کد خبر: ۹۵۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۲

معرفی چهره‏های برجسته جنگ نرم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرويس سياسي: رییس اداره عملیات روانی ستاد كل نیروهای مسلح بابیان اینكه مراكز اصلی تصمیم‌گیری در غرب را برخی كلوپ‌های قدرت تشكیل می‌دهند،گفت:در حوزه‌ی فرهنگی رواج آیین شیطان‌پرستی از مولفه‌های دین‌زدایی است.

وی در ادامه با تاكید بر مبانی دشمن‌شناسی در جنگ نرم، اظهار كرد: جنگ نرم پازلی بزرگ است و ما فقط ریزتصویرهایی از این پازل را شناسایی كرده‌ایم و می‌توانیم تنها در مورد همین ریزتصویرها صحبت كنیم.

آمری ادامه داد: طراح و تصمیم‌گیرنده‌های نهایی در جریان دولت‌های آشكار نیستند، بلكه در زوایای پنهان كلوپ‌های قدرت بسیاری هستند كه تلاش بسیاری در جهت به‌دست‌گیری نبض تصمیم‌گیری برای كل جهان دارند؛ این كلوپ‌ها مراكز حاكمیت پولداران هستند و استعمار جدیدی را شكل داده‌اند و درصدد به دست‌گیری مراكز فكری دنیا هستند.

رییس اداره عملیات روانی ستاد كل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش با بیان این كه منطق علمی و پژوهشی چیزی جز منطق رسانه‌ای است، اظهار كرد: زیرا رسانه‌ها می‌خواهند بقبولانند كه قدرت‌های تصمیم‌گیرنده در دنیا همین اشخاصی هستند كه می‌بینیم؛ ولی واقعا مراكز تصمیم‌گیری در غرب كجا هستند؟

آمری در ادامه با بیان این كه تئوری برخورد تمدن‌ها در دنیا طرح شد و ما با این موضوع مخالفت كردیم و نظرها و دیدگاه‌هایی هم دادیم، گفت: ولی امروز شاهد برخورد تمدن‌ها هستیم و جنگ نرم یعنی همین برخورد تمدن‌ها؛ لذا در یك تركیب منشوری می‌توانیم به یافته‌های جدیدی برسیم كه بتوانیم حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

وی با یادآوری این كه پدیده جنگ نرم موضوع جدیدی نیست و دشمن سعی می‌كند با تمركز روی این موضوع به منافع زیادی برای خود برسد، ادامه داد: از سوی دیگر انقلاب اسلامی خود یكی از پدیده‌هایی است كه با نگاه به قدرت نرم خود و جامعه‌ی اسلامی آن را پدیدار كرده و همواره مورد مطالعه پژوهشگران بوده است، همچنین اشخاص و مراكز مختلفی درباره جنگ نرم و مسائل و مولفه‌های آن كار كرده‌اند.

رییس اداره عملیات روانی ستاد كل نیروهای مسلح به برخی تئوری‌پردازان حوزه‌ جنگ نرم نیز اشاره كرد و گفت: جین شارپ، مارك پالمر، توماس آلفردمن، فرید زكریا، دیوید فروم، هنری كسینجر و جوزف نای از چهره‌های برجسته در حوزه‌ی جنگ نرم هستند.

آمری افزود: هنری كسینجر علی‌رغم اینكه یك سیاستمدار شبه بازنشسته است در حوزه‌ جنگ نرم خیلی فعالیت كرده و تدوین اصول راهبردی برنامه‌های اوباما را هم او در پشت صحنه برعهده دارد.

وی هم‌چنین گفت كه در حال حاضر بیش از 1776 كانون تفكر و موسسه آمریكایی در حوزه‌های اسلام در امور جنگ نرم فعالیت دارند.

این مقام مسوول در ستاد كل نیروهای مسلح در ادامه برخی حوزه‌های پدیده‌شناسی را نام برد و آیپك و بنیاد سوروس را از مراكز بیان‌سازی اهداف جنگ نرم برشمرد و اظهار كرد: ایپك به كلوپ‌های صهیونیستی وابسته است و بنیاد سوروس هم در زمینه‌ جنگ نرم بسیار فعال بوده و در كودتاهای رنگی شكل‌گرفته در دنیا نقشی كاملا جدی داشته است.

وی هم‌چنین مولفه‌های شناسایی جنگ نرم را در هشت عرصه قابل پی‌گیری دانست و گفت: مثلا در حوزه مدیریتی تضعیف و ناكارآمدسازی مدیران، ایجاد اختلاف میان مدیران و جذب مدیران و خانواده‌های آنها برای اقامت در كشور خودشان و در حوزه‌ی سیاسی مسئله‌سازی برای نظام‌ها، جمعیت‌سازی و اپوزیسیون‌سازی، القای ناكارآمدی نظام‌ها در سطح ملی و فراملی و تضادآفرینی و ایجاد شكاف میان جمعیت و ساختارهای سیاسی از جمله مولفه‌های جنگ نرم است.

رییس اداره عملیات روانی ستاد كل نیروهای مسلح هم‌چنین اظهار كرد: در بحث فرهنگی هم روی دین به طور جدی كار شده است تا دین‌زدایی را رواج دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین