کد خبر: ۹۲۱۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹

فینال یورو ۲۰۲۴، اسپانیا - انگلیس| جام در دستان پسران ماتادور یا واقعا به خانه بازمی‌گردد؟

از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه المپیک برلین، دیدار پایانی یورو ۲۰۲۴ بین اسپانیا و انگلیس برگزار می‌شود.
فینال یورو ۲۰۲۴، اسپانیا - انگلیس| جام در دستان پسران ماتادور یا واقعا به خانه بازمی‌گردد؟
آفتاب‌‌نیوز :

به ایستگاه پایانی یورو ۲۰۲۴ رسیدیم؛ تقابل اسپانیا - انگلیس. چه خوشمان بیاید چه نه، ۲ تیم برتر اروپا به فینال راه یافتند. انگلیسی که در یک قدمی تاریخی‌ترین لحظات خود است و اسپانیایی که فراتر از انتظار بوده و با جوانانی مثل یامال و نیکو، حتی اگر قهرمان هم نشود در قامت یک قهرمان ظاهر شده است.

جام ایندفعه به خانه بازمی‌گردد؟

انگلیس از ۱۹۶۶ تاکنون طعم قهرمانی نچشیده؛ تنها دستاورد آن‌ها این بوده که هر بار رقابتی شروع می‌شده شعار «جام به خانه بازمی‌گردد» را با هم می‌خواندند. نسل طلایی! این هم از آن عباراتی بود که هر دهه یکبار به گروهی از بازیکنان انگلیس گفته می‌شد! دستاورد چه بود؟ هیچ! یا دیوید سیمن اشتباه می‌کرد یا دیوید بکام یا پل رابینسون. اوج آن هم به حذف فاجعه‌بار در یورو ۲۰۱۶ مقابل ایسلند رسید!

اما با ساوتگیت همه چیز عوض شد. باز هم می‌گویم چه خوشمان بیاید چه نه، ساوتگیت بزرگترین و پرافتخارترین مربی تاریخ انگلیس است. آخر چه مربی بوده که بتواند از جام جهانی ۲۰۱۸ این عملکرد طلایی با تیمی که رنگ طلایی را فراموش کرده بود، بدست آورد!

انگلیس که تاکنون به فینال یورو نرسیده بود، در ۲۰۲۰ به فینال رسید و در لحظه آخر، در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا باخت و نایب قهرمان شد. امسال نیز با اینکه بسیار انتقاد به این تیم وارد است، ولی با این حال به جای ۲۳ تیم دیگر در فینال جای گرفته و یک قدم تا تاریخ‌سازی فاصله دارد.

انگلیس در بازی نیمه نهایی با هلند واقعا نمایش خوبی به اجرا گذاشت. انگار ساوتگیت توانسته کنترل خط میانی خود را با زوج «ماینو -رایس» بدست آورد. در بازی با هلند، فودن بهترین نمایشش را داشت، زیرا که توانسته بود به مانند سیتی سیال در خط میانی حرکت کند و بتواند از پشت محوطه برای خود و دیگر بازیکنان موقعیت بسازد.

پس اگر همچنان به انگلیس شک دارید، شک را کنار بگذارید و با هم قبول کنیم تیمی که به فینال یورو رسیده حتما چیزی در چنته داشته و اگر تنها یک بازی بتواند مقاومت کند، فاتح جام خواهد بود.

برای بازی پایانی بعید است ساوتگیت تغییری در ترکیب بدهد، شاید شاو به جای تریپیر در سمت چپ بازی کند تا مامور مهار یامال در سمت راست خط تهاجمی اسپانیا شود.

عجب تیمی ساختی آقای دلافوئنته!

گفتیم یامال. ستاره بزرگ اسپانیا اتفاقا دیروز کیک تولد ۱۷ سالگی خود را فوت کرد. ستاره‌ای که همه کار در یورو کرده و بی‌تردید آینده فوتبال می‌تواند نصیبش شود. بی جهت هم نیست که با مسی مقایسه و بعد از مدت‌ها از انبار، عکس‌های نوزادی او با مسی منتشر می‌شود. دکلن رایس گفت که دیوانه‌کننده‌ست، وقتی کرونا آمده بود او ۱۲ سال سن داشت!

اسپانیا بی‌تردید بهترین بازی‌های جام را ارائه داده، تیمی منظم، بابرنامه و با انگیزه که روی کاغذ دست بالاتر را نسبت به انگلیس دارد. تیمی که آلمان میزبان که اتفاقا می‌توان آن را قدرت دوم جام دانست را شکست داده. همه چیز برای نبردی بزرگ آماده است. آن‌ها در اوج آمادگی هستند.

در نظرسنجی سایت یورو نیز ۵۳ درصد به پیروزی اسپانیا رای دادند و این تیم را فاتح اروپا دانستند.

مثلث نیکو ویلیامز، دنی اولمو و لامین یامال بسیار زهردار و آتشین است و پشت سر آن‌ها بهترین‌های جام زوج فابین رویز و رودری حضور دارند که برگ برنده دلا فوئنته در این بازی خواهند بود.

اسپانیا ۳ بار تاکنون قهرمان اروپا شده و حالا سعی دارد پس از ۱۲ سال دوباره فاتح اروپا شود. تیمی جوان که قطعا در جام جهانی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ترکیب احتمالی ۲ تیم اسپانیا - انگلیس

اسپانیا: 

اونای سیمون

دنی کارواخال - آیمریک لاپورت - رابین لی نورمند - مارک کوکوریا

رودری - فابین رویز

نیکو ویلیامز - دنی اولمو - لامین یامال

آلوارو موراتا

انگلیس:

جوردن پیکفورد

مارک گویی - کایل واکر - جان استونز

بوکایو ساکا - دکلن رایس - کوبی ماینو - لوک شاو

جود بلینگام

فیل فودن - هری کین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین