کد خبر: ۹۳۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۲
سردار دقیقی در دفاع از موضع سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح؛

مدیرعامل ساتا: ما هم می‌توانستیم نیرو به نمایشگاه بفرستیم

هنوز مالک نمایشگاه هستیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: من فرمانده جنگ بودم. حالا یکی دوتا کوچولو جلوی ما را بگیرند برایم سخت بود. من در زمان جنگ در کردستان فرمانده بودم. اگر امروز (در برابر آنها) مقاومت نکردیم، چون نمی‌خواستیم درگیر شویم. به هر ترتیب همه اینها ثبت شده و تاریخ قضاوت می‌کند...». این را سردار سرتیپ دوم حسین دقیقی که از مجروح شدن نیروهایش در نمایشگاه بین‌المللی تهران دلگیر است می‌گوید. 

یک روز پس از درگیری نیروهای وزارت بازرگانی که به گفته سردار نزدیک به150 نفر بودند با نیروهای ساتا که به گفته دقیقی کمتر از 12 نفر بودند سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نشست خبری ترتیب داد تا شبهه‌های پیش آمده علیه ساتا را برطرف کند. دقیقی که تمایلی به باز کردن اتفاقات پیش آمده در نمایشگاه بین‌المللی تهران نداشت در برابر اصرار برخی از خبرنگاران در دفاع از ساتا گفت: «ما از دوستان وزارت بازرگانی نترسیدیم. ما بچه‌های جنگ هستیم و همه ما برای حفظ آرامش و امنیت این کشور تلاش می‌کنیم وگرنه ادعای دیگری نداریم. ما هم می‌توانستیم نیرو به آنجا بفرستیم و به بازنشسته‌ها زنگ می‌زدیم که می‌آمدند اما این کار را نکردیم. اگر در این درگیری دو نفر کشته می‌شدند آن وقت دو طرف در برابر مردم شرمنده بودیم».

کتک خوردیم

او که تمایلی به باز کردن درگیری بین وزارت بازرگانی با ساتا و بالا گرفتن دعوای دو طرف نداشت با اصرار خبرنگاران گفت: «ما که چاقوکشی ندیدیم اما این حرکت‌ها یعنی چی؟ ما باید چه کار می‌کردیم؟ باید 150 نفر آدم جمع می‌کردیم و جواب می دادیم؟ البته با تماس مسوولان قرار شد نیروهای ما نمایشگاه را بدون هیچ‌گونه درگیری ترک کنند. ما معتقد بودیم حل این مشکل نباید از طریق انتظامی حل شود». 

سردار دقیقی ادامه داد: «ما قصد درگیری نداشتیم و حرکت ما برخلاف آنچه تصور می‌شد که جزء نیروهای مسلح هستیم و لشگرکشی می‌کنیم، ضدتشنج بود و از نیروها خواستیم درگیر نشوند. اگرچه کتک خوردیم اما هیچ نگفتیم. به بچه‌ها گفتم نشان دهید که بازاری هستید و درست عمل کنید. راه حل هر موضوعی را از طریق خودش پیگیری می‌کنیم». 

دقیقی افزود: «برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها تیتر کردند، این حراست وزارت بازرگانی بود که با حدود 100 تا 150 نفر به نمایشگاه آمدند و حرکت‌هایی را انجام دادند اما تدبیر ما در برابر این حرکت‌ها آن بود که به هیچ عنوان درگیر نشویم، تا تنش برطرف شود. وزارت بازرگانی با افرادی که آورده بود، درهای نمایشگاه را بستند و اجازه ندادند مردم تا دو ساعت وارد نمایشگاه شوند».

مدیرعامل ساتا خطاب به وزارت بازرگانی گفت: «باید موضوع را در سطح بالا حل و فصل کرد نه اینکه نیروهای وزارت بازرگانی بریزند و مانع از ورود نیروهای ساتا به داخل نمایشگاه شوند. متاسفانه مردم دو ساعت پشت در های نمایشگاه معطل شدند که در بین آنان مهمانان خارجی نیز حضور داشتند. آنان وقتی چنین صحنه یی را می بینند درباره ما چه فکری می کنند»؟ 

دقیقی ضمن گلایه از تیتر برخی رسانه‌ها افزود: «دوستان گمان می‌کردند ما با تجهیزات نظامی در نمایشگاه مستقر شده‌ایم در صورتی که به جز تعدادی کادر اداری که از ساتا رفته بودند، بقیه همان نیروهای نمایشگاه تهران بودند. ما حتی هیچ تغییری در ترکیب این شرکت ایجاد نکردیم و حتی مدیر قبلی را ابقا کردیم».

ما هنوز مالکیم

دقیقی در ادامه تاکید کرد: «حضور ما در نمایشگاه قانونی است و هنوز هم مالک آنجا هستیم، به دلیل آنکه هنوز قراردادی برای واگذاری سهام نمایشگاه منعقد نشده. با این وجود آیا نیازی هست که یک روز پس از دستور رئیس جمهوری دعوا به وجود بیاید؟ این در حالی است که وزارت بازرگانی در این دعوا اصلاً سمتی نداشت». 

او در پاسخ به این سوال که چرا بحث واگذاری نمایشگاه به اینجا ختم شد و احمدی‌نژاد دستور به ابطال این معامله داد، گفت: «معامله ابطال نشده است و نمایشگاه قرار است از طریق مزایده واگذارشود».
 
دقیقی ادامه داد: «رئیس جمهور مسئول پرداخت بدهی دولت به ساتا است و ایشان تصمیم می‌گیرد که چه چیزی را بابت رد دیون به این صندوق واگذار کنند. ایشان الان تصمیم گرفتند نمایشگاه از طریق مزایده واگذار شود. بنابراین پذیرفتیم دارایی‌های دیگری در مقابل این نمایشگاه دریافت شود و نمایشگاه را بر اساس دستور رئیس جمهوری به سازمان خصوصی سازی برگردانیم تا با برگزاری مزایده به بخش‌های متقاضی واگذار شود». 

او در ادامه گفت: «ما هیچ اصراری به گرفتن نمایشگاه نداریم و هر مکانی را که بابت رد دیون به ما بدهند می‌پذیریم چرا که هدف ما تنها احقاق حقوق و منافع بازنشستگان نیروهای مسلح است». 

او مخالفت‌های موجود در وزارت بازرگانی را برخی اظهارنظرها درباره شبه دولتی بودن سازمان و سنخیت نداشتن این امر با اصل «44» قانون اساسی بیان کرد و گفت: «رد دیون دولت ربطی به اصل 44 ندارد و حتی دولت به این منظور هیاتی را منتخب کرده که مصوباتش در حکم مصوبه دولت است».

جلسه ساتا با مجلس و معاونت حقوقی احمدی‌نژاد

او در برابر اصرار خبرنگاران بر مقصر درگیری پیش آمده گفت: «سوالاتی می‌پرسید که مجبور می‌شوم مسائلی را که قرار نبود رسانه‌‌ای شود، مطرح کنم. ساتا نامه‌ای به معاونت حقوقی ریاست جمهوری نوشت که در راستای این نامه، روز دوشنبه جلسه‌ای با معاونت حقوقی ریاست جمهوری داشتیم و همچنین چهارشنبه نیز یک جلسه با کمیسیون ویژه مجلس داشتیم که در جلسه مجلس بر مالکیت ساتا بر نمایشگاه تاکید و قرار شد تا دو هفته کسی اقدامی انجام ندهد تا موضوع تعیین تکلیف شود که هنوز این دو هفته سپری نشده بود که وزارت بازرگانی عملی شتابزده انجام داد. در جلسه معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز ساتا مالک نمایشگاه شناخته شد و در آنجا به وزارت بازرگانی اعلام شد این وزارتخانه هیچ سمتی ندارد و نباید کاری انجام دهد». 

دقیقی با ابراز ناراحتی از اینکه خویشتنداری سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در هیچ رسانه‌ای مطرح نشد، بیان کرد: «من باید پا روی نفس خود بگذارم و حتی در برخی موارد سکوت کنم که این امر برای من که زمانی فرمانده جنگ بودم و احزاب مرا به نام یاد می‌کردند، بسیار سخت است. البته تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد و این موارد در آنجا ثبت خواهد شد».

توافق بر سر نمایشگاه

او سپس به توافق این سازمان با سازمان خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: «دولت یک هزار و 600 میلیارد تومان به ساتا بدهی دارد که پس از دستور رئیس جمهوری، مقرر شد پنج درصد از سهام شرکت پتروشیمی خلیج فارس در قبال بدهی دولت به ساتا به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخت شود. در حال حاضر مقرر شده است شرکت پتروشیمی ایران 12 شرکت سودده خود را تعیین کرده و برای واگذاری معرفی کند. ارزش شرکت پتروشیمی خلیج فارس که به ساتا واگذار شده، معادل 800 میلیارد تومان تعیین شده است». 

او افزود: «قیمت واقعی این شرکت باید در بورس تعیین شود و پس از کسب قیمت واقعی اگر ارزش سهام این شرکت بیشتر از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بود، ما مابه التفاوت آن را پرداخت کرده یا آن را به حساب سایر بدهی‌های دولت به ساتا خواهیم گذاشت».

ساتا مسلح نیست

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح سپس به موضوع شبه دولتی بودن این سازمان و ورود نظامی ها درخصوصی سازی پرداخت و گفت: «سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح یک نهاد عمومی غیردولتی است که وظیفه آن خدمات رسانی به بازنشستگان است. سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، یک سازمان مسلح نیست، بلکه ما قادر به انجام فعالیت‌های اقتصادی هستیم و می‌توانیم از نمایشگاه به بهترین وجه کسب درآمد کنیم». 

او در دفاع از ساتا گفت: «ما به دنبال منافع نیروهای مسلح و سربازانی هستیم که امنیت ملی را در کشور ایجاد کردند. اگر منافع آنان مورد بی‌مهری و تهدید قرار گیرد نسبت به آن حساس هستیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
1
1
یک سند بزنید کشور را تحویل سپاه بدهید خیال همه را راحت کنید. نیروی نظامی که وراد اقتصاد شود وای به حال ملت!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
1
1
درود بر سردار انقلابی
در پاسخ به نظری که نوشته نیروی نظامی وارد اقتصاد شده عرض کنم از جانفشانی همین نظامی های بازنشسته قبلی و شاغلین با سواد امروزی است که این کشور سرپامونده و الا تا حالا دیگران همشو خورده بودن .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین