کد خبر: ۹۰۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۸

واکنش شدیداللحن علمای اعلام به هجمه به‌ هاشمی رفسنجانی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص واکنش برخی افراد به انتشار نامه سرگشاده رئیس مجلس خبرگان به رهبر انقلاب که آن را تشدید التهاب در جامعه خوانده بودند،‌ گفت: «این آقایان باید پاسخ دهند که چه کسی بحران را ایجاد کرد»؟

عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از بی‌توجهی به اصول شرعی و حفظ حریم‌ها در برخی مناظرات تلویزیونی اظهار داشت: «این که عده‌ای در جلوی چشم ده‌ها میلیون بیننده داخلی و خارجی ارکان نظام و رهبری را زیرسوال برند، اصلاً قابل تحمل نیست».

آیت‌الله سید محمد غروی در گفتگو با آینده اظهار داشت: «به نظر من اصل مهمی که باید در مناظرات رعایت شود، حفظ حریم افراد است،‌ به گونه‌ای که بینندگان و شنوندگان پرشمار این مناظره‌ها که بین دو مسلمان دو تن از شخصیت‌های نظام برگزار می‌شود، نشوند و لازمه این امر آن است که حریم‌ها را نگه‌دارند».

وی با اشاره به اصل دوم مورد توجه در مناظره گفت: «کسانی که با هم مناظره می‌کنند، نباید پای دیگران، به ویژه کسانی که امکان دفاع از خود را ندارند، به میان بکشند به ویژه در زمانی که برنامه‌ای این‌قدر پربیننده شود و طبق اظهار خود متولیان آن 200 میلیون بیننده و شنونده در داخل و خارج داشته باشد».

ایشان با انتقاد از زیرسوال بردن ارکان نظام در یکی از این مناظره‌ها گفت: «با این روند، نظام و رهبری هم زیرسوال می‌روند و این اصلاً قابل تحمل نیست».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: «این که اکنون برخی بزرگان سکوت کرده‌اند، به دلیل آن است که فتنه جدیدی برپا نشود. البته برخی مراجع و بزرگان نظیر آیت‌الله العظمی مکارم به صورت کلی از این مسایل ابراز ناراحتی کرده‌اند».

وی در خصوص واکنش برخی افراد به انتشار نامه سرگشاده رئیس مجلس خبرگان به رهبر انقلاب که آن را تشدید التهاب در جامعه خوانده بودند،‌ گفت: «این آقایان باید پاسخ دهند که چه کسی بحران را ایجاد کرد؟ مسئول این التهابی که الان شب و روز در خیابان حاکم است، کیست؟ آیا غیر از آن ادبیات و آن برخورد باعث این التهاب در جامعه شده است؟ در شرایط کنونی چه بسا کسانی که دوست نیستند، وارد دوستان شوند و فتنه ایجاد کنند».

وی ادامه داد: «دیگر آن که ما این آیه را خوانده‌ایم که «لا یحب الله الجهر بالسوء الا من ظلم» شما می‌خواهید ظلم به این بزرگی بشود و آبروی سردار بزرگ اسلام را ببرند و او آخ هم نگوید و در ضمن حفظ حریم رهبری، به ایشان شکایت نکنند».

وی در پایان گفت: «سوال دیگر آن است که چرا یکی از آقایان پس از تذکرات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت حریم شرع و عدم تقابل و تخریب دوباره جمله شب و شب‌های بعد به رویکرد خود ادامه دادند»؟

گفتنی است از شب گذشته جریان تخریب ‌هاشمی که اقداماتشان در انتخابات 4 سال گذشته موجب خشم رهبر انقلاب شده بود، از شب گذشته فعال شده و در قالب مصاحبه با چند دانشجو، نامه‌های منتسب به اساتید و دانشجویان گمنام و مصاحبه با برخی نمایندگان تلاش کرد آثار روشنگرانه نامه مذکور را خنثی کند.

به نظر می‌رسد در شرایطی که از ساعت 8 صبح فردا تبلیغ کاندیداها ممنوع است، ‌این جریان قصد دارد بر محور حمله به رئیس مجلس خبرگان رهبری،‌ بر انتخابات 22 خرداد اثرگذاری منفی ایجاد کند.

در همین راستا خبرگزاری فارس که با بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند و اخیراً در اقدام عجیبی دست به جعل نامه رسمی بسیج زد، از شب گذشته در قالب حدود 40 مطلب به تخریب آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی پرداخت.

این در حالی است که عده‌ای از ائمه جمعه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، تهمت به آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی را محکوم کرده‌اند. 

در پی انجام مناظره میان محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی و برخی از اظهارات خلاف واقع و تهمت‌ها توسط رئیس جمهور به شخصیت‌های نظام، از جمله آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی جمعی از شخصیت‌ها، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با ارسال پیام‌های جداگانه ضمن حمایت از آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، این تهمت‌ها و خلاف‌گویی‌ها را محکوم کردند.

آیت‌الله سیدعلی محمد دستغیب با ارسال پیامی آورده است: «اتهامات وارده از سوی آقای احمدی‌نژاد به همه خبرگان رهبری و روحانیت است».

آیت‌الله باریک‌بین، امام جمعه قزوین، آیت‌الله حاج محسن گرگانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله علی اصغر معصومی، نماینده مجلس خبرگان رهبری از خراسان رضوی، عبدالرحمن خدایی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بانه و شیخ‌الاسلام نماینده خبرگان رهبری از کردستان و جمعی دیگر از روحانیون با ارسال پیام‌های جداگانه ، ضمن حمایت از رئیس مجلس خبرگان رهبری، این اقدام را محکوم کردند.

گفتنی است در حالی که بخش عمده‌ای از حامیان دکتر احمدی نژاد بویژه جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب همانند 4سال قبل به تخریب شدید‌هاشمی رفسنجانی مشغولند انتشار سخنان رهبر انقلاب در این باره برای مدعیان ذوب در ولایت خالی از فایده نیست:

بیانات مقام معظم رهبری، به دنبال تخریب‌های صورت گرفته در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (سال 84 )
«در خلال این انتخابات، برخی کارهایی انجام گرفت که بنده به عواملی که این کارها را انجام دادند، بدبینم؛ این تخریب‌هایی که صورت گرفت، بعضی از تخریبها البته از روی بی‌توجهی بود؛ بعضی از آقایان و نامزدها یا طرفداران آن‌ها با محاسباتی، حرف‌هایی نسبت به نظام زدند که واقع‌بینانه نبود؛ خیلی از مثبتات نظام، از کارهای بزرگ نظام نادیده گرفته شد و سیاه‌نمایی شد و پیشرفت‌های عظیمی که به وسیله دولت‌ها در این سال‌ها به وجود آمده، ندیده گرفته شد؛ اینها از روی غفلت بود، لکن بعضی از این تخریب‌ها از روی غفلت نبود، تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مورد تخریب قرار گرفتند، تخریب‌های غیرمنصفانه و ناجوانمردانه؛ حتی شخصیت موجّهی مثل آقای‌ هاشمی رفسنجانی که شخصیت محترم و باسابقه‌ای است، از دم این تخریب‌ها در امان نماند! این حادثه بدی بود. رحمت الهی را نباید با اینگونه کارها آلوده کرد؛ با این که ما تأکید کرده بودیم، امروز چون گذشته است، من نصیحت می‌کنم؛ اما مسئولان قضایی و غیر قضایی، غیر از نصیحت، وظایف دیگر هم دارند؛ آن‌ها عوامل این تخریب‌ها را تعقیب کنند و آن‌ها را پیدا کنند. یک عده به طور مسلّم از روی جهالت و غفلت این کار را کردند، که البته فعل حرامی انجام گرفت...» (هفتم تیر 1384، چهار روز بعد از انتخابات)!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین