کد خبر: ۹۵۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۳

دادستان تهران:امیدوارم خانواده زندانیان به زودی فرزندانشان را در آغوش بگیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی:عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران ابراز امیدواری كرد، دستگیر شدگان حوادث اخیر در آینده نزدیک آزاد شده و مردم در آستانه سال جدید بتوانند فرزندانشان را در آغوش بگیرند. 

عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه بعثت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه آیا پرونده‌های متهمان بازداشت‌شده حوادث بعد از انتخابات تا پایان سال رسیدگی و تكلیف آنها مشخص خواهد شد؟ گفت: بعد از حوادث عاشورا دستگاه قضایی سیاست سخت گیرانه‌ای را در پیش گرفت و باعث شد كسانی كه در تظاهرات این روز بازداشت شدند بدانند كه برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت. 

دادستان تهران به حضور پرشكوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن اشاره كرد و گفت: بعد از 22 بهمن و با توجه به آن حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی تلاش شد كه رافت اسلامی شامل حال بازداشت‌شدگان شده و در این راستا كلیه كسانی كه تحقیقات مربوط به پرونده‌هایشان تكمیل شده و اتهامات سنگین نداشته باشند آزاد شوند و به ترتیب شاهد این آزادی‌ها هستیم. 

وی تصریح كرد: اگرچه برخی این برخورد دستگاه قضایی را از موضع ضعف آن دانستند اما باید بگوییم كه چنین برخوردی از موضع قدرت صورت گرفته است و به هر حال خود این متهمان نیز ابراز پشیمانی كرده و ما نیز امیدواریم تمام افرادی كه روز عاشورا، قبل و بعد از آن و یا حتی در روز 22 بهمن بازداشت شده‌اند آزاد شده و مردم در آستانه سال جدید بتوانند فرزندانشان را در آغوش بگیرند. 

دادستان تهران در خصوص تدابیر دستگاه قضایی برای چهارشنبه آخر سال نیز گفت: طبق روال سال‌های گذشته در چهارشنبه آخر سال در كلیه مجتمع‌ها قضات كشیك تا پایان شب در محل كار خود حضور خواهند داشت و از نیروی انتظامی خواسته‌ایم كه با عوامل عمده تهیه و فروش مواد محترقه برخورد جدی كند. 

جعفری دولت‌آبادی هشدار داد: قطعا كسانی كه در این روز اقدام به انفجارهای مهیب كرده و موجب اخلال در نظم جامعه شوند بازداشت و محاكمه خواهند شد. 

وی با بیان اینكه از مردم خواهش می‌كنیم با اقدامات مناسب خود به كاهش آسیب‌ها در این روز كمك كنند، افزود: ما بین شادی و اخلال در نظم تفاوت قائل هستیم، اما با انفجارهای مهیب و بستن راه‌ها و وارد آوردن خسارت به اموال عمومی به طور قاطع برخورد خواهیم كرد و در صورتی كه مردم بتوانند با مراقبت از فرزندانشان از وقوع این حوادث پیشگیری كنند مطمئنا حادثه‌ای رخ نخواهد داد. 

دادستان تهران همچنین درباره محاكمه عبدالمالك ریگی در تهران گفت: در رسیدگی به كلیه جرائم اصل بر صلاحیت محلی است و عمده جرائم ریگی نیز در سیستان و بلوچستان رخ داده و لذا اصل كلی این است كه آنها خودشان صالح در به رسیدگی پرونده این متهم هستند. 

وی با بیان اینكه در صورت درخواست احاله از سوی دادگستری سیستان و بلوچستان، تحت شرایطی ممكن است رسیدگی به اتهامات این متهم در تهران صورت گیرد، اظهار داشت: در عین حال دستوراتی در خصوص اقدامات این متهم در مرجع قضایی سیستان و بلوچستان صادر شده و طبق موازین آنجا مورد رسیدگی قرار دهد. 

جعفری دولت آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه حكم اعدام برادر عبدالمالك ریگی چه زمانی اجرا خواهد شد؟ گفت: این پرونده در سیستان و بلوچستان بوده و آنجا هم رئیس دادگستری و هم دادستان دارد كه بهتر است از خود آنها در این‌باره سوال شود. 

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده آزمون دستیاری پزشكی گفت: در همان شب برگزاری امتحان گزارشاتی به دادستانی رسید و به عنوان اولین مرجع وارد موضوع شدیم و توانستیم با همكاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات گسترده‌ای انجام داده و 7 نفر را دستگیر كنیم كه در حال حاضر 4 نفر از آنها در بازداشت به سر می‌برند.

دادستان تهران با تاكید بر اینكه این افراد به افشا و خرید و فروش سوالات امتحانی اعتراف كرده‌اند، گفت: امیدواریم با تحقیقاتی كه انجام می‌دهیم ریشه این فساد خشكیده شود. 

وی با بیان اینكه یكی از دستگیر شده‌ها نقش بیشتری در این موضوع داشته و نمی‌توان گفت كه از مسوولان برگزاری آزمون بوده است، افزود: افراد عمدتا با برقراری ارتباط‌های مختلف سوالات را به دست آورده بودند كه امیدواریم با تحقیق از آنها ریشه‌ها را شناسایی و برای همیشه بخشكانیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین