کد خبر: ۹۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۲۵

مخملباف: احمدی‌نژاد واقعا بازیگر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ محسن مخلمباف کارگردان سرشناس ایرانی در تحلیلی از انتخابات ایران و تبلیغات نامزدهای مختلف، توان بازیگری محمود احمدی‌نژاد را ستود. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، محسن مخلمباف کارگردان برجسته ایرانی که در فرانسه اقامت دارد، در گفتگویی با تلویزیون فارسی صدای آمریکا، به بیان خاطراتی از نامزدهای مختلف پرداخت و گفت:‌ «در سازمان مجاهدان انقلاب با آقای محسن رضایی همگروه بودیم و البته ایشان پس از شش ماه به سپاه رفتند و من کارگردان شدم و اینک خوشحالم که ایشان مجددا به عرصه سیاست بازگشته‌اند اما فکر می‌کنم ریاست جمهوری در این دوره برای ایشان زود است». 

مخلمباف همچنین افزود: «من در زمانی که به زندان افتادم از نزدیک پی‌گیری‌ها و دلسوزی‌های آقای کروبی را می‌دیدم و مرحوم بورقانی همواره از تلاش‌ها و پی گیری‌های ایشان در مقام ریاست مجلس ششم برای حل مشکلات زندانیان سیاسی به نیکی یاد می‌کردند». 

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که مهندس میرحسین موسوی پیروز انتخابات باشد و بتواند کابینه‌ای متشکل از همه گروه‌ها و احزاب تشکیل دهد. 

مخملباف همچنین در بخش دیگری با اشاره به تخصص یک کارگردان که بایستی قضاوت کند چه کسی خوب بازی می‌کند، گفت: «انصافا باید مهارت آقای احمدی‌نژاد در امر بازیگری را ستایش کرد، درحالی که سایر کاندیداها با کمال صداقت به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند ایشان با ارائه یک سناریو و توانایی بازیگری خود توانستند یک فیلم مستند را اجرا کنند که بسیار شبیه به فیلم انتخاباتی "هیتلر" بود». 

این کارگردان شهیر ایرانی در ادامه به عدم رعایت انصاف در مناظره‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت:‌ «این امر کاملا برای من که متخصص هستم مشهود است، در مناظره‌ها زاویه تصویر آقای احمدی‌نژاد به نحوی انتخاب می‌شد که ایشان را مقتدر نشان دهند و سایر کاندیداها را از بالا تصویربرداری می‌کردند تا مثلا آنها تحقیر شوند همچنین تصاویر بسته از احمدی‌نژاد و تصاویر بسیار باز و دوری که از سایر کاندیداها نشان داده می‌شد بخش دیگری از این بی‌انصافی بود». 

وی افزود: «علاوه بر تصویر در نوع صدابرداری هم این بی عدالتی آشکار بود، مثلا در سینما وقتی می‌خواهیم قهرمان فیلم را مقتدر نشان دهیم، صدای او را به اندازه دو فریم یعنی کسری از یک ثانیه زودتر پخش می‌کنیم و کسی را که می‌خواهیم تحقیر کنیم بالعکس عمل می‌کنیم که همین مساله در مورد مناظره‌ها به نفع احمدی‌نژاد وجود داشت و یا این مساله با نوع فیلترگذاری بر روی صدای هنرپیشه‌ها نیز انجام می‌شود». 

مخملباف در پایان با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد در وقت اضافه که از مردم پرسید آیا من دروغ گو هستم؟ خطاب به وی گفت:‌ «بله آقای احمدی‌نژاد از نظر من شما دروغ‌گو هستید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین