کد خبر: ۹۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۷

دو طرح مهم که شهید شوشتری مجال پی‌گیری آنها را نیافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهید شوشتری تلاش می‌کرد امنیت را از طریق خود مردم و با بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مرزنشینان ارتقا دهد و بر اساس این نگاه اخیراً دو طرح مهم با وی مطرح شده بود که او در به نتیجه‌رساندن این طرح‌ها بسیار مصمم بود. 

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، درباره شخصیت شهید نورعلی شوشتری و نگرش وی به مقوله تامین امنیت در شرق کشور گفت: «با آغاز مسئولیت سردار شوشتری، شاهد بودیم که ایشان تلاش بی‌وقفه‌ای را برای ارتقای سطح امنیت در منطقه شرق کشور آغاز کرده‌ بود و مرتباً در حال بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و بومی برای این منظور بود».

وی افزود: «مطلعم که شهید شوشتری عمیقاً به ارتقای سطح زندگی و معیشت مردم استان سیستان و بلوچستان و بهبود وضع معیشت مردم منطقه به‌جای استفاده از روشهای صرفاً نظامی و انتظامی در تامین امنیت، معتقد بود و حتی اخیراً در تلاش بود تا بهره‌گیری نظرات متخصصان و مدیران با تجربه، طرح‌هایی مهم و با ابعاد ملی را مدون کرده و از عالی‌ترین مقامات کشور برای حمایت از اجرای آنها استمداد بجوید».

این منبع آگاه ادامه داد: «هفته گذشته دو طرح مهم برای ایجاد تحول در وضعیت اقتصادی سیستان و بلوچستان با شهید شوشتری مطرح شده بود که ایشان بسیار مصر بودند که در جلسه‌ای که این هفته با مقام معظم رهبری دارند، جزئیات این طرح‌ها را با رهبر انقلاب در میان بگذارند».

وی گفت: «یکی از این طرح‌ها به ایجاد خط راه‌آهن از چابهار تا مشهد مربوط بود که آقای افشار؛ مدیرعامل اسبق راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، کلیات آن‌را آماده کرده و قرار بود صبح امروز در اختیار مرحوم شوشتری قرار دهد و در ملاقات سردار با مقام معظم رهبری در اختیار ایشان باشد تا از حمایت ایشان برای اجرای این طرح عظیم -که قطعاً سبب فقرزدایی و بهبود معیشت مردم خواهد شد-، بهره‌مند شوند. همچنین طرح دیگر مربوط به کشت پنبه در استان سیستان و بلوچستان و توسعه صنعت نساجی مشابه بافت بلوچ -که در ایرانشهر سرمایه‌گذاری شده‌است- با هدف بهبود معیشت مردم در سایر شهرهای استان بود که این شهید بزرگوار بسیار راغب بود تا زمینه‌های اجرایی آن‌را هم در منطقه فراهم آورد تا از این طریق معیشت مردم به سمت کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی سوق پیدا کند».

وی در ادامه افزود: «در این راستا، کلیات طرح راه‌آهن چابهار-مشهد که توسط آقای افشار آماده شده بود، آماده بود تا صبح یکشنبه در اختیارسردار شوشتری قرار گیرد که متاسفانه با وقوع حادثه تروریستی در چابهار، ایشان هیچ‌گاه فرصت پی‌گیری طرح را نیافتند و به فیض شهادت نائل شدند».

این منبع مطلع علت حضور مستمر شهید شوشتری در میان مردم مناطق مرزی و سران اقوام و قبایل و نیز توجه خاص او به مساله معیشت، فقرزدایی و ارتقای سطح زندگی مرزنشینان، به نگاه بلند این شهید مربوط دانست و گفت: «مرحوم شوشتری تاکید می‌کردند که ما باید قوه عاقله را در این منطقه تقویت کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین