن ایرانی را به یک مظلومه تبدیل کند. ولی ما به او می‌گوییم که آقای رییس جمهور زنان ایران همه شیرزن هستند».

رهنورد در پایان با ابراز خرسندی از سفر به بندرعباس خطاب به مردم این شهر گفت: «این آخرین سفر و گفت و گوی من و آقای موسوی با شما پیش از انتخابات است. از مردم همه استان‌هایی که فرصت نشد به آنها سفر کنیم عذر خواهی می‌کنیم و انشاالله این سفرها را پس از پیروزی انجام خواهیم داد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
وای بر ما که این بشر نخست وزیرمان بود
کسی که حرف دو سه روز قبل خود را مبنی بر وقت سه برابر به رییس جمهور فراموش کند باید هم این همه شانتاژ را مفید و خوب توصیف کند
وای بر ما
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین