کد خبر: ۹۳۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۱

سلطانی‌فر: هتاکی به شخصیت‌ها فضا را ملتهب نگه می‌دارد

مسوولان باید بیشتر به بیانات رهبری در زمینه وحدت و آرامش توجه کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: «مدیریت بحران یعنی نزدیک کردن دل‌ها و دیدگاه‌ها و ایجاد فضا برای بیان آن‌ها، تنها راه فاصله گرفتن از فضای رادیکال و بازگشت‌ به فضای آرامش است».

مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که " مسوولان در شرایط فعلی باید بیشتر به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه وحدت و آرامش توجه کنند" اظهار کرد: «فضا کمی نگران کننده به نظر می‌رسد، در این راستا سیاسیون و مسئولان باید بیشتر برای حفظ حرمت شخصیت‌ها و سرمایه‌های نظام تلاش کنند؛ چراکه پرده‌دری‌ها و هتاکی‌هایی که اخیرا به چهره‌های برجسته‌ صورت می‌گیرد، آثار و عواقب سویی خواهد داشت و جامعه را در فضای التهاب نگاه می‌دارد».

وی تاکید کرد: «هرچه سریع‌تر باید با اعمال مدیریت بحران و نزدیک کردن دیدگاه‌ها و دل‌ها نسبت به یکدیگر، آرامش مورد نیاز در کشور ایجاد شود. جامعه‌ای که دچار بحران و التهاب می‌شود، نیاز به مدیریت ویژه‌ای دارد که جز از طریق فراهم ساختن شرایطی که دیدگاه‌های مختلف طبق قانون اساسی مطرح و به هم نزدیک شوند، ممکن نیست. بنابراین به عقیده من، پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم اگر فرصتی فراهم می‌شد که منتقدین با استفاده از ابزارهای مختلف مانند روزنامه‌ها، نظرات خود را مطرح می‌کردند، شرایط کنونی پیش نمی‌آمد».

وی با بیان این‌که " امن‌ترین و آرام‌ترین جوامع دنیا، آزادترین جوامع هستند" ادامه داد: «در جامعه ما، باید هر دو طیف به یک میزان از امکان بیان دیدگاه‌های خود بهره‌ برند تا فضای امروز کم‌کم از حالت رادیکالی فاصله بگیرد».

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، طرح‌های ارائه شده از سوی دلسوزان نظام را قابل اجرا دانست و گفت: «اخیراً شخصیت‌هایی همچون آقایان هاشمی، رضایی، و برخی دیگر از دلسوزان نظام، طرح‌هایی را برای خروج از فضای رادیکالی ارائه کردند که به نظر من، عملی شدن آن‌ها به ایجاد آرامش و وحدت در جامعه کمک می‌کند. ما در شرایط هستیم که نباید اجازه دهیم خارجی‌ها برای ما تعیین تکلیف کنند».

وی تاکید کرد: «کسانی‌که سی‌سال گذشته مسئولیت‌های مختلفی داشتند و امروز منتقد حرکت دولت هستند، نباید منتقد نظام و رهبری و قانون اساسی تلقی شوند؛ چراکه آن‌ها به تنهایی نسبت به اصل نظام، قانون اساسی و رهبری انتقادی ندارند، بلکه تعصب دارند و در جهت حفظ حریم آن همواره تلاش کردند و امروز انتقاداتی به برخی عملکرد‌ها دارند».

وی همچنین درباره نقش نخبگان و عقلای طیف‌های سیاسی در ایجاد فضای آرامش گفت:‌ «نخبگان سیاسی ما باید با استفاده از فرمول‌های برد- برد به پیش بروند و بدانند که برای رسیدن به فضای مطلوب باید با صبر، حوصله و خویشتن‌داری و در نظر گرفتن منافع کلی نظام حرکت کنند در این صورت می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌تری نسبت به رسانه‌ها داشته باشند؛ چراکه امروز رسانه‌های فراجناحی کم داریم و حرفه‌ای برخورد کردن در برخی رسانه‌ها به بوته فراموشی سپرده شده است به عنوان مثال در فرآیند تحلیل حوادث، کاملاً مشخص است که هر کدام از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ما چه تحلیل‌هایی خواهند داشت و همین امر موجب شده که رسانه‌ها چندان تاثیری نداشته باشند».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۱
0
0
احوال [....] ما خاطرات خوبی ازجنابعالی ودوستان مشارکتی وکارگزارانیت درزنجان سراغ داریم استان زنجان شده بود [....] که نام استاندار ومسئول راهم [...] !!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین