کد خبر: ۹۴۳۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹

پیام قالیباف، اژه‌ای، عارف، باقری، نصیرزاده، موسوی و سلامی در پی شهادت سنوار

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دشمن صهیونیستی بداند به پایان عمر نکبت‌بار خود نزدیک شده است و این سرنوشت محتوم برای آنان رقم خواهد خورد.
پیام قالیباف، اژه‌ای، عارف، باقری، نصیرزاده، موسوی و سلامی در پی شهادت سنوار
آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی شهادت «یحیی ابراهیم حسن سنوار» رئیس سرافراز دفتر جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: شهادت پرافتخار مجاهد نستوه و مبارز خستگی ناپذیر «یحیی ابراهیم حسن سنوار» رئیس سرافراز دفتر جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به فرمانده معظّم کل قوا، امت اسلامی و به ویژه ملت شریف و مقاوم فلسطین و رزمندگان جبهه عظیم مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: شهادت ابو ابراهیم؛ این فرمانده رشید در لباس رزم و در خط مقدم جهاد با نظامیان جلاد رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی، تبلیغات سیاه و دروغین مقامات دولت جعلی و رسانه‌های صهیونیستی و غربی مبنی بر مخفی شدن رهبر مقاومت حماس در اعماق تونل‌های «غزه» را باطل ساخت و شهادتش در میدان جنگ و درگیری نشان داد تربیت شدگان مکتب «اسلام» و «شهادت» بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌های والا پای به عرصه مبارزه با ظلم و ستم گذارده‌اند و از جانبازی و شهادت در این راه مقدس هراسی ندارند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه شهید سنوار که ۲۵ سال از عمر شریف و پربرکت خود را تحت شکنجه و آزار در زندان‌های صهیونی سپری کرد به آرزوی خود یعنی شهادت که «بهترین هدیه دشمن برای خود می‌دانست» رسید، تاکید کرد: کوردلان صهیونیست بدانند مشعل فروزان مقاومت با شهادت آن عزیز خاموش نخواهد شد و خون پاک او در رگ‌های رزمندگان حماس خواهد جوشید و جریان مقاومت فلسطینی را بارورتر، شعله‌ورتر، قدرتمندتر و مصمم‌تر از گذشته خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه رزمندگان قهرمان فلسطینی با عزمی راسخ‌تر همچنان شمشیر تیز و برّان ضد اشغالگران پلید بوده و مصمّم به آزادی قدس شریف و پاکسازی جغرافیای اسلام از غده سرطانی اسرائیل و وجود پلید اشغالگران و غاصبان سرزمین مقدس خواهند بود، نوشت: دشمن صهیونیستی بداند به پایان عمر نکبت‌بار خود نزدیک شده است و این سرنوشت محتوم برای آنان رقم خواهد خورد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان پیام خود آورد است: نصرت و پیروزی وعده‌ی خداوند به رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و فلسطین عزیز است که آینده‌ای عاری از جنگ و جنایت و سرشار از صلح و منطقه‌ای عاری از رژیم جنایتکار صهیونیستی را نوید می‌دهد. انشاءالله

قالیباف: یحیی سنوار نماد مبارزه است

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است.

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

فرمانده شجاع و رشید مبارزه با ظلم و جنایت و اشغال و الگوی آزادی‌خواهان و جوانان اهل مقاومت در سراسر جهان، رئیس دفتر سیاسی حماس، جناب آقای یحیی سنوار، به دست بزدلان صهیونیست به شهادت رسید.

طوفانی که سنوار، با شناخت عمیق و هوشمندانه از نقشهٔ شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه، به راه انداخت، اجازه نداد رژیم صهیونیستی، در سکوت و بدون آشکارشدن چهره خبیتش برای تک‌تک جهانیان، طرح خود را برای اشغال غزه عملی کند. او تا آخرین قطرهٔ خون خود و تا آخرین گلوله با اشغالگران مبارزه کرد. حالا تصاویر ایستادگی او، در سراسر جهان، الهام‌بخش جوانان شده است. او نه فقط نماد شرافت فلسطینی و رشادت یک مسلمان، بلکه باعث فخر و غرور انسانیت بود و اسطوره‌ها را زنده کرد. حق یک عمر مجاهدت او کمتر از شهادت در راه آرمانی بزرگ و مقدس همچون آزادی قدس شریف نبود. سنوار فقط از مردم فلسطین و غزه دفاع نکرد، او مدافع شریف‌ترین خصائل انسانی در دنیایی بود که سوداگران جنگ، به دنبال تربیت نسل‌هایی واداده و مطیع و گوش‌بفرمان بلندگو‌های غربی هستند.

سنوار در تمام عمر بابرکت خود حامی مظلومان و مردم ستم‌دیده فلسطین بود و با عزت و کرامت به آنچه همواره آرزو داشت رسید. سنوار دیگر نه فقط یک مبارز، بلکه نماد مبارزه است. تصویر او تابلوی باشکوه مقاومت خواهد شد و بذر این شرافت بی‌نظیر در دل‌های جوانان سراسر جهان ریشه خواهد دواند. در جهانی که سیاستمداران عافیت‌طلب، بزدل و ذلیل در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی مردم فلسطین و لبنان و بمباران عامدانۀ زنان و کودکان و اهداف غیرنظامی و زیرساخت‌ها سکوت کرده‌اند و جنایتکاران جنگی را تشویق می‌کنند.

سنوار نشان داد که هنوز غرور و شرافت زنده است؛ خون سنوار تمامی دستگاه پروپاگاندای صهیونیستی را در هم کوبید و شیرینی کرامت و شرافت انسانی را به جهانیان چشاند. زمانی که عزالدین قسام توسط استعمارگران اشغالگر به شهادت رسید، سنوار و دیگر فرماندهان مقاومت فلسطین حتی به دنیا نیامده بودند؛ شاید بتوانند اهل و افراد مقاومت را به شهادت برسانند، ولی اندیشه مقاومت را هرگز. تا جنایتکاران هستند، مبارزه ادامه دارد و تا اشغال و ظلم هست، مقاومت زنده و پویاست. نبرد شهید سنوار و برادرانش در جبههٔ مقاومت ادامه دارد و جز با پیروزی متوقف نخواهد شد.

اینجانب شهادت فرمانده دلیر، شهید یحیی سنوار، را به مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مردم مظلوم و مبارز غزه، برادران عزیز و مجاهد در حماس، عموم مسلمین و آزادی‌خواهان سراسر جهان تبریک و تسلیت می‌گویم و به روح آن شهید شجاع و تمامی شهدای مقاومت فلسطینی در حماس و تمامی گروه‌های مقاومت درود می‌فرستم.»

عارف: با حذف جسمانی مجاهدان راه عزت، خللی به مکتب مقاومت وارد نمی‌شود

محمد رضا عارف معاون اول رئیس‌جمهورنیز در پیامی نوشت: در فقدان مرد بزرگی که زندگی خود را وقف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی کرد متاثر و سوگوار هستم. شهید السنوار در این مسیر مقدس، اسارت کشید، شکنجه شد و در نهایت در حالی که گرد پیری برچهره اش نشسته بود، مردانه ایستاد و به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: نام السنوار به دفتر سترگ قهرمانان و شهیدان والامقام و اسطوره‌ای امت اسلامی همچون شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله که همه هستی خود را برای زنده نگاه داشتن مسیر مقاومت و مجاهدت جهت پایان دادن به اشغالگری و تحقق حق قانونی و مشروع تعیین سرنوشت و حق بنیادین حیات با کرامت فدا کردند، اضافه شد.

معاون اول رئیس جمهور در پیام خود آورده است: بدون تردید با حذف جسمانی مجاهدان راه عزت و کرامت انسانی، نه تنها خللی به مکتب و مسیر مقاومت وارد نخواهد شد، بلکه شهادت شرافتمندانه آن‌ها تأکید موکدی بر حقانیت راه آن‌ها و الهام بخش رهروان و مجاهدان راه عزت و آزادی خواهد بود.

عارف با اعلام اینکه دولت و ملت ایران در کنار مقاومت اسلامی خواهند ماند، تصریح کرد: یقین داریم امتداد خون شهیدان مظلوم و مقتدر مقاومت همچون شهید یحیی السنوار زمینه ساز تحقق آزادی ملت فلسطین از چنگال آپارتاید صهیونی خواهد شد.

وی ضمن آرزوی علو درجات برای آن شهید، این ضایعه بزرگ را به محور مقاومت، هم‌سنگران و هم‌رزمان، خانواده شهید و مردم بزرگ فلسطین و تمام مسلمانان جهان تسلیت گفت و برای آن شهید سرافراز علو درجات و برای خانواده محترم ایشان و مقاومت فلسطین صبر جمیل و اجر جزیل مسالت کرد و نوشت: امیدوارم که روح بلند ایشان همچنان الهام‌بخش تمامی آزادگان و عاشقان حق و عدالت باشد.

عارف در پایام پیام خود آورده است: راه حریت و مقاومت با خون چنین شهیدانی همیشه روشن و استوار خواهد بود. «انشاءلله»

پیام وزیر دفاع

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده با صدور پیامی شهادت یحیی السنوار را تبریک و تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر شهادت فرمانده مبارز و مجاهد نستوه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، یحیی سنوار (ابو ابراهیم)، قلب تمام آزادگان جهان را به درد آورد و باعث جریحه دار شدن وجدان های بیدار در سراسر عالم گردید. اما این عروج قهرمانانه نشانه تداوم جهاد فی سبیل الله است و حکایت از ادامه مسیر مقاومت و تداوم راه مبارزه دارد.

برخلاف ادعای دشمن صهیونیستی یحیی سنوار نه تنها مخفی نشده بود بلکه سلاح در دست و تا پای جان و تا آخرین قطره خونش برای تحقق هدف مقدس خود که همانا آزادی قدس شریف است شجاعانه جنگید.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهادت این فرمانده سلحشور و مجاهد شجاع، این آزاده قهرمان و جانباز سرافراز و این شهید سعید را به تمام آزادیخواهان عالم تبریک و تسلیت گفته و اعلام می‌دارد که بی تردید وعده الهی محقق خواهد شد و در نهایت خون بر شمشیر غلبه خواهد کرد، غیبت جسمانی و شهادت فرماندهان شجاع طوفان الاقصی خللی در جبهه مقاومت ایجاد نخواهد کرد و این رژیم سفاک به زودی پاسخگوی جنایات وحشیانه خود خواهد بود و مستضعفین مقتدری که در سمت درست تاریخ ایستاده اند به زودی پرچم فتح و ظفر را بر بلندای روشن تاریخ به اهتزاز در خواهند آورد. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

سرلشکر سلامی: مهندسی میدان مقاومت همچنان در دستان رزمندگان حماس خواهد بود

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه نیز طی پیامی شهادت السنوار را به ملت قهرمان فلسطین به ویژه رزمندگان حماس و جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: نام شهید «یحیی السنوار» از امروز در جوار نام‌های بلند آوازه مبارزان فلسطینی مانند احمد یاسین و اسماعیل هنیه که در راه آزادی قدس شریف به شهادت رسیده‌اند می‌درخشد و آتش خشم مقاومت ضد صهیونیستی را شعله‌ورتر می‌سازد و به فضل الهی در آینده نه چندان دور غاصبان سرزمین مقدس را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: یحیی سنوار رزمنده‌ای شجاع و با صلابت و فرمانده‌ای خبیر و دلاور بود که در تبعید و آوارگی به دنیا آمد و با درک ظلم و جنایات صهیونیست‌ها از هنگامه کودکی و تجربه ۲۳ سال زندان و مقاومت و جانبازی، پایبندی به آرمان و مبارزه ضد صهیونیستی و تداوم سازماندهی مقاومت در پنهان را به راهبردی مستحکم و تأثیرگذار تبدیل کرد و در همراهی با سایر استوانه‌های مقاومت، از «حماس» سازمانی قدرتمند ساخت و پس از شهادت اسماعیل هنیه تا هنگامه شهادت نام او برای صهیونیست‌ها کابوسی دهشتناک بود که لرزه بر پیکر اهریمنان غاصب و حامیان آنان می‌انداخت.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه او در جایگاه سمبل و نماد تمام عیار مبارزه و مقاومت ضد صهیونیستی در امت اسلامی و جهان عرب نورافشانی می‌کرد و با روحیه انقلابی و فرماندهی موفق در سطوح راهبردی و عملیاتی به ویژه در معماری عملیات‌های تاریخی «سیف القدس و «طوفان الاقصی» با فروپاشی هیمنه امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، جامعه صهیونی را دچار آشفتگی فاجعه بار راهبردی ساخت، آورده است: شهید سنوار عزیز، نه در اعماق تونل‌های مخفی غزه که در قلب میدان و روی زمین و در خطوط مقدم نبرد با نظامیان صهیونیست و با لباس رزم و در حال فرماندهی و هدایت رزمندگان مقاومت به فیض شهادت نائل آمد تا تصویرسازی‌های موهوم و دروغین رژیم صهیونیستی از او را رسوا کند.

وی با بیان اینکه به روح بلند و مطهر این شهید جلیل القدر درود می‌فرستیم، باردیگر تاکید کرد: همانگونه که جریان مقاومت و حماس مقتدر با شهادت دکتر اسماعیل هنیه، تحت هدایت و نقش آفرینی حماسی «شهید ابو ابراهیم» از حرکت نایستاد، از این پس نیز یحیی سنوار فداکار و حماسه ساز دیگری هدایت‌گر صفوف مقاومت ضد صهیونیستی با قدرت افزون‌تر و ساختار مستحکم‌تر خواهد شد.

فرمانده کل سپاه در پایان پیام خود نوشت:» به یاری خداوند متعال با بهره‌مندی از حمایت مردم مقاوم و مظلوم فلسطین و پشتیبانی و همراهی‌های هوشمندانه و مقتدرانه محور مقاومت که اینک با تبدیل به «جبهه بزرگ مقاومت» شیشه عمر و حیات ظالمانه و جنایت بار سگ هار آمریکا در منطقه را زیر پای مجاهدان مؤمن امت اسلامی قرار داده است، همچنان مهندسی قواعد میدان تقابل مقاومت فلسطین ضد صهیونیست‌های پلید و گرگ صفت تحت اراده مقاومت و در دستان با کفایت رزمندگان حماس و ادامه دهندگان راه «شهید سنوار» بوده و به دشمن صهیونی یادآوری می‌کند تصاعد جنگ و بحران راه گریز از باتلاق خودساخته نخواهد بود.

پیام رئیس قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه هم در پیامی تاکید کرد: صهیونیست‌های سفاک و غاصب باید بدانند که با ادامه جنایت همزمان با استمرار سکوت مجامع به ظاهر حقوق بشری به پایان راه نزدیک شده‌اند و اضمحلال‌ آنها قطعی است. 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در پیام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای آمده است: رهبر مجاهد و برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای یحیی سنوار پس از سال‌ها جهاد و مبارزه‌ی سلحشورانه و مبتکرانه در راه آزادی قدس شریف، به لقاءالله پیوست و طعم گوارای شهادت را که آرزومند آن بود چشید.

رئیس قوه قضاییه افزود: صهیونیست‌های سفاک، طی سالیان متمادی به‌ویژه در یک سال اخیر و پس از ضربه ترمیم‌ناپذیر طوفان‌الاقصی بر پیکره‌ فرسوده رژیم غاصب‌شان، به طور مستمر به دنبال ردی از این شهید والامقام برای ترور او بودند و این مجاهد فی‌سبیل‌الله بارها شجاعانه و متهورانه اعلام داشت که با آغوش باز شهادت در راه خدا و آزادی قدس شریف را می‌پذیرد اما تن به زندگی ذلت‌بار و زیستن در زیر سایه صهیونیست‌های متجاوز نمی‌دهد.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: خداوند این شهید والامقام و این مجاهده نستوه و پرشهامت را با شهدای صدر اسلام محشور کند و بر درجات او بیفزاید.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: صهیونیست‌های سفاک و غاصب نیز باید بدانند که با ادامه جنایت همزمان با استمرار سکوت مجامع به ظاهر حقوق بشری به پایان راه نزدیک شده‌اند و اضمحلال‌ صهیونسیت‌ها قطعی است و این جنون و آدمکشی‌ها و نسل‌کشی‌ها دوایی برای زخم ناسور و هلاک‌کننده‌ عارض شده بر موجودیت نامشروع آنها نخواهد بود.

پیام فرمانده ارتش

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی شهادت اسطوره مقاومت یحیی ابراهیم حسن سنوار رئیس سرافراز دفتر جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را تسلیت گفت.

در متن پیام فرمانده کل ارتش آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا احزاب ۲۳

شهادت اسطوره مقاومت، مرد خستگی ناپذیرجهاد فی سبیل الله، یحیی ابراهیم حسن السنوار اگر چه برای پیروان مکتب مبارزه با رژیم سفاک صهیونی تالم آور بود، اما خون پاکش، آتش خشم مدافعان و مبارزان جبهه مقاومت را شعله ورتر و جریان آن در شریان جنود الهی، استمرار و گسترش این مبارزه مقدس را نوید می‌دهد.

شهادت آن فرمانده عالیقدر، آن مصداق رجال صادق که درتمامی لحظات سال‌های زندگی سربازی بر عهد و پیمان با خدای خود برای دفاع از مظلومان فلسطین ایستاد و در معرکه نبردی نابرابر به درجه رفیع شهادت نایل شد، پیام روشن ادامه مسیر مقاومت و انگیزه بیشتر برای پیروان و عاشقان شهادت وهمه حق طلبان عالم و اضمحلال رژیم خون ریز صهیونیستی است که با حمایت حامیان جنایتکارش بویژه امریکا خون ده‌ها هزار انسان بی گناه را ریخته اند.

عروج آن فرمانده دلاور و بصیر به ملکوت اعلی را به محضر رهبرآزادگان جهان حضرت امام خامنه‌ای عزیز، ملت مقاوم فلسطین و آحاد رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض نموده، از خدای قادرو عادل، علو درجات شهیدان طریق حق در مصاف با دشمنان بشریت را مسئلت می‌نمایم.

یقین داریم پرچم مبارزه با ظلم و ستم همواره در اهتزاز خواهد بود و آزادی فلسطین، قدس شریف و پایان عمر ننگین غده سرطانی رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی بزودی تحقق خواهد یافت.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین