کد خبر: ۹۵۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸
آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد

راهپیمایی باشکوه مردم در 22 بهمن قدرت نمایی ملی بود

اگر این راهپیمایی‌ها نبود دشمن بر ما مسلط می‌شد و سر خیلی ها را می‌بریدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: در حالی که عده‌ای نشسته بودند که جشن پیروزی بگیرند و همه چیز را به نفع آمریکا و اسرائیل ختم کنند، 

شما با حضور چشمگیر در این راهپیمایی نشان دادید پیمانی را که با امام راحل و مقام معظم رهبری بسته اید فراموش نکرده ا ید، خون شهدا را زیرپا نمی گذارید وقدرت اسلام و نظام را یک بار دیگر به جهانیان نشان دادید. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حضور شمار زیادی از خبرنگاران خارجی در راهپیمایی 22 بهمن گفت: برخی از این‌ها آمده بودند تا ببینند مملکت بهم می‌ریزد و همچین طمعی داشتند اما با حضور مردم تودهنی خوردند و رفتند. 

آیت الله جنتی افزود: آمریکا و اسرائیل هم که امید بسته بودند و فکر می کردند که فتنه گران برای اینها کاری می کنند و منتظر بودند و به آنها وعده می دادند و از یکدیگر تعریف می کردند مشت محکمی بر دهانشان خورد که هیچ گاه فراموش نمی کنند. 

وی خطاب به مردم ایران گفت: شما در این راهپیمایی گفتید که ما از تهدید و تحریم نمی‌ترسیم و بر سر مواضع خود ایستاده‌ایم، ولایت فقیه را قبول داریم و از ایشان اطاعت می‌کنیم. 

امام جمعه موقت تهران افزود: قدرت‌نمایی شما در 22 بهمن قدرت‌نمایی مقام معظم رهبری را در پی داشت که ایشان با سخنانشانی که تداعی کننده سخنان امام راحل بود این چنین در مقابل دشمنان موضع گرفتند و اینگونه سخن گفتن در دنیا بسیار قدرت می خواهد. 

آیت الله جنتی با بیان این که مسئولان باید به پاس این حضور، هرچه می‌توانند به مردم خدمت کنند، خطاب به آنان گفت: به داد مردم برسید مشکلات آنان را حل کنید ، این همه کاغذبازی و امروز و فردا نکنید مردم را معطل نکنید از کار آنها گره گشایی کنید تا خدا از کار شما گره گشایی کند. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: این مردم هستند که شما را سر قدرت نگه داشته‌اند و اگر این راهپیمایی‌ها نبود دشمن بر ما مسلط می‌شد و سر خیلی ها را می‌بریدند. پس باید قدر این ملت را دانست و به آنها خدمت کرد. 

آیت الله جنتی خطاب به فتنه گران نیز گفت: دیگر دست بردارید و به دامان مردم بازگردید و در کنار آنها قرار بگیرید و از آمریکا و اسرائیل ببرید. 

وی با بیان اینکه هویت فتنه گران شناخته شده است، گفت: مگر سران آمریکا و اسرائیل همچون اوباما، پرز و نتانیاهو شما را تشویق نکردند؟ دیگر چه چیز برای شما باقی مانده است؟ 

آیت الله جنتی خطاب به فتنه گران افزود: هنوز راه بازگشت باز است پس بازگردید.
 
وی خاطر نشان کرد : اگر آمریکایی و اسرائیلی نیستید چرا از شما تعریف می کنند؟ این حرف ها که گاه منافقانه می زنید و از امام و نظام سخن می گویید اگر راست می گویید چطور شد که آمریکا و اسرائیل که در 31 سال گذشته حتی یک کلمه با احترام از امام یاد نکردند از ایشان دفاع نکردند و خصمانه با امام راحل برخورد کردند چگونه با شما آشتی کردند و دوستانه با شما حرف می زنند. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به خواص گفت: اینها باید از فتنه گران و آشوبگران اعلام برائت بجویند زیرا دو راه بیشتر وجود ندارد راه انقلاب یا راه ضدانقلاب و اینها باید مشخص کنند که با کدام هستند؟ 

آیت الله جنتی افزود: سکوت کردن مفهوم ضدانقلابی دارد و معنایش رضایت از کاری است که اینها می کنند، اگر راضی نیستید چرا اعتراض نمی کنید، چرا به اینها که حرفتان را می شنوند نصیحت و خیرخواهی نمی کنید و این وظیفه خواص است.

آیت الله جنتی در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری این اجلاس را خوب ارزیابی کرد و افزود: اعضای مجلس اعلام کردند که حکومت اسلامی اطاعت از خدا و رسول است و مردم بر این اساس از نظام اسلامی دفاع می کنند والا علاقه ای به دفاع از عده ای که بر سر قدرت باشند ندارند. 

وی گفت: دشمنان بر این اساس باهم ، همدست شده اند تا با نظام اسلامی و مردم برخورد کنند و باید همه بدانند قدرت اسلام حاکم است و آنها نمی توانند کاری کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان افزود: ایشان توصیه های قابل توجهی به اعضای این مجلس داشتند. 

آیت الله جنتی در بخش دیگری از این خطبه با اشاره به دستگیری سرکرده گروهک تروریستی ریگی به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: همانطور که حضرت امام گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرد باید گفت این شرور را نیز خدا دستگیر کرد. 

وی افزود: هیچ کس به خواب هم نمی دید که این شرور به این شکل زنده و دست بسته در اختیار نظام قرار گیرد اما اینگونه شد. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات این شرور گفت: اینها با این سوابق نام گروهک خود را جندالله می گذارند البته این مسئله تازگی ندارد زیرا عمر سعد هم لشکریان خود را که برای حمله به امام حسین(ع) آماده می کرد جندالله خطاب کرد. 

آیت الله جنتی افزود: عده ای هم که در روز عاشورا بیرق های امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) را به آتش کشیدند و اموال عمومی و مردم را تخریب و به این روز عظیم هتک حرمت کردند مردم خداجو لقب گرفتند. 

امام جمعه موقت تهران با تبریک به مسئولان امنیتی کشور برای دستگیری عبدالمالک ریگی گفت: با اقدامات تروریستی این شرور ، 409 نفر شهید و زخمی شدند و 24 نفر به اسارت این گروهک تروریستی درآمدند که دستگیری سرکرده آنها جای شکر دارد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته وحدت افزود: وحدت تنها مسئله شیعه و سنی نیست بلکه باید در میان شیعه و شیعه ، و سنی با سنی هم وجود داشته باشد که همه باهم وحدت کلمه داشته باشند.
آیت الله جنتی گفت: کشورهای اسلامی که اکثریت جمعیتشان اهل سنت است اگر باهم متحد باشند دشمنان بر آنان مسلط نمی شوند، اموالشان را غارت نمی کنند و در امورشان دخالت نخواهند کرد.
خطیب جمعه تهران افزود: انسان از وقاحت اینها تعجب می کند که پیمان های بین المللی و حقوق بشر را به رخ می کشند اما عملا در همه دنیا و امور کشورها دخالت می کنند.

امام جمعه موقت تهران دخالت آمریکا در انتخابات مجلس عراق را یادآور شد و گفت: اینها می خواهند بعثی ها را دوباره سرکار بیاورند و وارد مجلس عراق کنند درحالیکه مردم عراق از آنها متنفرند.
آیت الله جنتی افزود: در پاکستان و افغانستان و دیگر کشورها هم دخالت می کنند ، پس باید با یکدیگر وحدت داشت تا جلوی مداخله گران گرفته شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات در یک کشور اسلامی گفت: علیه برخی ها در این کشور تبلیغات و سمپاشی می کنند درحالیکه مردم شیعه آن گناهی نکرده اند می گویند نظام ما باید الهی باشد. 

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: همه علما، دانشمندان و دانشگاهیان باید تلاش کنند تا از تفرقه افکنی جلوگیری شود. 

آیت الله جنتی همچنین با اشاره به ساخت ناوشکن جماران از تلاش های صورت گرفته در ساخت این ناو ایرانی قدردانی کرد و گفت: همه مردم ایران قدردان زحمات سازندگان ناوشکن جماران هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین