کد خبر: ۹۱۸۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
هزاران تصویر از توزیع گسترده غذا با تصاویر جلیلی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده

مسعود پزشکیان در جنگی نابرابر؛ چرا همه در خدمت جلیلی؟

محمد تقی فاضل میبدی از مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه خود حوزه این سیاست‌گذاری را داشته و جلسه‌ای در جمکران با حضور معاونان و مشاوران و مدیریت حوزه داشته‌اند. تحت عنوان جهاد تبیین عده‌ای را به شهر‌ها و روستا‌ها فرستاده‌اند که برای انتخابات تبلیغ کنند. این‌ها به نفع جلیلی تبلیغ می‌کنند که بی‌سابقه بوده است.
مسعود پزشکیان در جنگی نابرابر؛ چرا همه در خدمت جلیلی؟
آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری مناظره اخیر برگزار شده میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی را به مناظره بایدن_ترامپ تشبیه کردند، آنجا که بایدن به لکنت افتاده بود و بر اساس نتیجه نظرسنجی‌ها ۶۷ درصد ترامپ را برنده مناظره خواند. هرچند میان منش پزشکیان و ترامپ نسبتی وجود ندارد، اما گیر افتادن سعید جلیلی در گوشه رینگ تحریم، FATF، حجاب و فیلترینگ او را به کلی کلافه نمود.

پزشکیان ناچار بود که همزمان در مقابل جلیلی و مجری برنامه بایستاد، مجری مشخصاً میان کلام‌پریدن‌های جلیلی را تذکر نمی‌داد تا دل برادر سعید، وحید جلیلی قائم مقام صداوسیما و رئیسش را شاد کرده باشد.

با این همه جریان ناعادلانه امکانات و ظرفیت‌ها تنها محدود به صداوسیما نیست و به نظر می‌رسد مسعود پزشکیان در جنگی نابرابر قرار گرفته است.

ستاد انتخاباتی پزشکیان در نامه‌ای به ستاد انتخابات و شورای نگهبان خواستار مقابله و پیگرد قضایی در خصوص «مداخلات آشکار و نهان برخی رسانه‌های حاکمیتی و نظامی از جمله کیهان، روزنامه جوان، فارس، تسنیم و دانشجو علیه دکتر پزشکیان و تبلیغ به نفع جلیلی» شد.

اعزام طلبه‌ها با هزینه

هرساله در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه مستقیم به حوزه‌های علمیه اختصاص می‌یابد.

در روز‌های گذشته رسانه از اعزام هزاران طلبه و روحانی به استان‌های مختلف کشور خبر داده اند تا به نفع سعید جلیلی تبلیغ نمایند.

محمد تقی فاضل میبدی از مدرسین حوزه علمیه قم در توضیخ این مسئله گفت: متأسفانه خود حوزه این سیاست‌گذاری را داشته و جلسه‌ای در جمکران با حضور معاونان و مشاوران و مدیریت حوزه داشته‌اند. تحت عنوان جهاد تبیین عده‌ای را به شهر‌ها و روستا‌ها فرستاده‌اند که برای انتخابات تبلیغ کنند. این‌ها به نفع جلیلی تبلیغ می‌کنند که بی‌سابقه بوده است.

در فضای مجازی ویدئو‌های وایرال شده است که از اعتراض مردم به این طلبه‌ها در کهکیلویه و آذربایجان شرقی حکایت دارد، در یکی از این فیلم‌ها یکی از جوانان روستایی خطاب به مبلغین معمم جلیلی گفت: شمایی که امکانات بیت‌المال را خرج کرده و کرور کرور نیرو برای روستا‌ها اعزام و کاندیدایی خاص را تبلیغ می‌کنید؛ تا الان کجا بودید؟ موقعی که حق کشاورزان پایمال شده و کسی صدای آنان را نمی‌شنید؛ آن‌موقع کجا بودید؟

توزیع غذا و کارت هدیه با عکس جلیلی

هزاران تصویر از توزیع گسترده غذا با تصاویر جلیلی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که واکنش‌های انتقادآمیز بسیاری در پی داشت، علاوه بر آن به گفته برخی رسانه‌ها و خبرنگاران در ادارات مختلف نیز کارت‌های هدیه با توصیه به رای دادن به سعید جلیلی توزیع گردید.

محمد جواد ظریف در واکنش به این شیوه تبلیغی آن را مشمئز کننده خواند و نوشت رای این مردم نازنین مگر خریدنی است.

مسعود پزشکیان در جنگی نابرابر؛ چرا همه در خدمت جلیلی؟

وزارت نفت در خدمت جلیلی

یکی از وزارتخانه‌های که از وزیر تا معاونان آن مستقیماً توسط سعید جلیلی انتخاب شدند، وزرت نفت بود. در روز‌های گذشته اوجی وزیر نفت و جلیل سالاری رئیس پالایش و پخش در مصاحبه‌های متعدد ضمن حمله به مسعود پزشکیان به دفاع از کمپین زعیم خود سعید جلیلی پرداخته اند.

همچنین رسانه ها و منابع خبری اطلاع داده اند که جلسات متعددی نیز در شرکت مناطق نفتخیز جنوب، شرکت‌های پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در حمایت و تبلیغ سعید جلیلی برگزار شده و کارکنان صنعت نفت و مردم محلی به رای دادن به وی ترغیب شده‌اند.

دولت در خدمت جلیلی

ستاد مسعود پزشکیان موضع‌گیری گسترده وزراء و مسئولین دولتی به نفع جلیلی را خلاف مقررات خواند.

یک حقوقدان در این رابطه گفت: شهردار تهران و رئیس بنیاد شهید رسما در بیانیه‌ای از آقای جلیلی حمایت کردند، رئیس مجلس رسما بیانیه حمایت از آقای جلیلی صادر کرد؛ این مسئله حمایت دستگاه‌های دولتی و حکومتی است و این شیوه از حمایت و بسیج سازمان‌های حکومتی بی‌سابقه بوده است.

همچنین علیرضا زاکانی، شهرداری تهران را رها کرده و با حضور در استان های مختلف همچنان برای سعید جلیلی تبلیغ می کند. قاضی زاده هاشمی، رئیس فعلی بنیاد شهید نیز چنین وضعیتی دارد و شهر به شهر برای جلیلی تبلیغ می کند.

با وجود تکذیب شدید الحن پزشکیان در مناظره زنده تلویزیونی، برخی رسانه‌ها و حامیان سعید جلیلی کماکان دروغ بنزین ۲۵ هزار تومانی را تکرار می‌نمایند.

در این خصوص پلاکارد‌های مختلفی در حومه تهران از جمله صالج آباد نصب شده که در آن نوشته شده که پزشکیان گفته است: بنزین باید ۲۵ هزار تومان شود.

زرشک پلو با مرغ و سیب زمینی تنوری

برپایی موکب در مشهد و توزیع زرشک پلو با مرغ و سیب زمینی تنوری به نفع نامزد اصولگرایان از دیگر نکاتی بود که در اینستاگرام توجه کاربران را به خود جلب کرد. معلوم نیست هزینه سنگین چنین تبلغاتی از سوی چه محافلی تامین می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین