کد خبر: ۹۲۷۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

جزئیات دیدار نمایندگان با پزشکیان

رئیس جمهور کارآمدی، تخصص و پاکدستی را از جمله معیار‌ها و شروط اصلی دولت در انتخاب مدیران عنوان کرد و گفت: بنده نیامده‌ام تا گروه و جناح خاصی را بر سر کار بیاورم، بلکه به دنبال آن هستم با انتخاب مدیران کارآمد، متخصص و پاکدست، مدیریت اجرایی کشور را در مسیر درست و در راستای خدمت به مردم و تامین رضایت آن‌ها هدایت کنم.
جزئیات دیدار نمایندگان با پزشکیان
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان عصر سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان همدان، کنار گذاشتن اختلافات و همدلی و همراهی همه مسئولان و آحاد جامعه را گام اول برای ایجاد تحول و حرکت در مسیر حل مشکلات و پیشرفت کشور دانست و با تاکید بر اهمیت تعامل، هم‌فکری و هم‌افزایی نمایندگان و دولتمردان برای به کارگیری راهکار‌های جدید در گره‌گشایی از زندگی مردم و مشکلات کشور تصریح کرد: دولت برای تحقق برنامه‌ها و اهداف خود در حل مشکلات کشور به کمک نمایندگان نیازمند است.

رئیس جمهور همچنین با مهم دانستن بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم مردم در موفقیت دولت برای تحقق اهداف تعیین شده، گفت: دولت چهاردهم نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت مردم در مدیریت کشور اهتمام ویژه خواهد داشت.

پزشکیان کارآمدی، تخصص و پاکدستی را از جمله معیار‌ها و شروط اصلی دولت در انتخاب مدیران عنوان کرد و افزود: بنده نیامده‌ام تا گروه و جناح خاصی را بر سر کار بیاورم، بلکه به دنبال آن هستم با انتخاب مدیران کارآمد، متخصص و پاکدست، مدیریت اجرایی کشور را در مسیر درست و در راستای خدمت به مردم و تامین رضایت آن‌ها هدایت کنم.

در ابتدای این دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان همدان در سخنانی به بیان مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های حوزه‌های انتخابیه خود از جمله ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان، لزوم تقویت زیرساخت‌های عمرانی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، کشاورزی، صنایع و معادن و صنایع تبدیلی، تقویت گردشگری سلامت در استان، پیگیری راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی استان، توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، پیگیری مشکلات اصناف، بهره‌گیری از ظرفیت هلدینگ‌های تخصصی برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار، رفع مشکل بیکاری در استان و ضرورت پایش استعداد‌ها و ظرفیت‌های استان و همچنین بازتعریف مناطق محروم به منظور توزیع عادلانه اعتبارات پرداختند.

دیدار مجمع نمایندگان استان اصفهان

پزشکیان در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان، سند چشم‌انداز بیست ساله ابلاغی از سوی رهبری معظم انقلاب را از جمله اسناد مترقی، قابل اعتماد و افتخار برای کشور دانست و افزود: آسیب‌شناسی دلایل عدم تحقق این سند و تلاش برای رساندن کشور به جایگاه ترسیم شده در آن، از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم است.

رئیس جمهور در ادامه تخصص، پاکدستی و تعهد در کنار تجربه را از مهمترین معیارهای انتخاب مدیران در دولت چهاردهم برشمرد و افزود: در به کارگیری مدیران، داشتن روابط و نگرش‌های جناحی و حزبی به هیچ وجه ملاک نخواهد بود.

پزشکیان اختلافات و چند دستگی در میان مسئولان را از بزرگترین مشکلات کشور و از موانع اصلی ناکامی‌ها دانست و با تاکید بر اهمیت تعامل و تبادل‌نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولتمردان در حل مشکلات کشور افزود: میثاق مشترک دولتمردان و نمایندگان، تعامل، هم‌افزایی و همکاری برای حل مشکلات مردم با هر سلیقه، قومیت و فرهنگ در چارچوب قانون و سیاست‌های نظام است.

در این دیدار ۲۰ نفر از اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان به بیان مهمترین مسائل و دغدغه‌های حوزه‌های انتخابیه خود از جمله مسئله تامین آب شرب استان، رفع معضل بیکاری، تکمیل طرح‌های احداث مسکن یا واگذاری زمین، ساماندهی اتباع خارجی، توجه به مسائل مربوط به حوزه زنان، لزوم محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های کم‌برخوردار اصفهان، اهتمام نسبت به اجرای قانون جوانی جمعیت و ضرورت توجه به پیشگیری از مهاجرت نخبگان پرداختند.

دیدار جمعی از اعضای فراکسیون مستقلین ولایی

پزشکیان در دیدار اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، وفاق و همدلی را تنها راه رفع مشکلات و پیشبرد موفق امور دانست و با بیان اینکه چینش کابینه از مهمترین کار‌های این روز‌های او و همکارانش است، گفت: از آنجا که بنده بنا را بر کار جمعی گذاشته‌ام، تلاش شد نظرات همه گروه‌ها در شورای راهبری اخذ و بهترین‌ها برای کابینه گزینش شوند.

رئیس جمهور شرط واگذاری مسئولیت در همه رده‌های مدیریتی در دولت چهاردهم را، باور به همدلی و هم‌افزایی برای بهره گرفتن از همه ظرفیت‌ها، کمک گرفتن از همه افراد توانمند فارغ از قومیت، دیدگاه سیاسی، جنسیت یا هر عامل محدود کننده دیگری و همچنین تلاش در راستای اجرای اسناد و سیاست‌های کلان نظام اعلام و تصریح کرد: اگر فردی به این اصول پایبند نیست نباید در این دولت مسئولیت قبول کند.

پزشکیان با ضروری دانستن زبان مشترک دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، اسناد بالا دستی و سیاست‌های کلی نظام را زبان مشترک دو قوه دانست و خاطرنشان کرد: اگر هر یک از اسناد و سیاست‌های کلان نظام یا اجزای آن‌ها اشکال یا ایرادی دارد، باید برای اصلاح آن تلاش کنیم، در غیر این صورت نه فقط کسی حق توقف اجرای این سیاست‌ها را ندارد، بلکه عملکرد افراد نیز باید براساس کیفیت عمل به این سیاست‌ها با در نظر گرفتن اختیارات و منابع در اختیار آنان ارزیابی شود.

۱۱ تن از اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس نیز در این جلسه به تشریح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در رابطه با انتظارات‌شان از دولت به خصوص در رابطه با چینش کابینه پرداختند.

دیدار نمایندگان اهل تسنن

پزشکیان پیش از ظهر روز سه‌شنبه در دیدار نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی، انسجام، وحدت و هم‌افزایی همه ظرفیت‌ها را لازمه حکمرانی مطلوب و پیشبرد امور کشور دانست و با تاکید بر اهمیت هماهنگی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر ارکان نظام، تلاش برای اصلاح و ارتقای کارآمدی برنامه‌ها و اسناد بالادستی را اولویت دولت چهاردهم دانست.

رئیس جمهور ناکارآمدی و شایسته‌محور نبودن را از معضلات ساختار نظام اداری کشور برشمرد و اظهار کرد: راه‌حل غلبه بر این مشکل در وهله اول تلاش برای ایجاد انسجام، همدلی و وحدت و در مرحله بعد ارتقای کارآمدی نظام اداره کشور با روش‌های علمی و تجربه شده است.

پزشکیان با اشاره به انبوه نظرات متفاوت، مختلف و حتی متضادی که از طیف‌های مختلف کشور به وی ارجاع می‌شود، گفت: در مورد رسیدگی به مسائل کشور بنای ما بر مشورت و استفاده از نظر جمعی کارشناسان و نخبگان هر حوزه است و در چینش کابینه نیز در وهله اول افرادی را که قائل به انسجام و هم‌افزایی در بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور هستند، در اولویت قرار داده‌ایم و در مرحله بعد از نظر جمعی شورای راهبری تمکین خواهم کرد، چرا که معتقد به مشورت و بهره‌گیری از نظر جمعی هستم.

وی یکی از دلایل عدم تحقق مطلوب اهداف اسناد بالادستی کشور از جمله سند چشم‌انداز را عدم توجه کافی به ایجاد وفاق و انسجام در بدنه اجرایی و اداره کشور بر محور اهداف کلان ملی و نادیده گرفته شدن تکالیف این اسناد در میان دعوا‌های سیاسی عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با گزینش افراد دارای تخصص، توانمند و سوابق مرتبط، در مسیر رفع مشکلات و پیشرفت کشور و بر محور اهداف کلان کشور حرکت کنیم.

رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت مسئله ساماندهی مبادلات مرزی، به عنوان یکی از محور‌های اصلی سخنان مطرح شده در این جلسه از سوی حاضران اظهار کرد: باور ما این است که سامان دادن مبادلات مرزی و استفاده از مرز به عنوان یک فرصت یکی از راه‌های موثر برون‌رفت و بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه کشور است.

در این جلسه همچنین ۱۸ نفر از نمایندگان مناطق اهل تسنن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوع گفتمان و شخصیت رئیس جمهور، امید و دلگرمی را در جامعه افزایش داده است، به طرح و تشریح مهمترین دغدغه‌ها و مسائل حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند.

اهمیت بهره‌گیری از افراد توانمند و متخصص فارغ از عقاید، قومیت و مذهب، لحاظ کردن نظرات نخبگان و افراد بومی و به کارگیری آنان در اداره کشور در مناطق مختلف، ضرورت ساماندهی موضوع مهم مبادلات مرزی و فعالیت مرزنشینان در این زمینه به عنوان یکی از مهمترین راه‌های امرار معاش آنان، تسریع در اجرای طرح‌های زیربنایی استان سیستان و بلوچستان به ویژه طرح‌های توسعه بندر چابهار و در نظر گرفتن سهم مناسب برای این استان در طرح آب‌رسانی از دریای عمان و ایجاد بستر گفتگو و تفاهم بیشتر برای اقوام مختلف در کشور، مهمترین دغدغه‌ها و خواسته‌های مطرح شده در این نشست از دکتر پزشکیان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین