کد خبر: ۹۳۶۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳

کرباسچی:اصولگرایان دنبال بهانه جویی هستند؛ به بند کفش پزشکیان ایراد خواهند گرفت

فعال سیاسی اصلاح‌طلب کرباسچی گفت: هیچ کس قبول نمی‌کند که پس از انتخابات، بازندگان و جبهه مقابل دوباره به کار گرفته شوند. این حرف‌های سیاسی طبیعی است و نباید به آن دامن بزنیم. بگذاریم آن‌ها حرف‌هایشان را بزنند. اگر این مسأله هم طی شود، به بند کفش پزشکیان ایراد می‌گیرند.
کرباسچی:اصولگرایان دنبال بهانه جویی هستند؛ به بند کفش پزشکیان ایراد خواهند گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

کیهان و رادیکال‌ها ضمن حمله به پزشکیان می‌گویند که در چارچوب وفاق ملی باید از «جوانان انقلابی» استفاده شود نه «اغتشاشگران».

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره حمله کیهان به ایده وفاق ملی دولت و نحوه انتصابات  گفت: جبهه اصولگرایی دنبال این است که بهانه‌ای برای حرف‌های پزشکیان و دولت درست کند.

وی افزود: هیچ کس قبول نمی‌کند که پس از انتخابات، بازندگان و جبهه مقابل دوباره به کار گرفته شوند. این حرف‌های سیاسی طبیعی است و نباید به آن دامن بزنیم. بگذاریم آن‌ها حرف‌هایشان را بزنند. اگر این مسأله هم طی شود، به بند کفش پزشکیان ایراد می‌گیرند.

وی درباره اخلال نیرو‌های دولت سابق در بدنه دولت بیان کرد: اگر کار سازماندهی داشته باشند حتماً می‌توانند در کار دولت اخلال درست کنند. شاید در برخی دستگاه‌ها بخواهند نارضایتی ایجاد کنند. دولت اگر کسی را از گذشته ابقا می‌کند، باید مراقب باشد که حساب شده نارضایتی ایجاد نکنند. برخی از نقاط دیده شده که به ارباب رجوع‌ها نیز این حرف‌ها‌زده می‌شود.

کرباسچی تصریح کرد: اگر از نیرو‌های دولت قبل کسی ابقا می‌شود، باید مراقبت شود در راستای نارضایتی تلاش نکنند. یک سازمان سیاسی و تشکیلاتی، حتماً برنامه‌های این چنینی در جهت نارضایتی مردم دارند تا جامعه را از دولت چهاردهم ناامید کنند. دولت باید هوشیار باشد.

او ادامه داد: عده‌ای خیلی تلاش می‌کنند که خود را در تشکیلات دولت نگه دارند. تشکیلات اداری دولت باید به شکلی سامان داده شود که شعار‌های پزشکیان تحقق پیدا کند. زمان بسیار مهم است، الان بیش از ۲ ماه گذشته و مردم توقع دارند که این تشکیلات اداری، شعار‌ها را پیش ببرد.

کرباسچی درباره اولویت‌های دولت در عزل و نصب‌ها گفت: باید به صورت موردی اولویت‌ها بررسی شود که در کدام نقاط نیرو‌ها عوض شوند. وقتی یک مدیر منصوب می‌شود، باید به زیردست خود توجه داشته باشد. استان‌هایی که نیرو‌های غیرفعال و رقیب در آن جدی‌تر هستند، اولویت برکناری هستند. حتماً استانداری‌ها یکی از اولویت‌هایی هستند که سمبل فکر دولت و شعار‌های پزشکیان هستند.

وزارت کشور باید نظارت جدی بر استانداری‌ها داشته باشد. اینکه وزارت کشور چقدر می‌تواند نظارت داشته باشد مشخص نیست. آقای پزشکیان در این زمینه باید بیشتر از نیرو‌هایشان استفاده کند. استانداری‌ها می‌توانند به دیگر ادارات نظارت کنند و در جهت اهداف دولت، تشکیلات اداری را به حرکت دربیاورند. استانداری‌ها باید با اهداف دولت سازگار باشند. اگر کسی در گذشته بود و به این نتیجه رسیده که اهداف گذشته را ر‌ها کند، خوب است، اما من چنین برداشتی ندارم، چون مدیران گذشته بر اساس اهداف سیاسی منصوب می‌شدند و چندان کارآمدی مدنظر نبود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین