کد خبر: ۹۶۳۲۳۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

حمله تند کوچک زاده به دولت بخاطر احتمال مذاکره با آمریکا، FATF، همدردی با قربانیان آتش سوزی لس آنجلس

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تهران در مجلس گفت: همان طور که مبانی انقلابی برای ما مهم است، خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی مردم هم از این با ارزش­تر است بنابراین باید هر دو را انجام دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی کوچک زاده در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری، گفت: امام خمینی (ره) در جریان تصمیم کاپیتولاسیون می‌فرمایند؛ من به آن‌هایی که مخالفت کرده‌اند این حرف را دارم که چرا خاک بر سرت نریختی، چرا بلند نشدی یقه این مرتیکه را بگیری، همین مخالفم، مدام تعارف و این همه تملق، مخالفت این است؟، باید هیاهو می‌کردید، باید وسط مجلس می‌آمدید، باید به هم می‌پریدید، نگذارید این مطلب به صرف اینکه من مخالفم، درست می‌شود، با این قانونی که گذرانده‌ام، به اصطلاح خودشان ما قانون نمی‌دانیم و این مجلس را مجلس نمی‌دانیم و ما این دولت را دولت نمی‌دانیم. این‌ها خائن به مملکت ایران هستند.

نماینده تهران، ری، شیمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوم آنکه معاون رئیس جمهور گفته است؛ خبرنگار از من در زمان انتخابات سوال کرد که ترامپ در حال رئیس جمهور شدن است، قرار است چه کاری انجام دهید؟، گفتم؛ با او مذاکره می‌کنیم و ما اصلا ابایی از مذاکره نداریم؛ ما گفت‌و‌گو می‌کنیم، باید برویم و مذاکره کنیم، بالاخره نمی‌توان مسائل منطقه را روی هوا نگه داشت. همین افرادی که ۴۰ سال مملکت را به امید مذاکره با آمریکا، روی هوا نگه داشته‌اند اکنون طلبکار نیز شده‌اند.

این نماینده مجلس خطاب به قالیباف گفت: آقای قالیباف شما از ما ارجح‌تر به قاسم هستید، شما رفیق قاسم هستید. قاسم سر خود را بر شانه شما گذاشت و گریه کرد، آقای قالیباف، معاون رئیس جمهور رسما می‌گوید ما می‌رویم با آمریکا مذاکره می‌کنیم بنابراین باید گفت این طلبه با غیرت خود خوش درخشید. می‌گوید؛ قرار است ما در این هفته به حوزه انتخابیه برویم و آن‌ها نیز بروند تصویب کنند، چه چیزی را تصویب کنند؟ نوکری آمریکا را؟ بنابراین اکنون وقت بررسی این آئین نامه یا آن آئین نامه نیست چرا که معاون رئیس جمهور صراحتا می‌گوید ما می‌رویم و با آمریکا مذاکره می‌کنیم. چه کسی باید در دهن این فرد بزند؟ رفیق حاج قاسم یا من؟ آقای قالیباف هفته گذشته نیز به شما عرض کردم امام (ره) به فرماندهان گفت؛ اگر احتمال دادید این رفتاری که می‌کنند برای این باشد که می‌خواهند مملکت را در بغل آمریکا هل دهند باید در مقابلش بایستید نه آنکه اول یقین کنید.

این نماینده مجلس دوازدهم خطاب به مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای قالیباف من در جبهه شاگرد شما بودم، گفت: آیا احتمال نمی‌دهید می‌خواهند مملکت را به بغل آمریکا هل دهند؟، آقای عبدالعلی زاده اگر این حرف‌ها را جلوی مردم تبریز می‌زد به یقین این مردم دهن او را خرد می‌کردند! ملت ایران این‌ها قصد فروش مملکت به آمریکا را دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: من به عنوان یک مالیات دهنده ایرانی راضی نیستم یک قران از مالیات من قبل از آنکه خرج غزه شود برود و برای لس آنجلسی‌های پفیوز خرج شود و می‌خواهند افتخار کنند که ما دلمان برای لس آنجلس سوخت در حالی که ما یک سال و نیم برای غزه خون در دلمان است و سخنگوی دولت فقط می‌خواهد خودش را آدم جلوه دهد.

وی اضافه کرد: آقای قالیباف شما جلودار و فرمانده ما هستید، والله این را از صمیم قلب می‌گویم، امید ما به تو است؛ بنابراین گزارش در ادامه دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: دوستان حتما بر مواضع اصولی خود می‌ایستیم و ایستاده‌ایم، این وظیفه عقلانی و انقلابی ما است و هیچ شکی در این مسئله نیست، مواضع بنده در زمان عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصادف با مجلس دهم که بحث CFT و پالرمو مطرح بود بسیار روشن و شفاف بوده است و همه می‌توانند مراجعه کرده و دنبال کنند و هیچ شکی در این موارد نیست و پای آن‌ها ایستاده‌ایم و این موارد از مبانی انقلاب ما است.

وی افزود: همچنین همیشه گفته‌ایم؛ همان طور که این مبانی برای ما مهم است، خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی مردم هم از این با ارزش‌تر است؛ بنابراین باید هر دو را انجام دهیم، مکمل همین مجلس دوازدهم هم مصمم به این کار است که پیش ببریم، بدون شک ما حتما این بحث را انشاالله در اولین جلسه بعدی خود در دستور کار قرار داده و با هم بحث کرده و دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده به عنوان یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جهت حقوقی هستم لذا وظیفه دارم حتما آنجا نیز این مسائل را دنبال کنم، اما هیچ کدام از این مسائل دلیل بر اینکه ما آیین نامه را رعایت نکنیم نیست لذا ما هم آیین نامه را رعایت می‌کنیم و هم حرفمان را می‌زنیم چراکه حسن­ آن، این است که اینگونه عمل کنیم.

این گزارش می‌افزاید، نمایندگان در جریان این تذکر شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. 

توضیحات درباره سازوکار بررسی «FATF» در مجمع تشخیص مصلحت نظام

محمدتقی نقدعلی نیز در نشست علنی امروز (دو‌شنبه، ۲۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: این روز‌ها بناست تا در مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع پالرمو و «سی. اف. تی» ذیل موضوع «FATF» بررسی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نمایندگان پس از چند هفته کاری امروز به حوزه انتخابیه سرکشی خواهند کرد، افزود: در این مدت مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد موضوع مطروحه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی بیان اینکه تصمیمات مجلس در مرئی و منظر عموم صورت می‌گیرد، ادامه داد: بنده تقاضا دارم برای صیانت از مجلس و برای مطالبه‌ای که ملت ایران از ما نمایندگان دارند، سود و فایده «اف.‌ای. تی. اف» برای همه روشن شود، نباید شرایط به نحوی باشد که فردی بیاید و به ما بگوید که این لوایح پشت در‌های بسته تصویب و هزار مشکل ایجاد شده است، بنابراین باید برای این مسئله تدبیری اندیشیده شود.

نقدعلی تاکید کرد: در این شرایط یا باید اذن گرفته شود تا مذاکرات مجمع به صورت شفاف در مرئی و منظر کل ملت ایران پخش شود تا همه بدانند در مملکت چه اتفاقی رخ می‌دهد و یا اینکه به مجلس نقشی داده شود تا امر به این مهمی به راحتی اتفاق نیفتد؛ بنابراین باید برای این مسئله تدابیری اندیشیده شود، نباید شرایط بدین نحو باشد که ما پس از گذران سرکشی به حوزه انتخابیه به مجلس بازگشته و ببینیم به اصطلاح آش را با جایش برده‌اند و ما هم هیچ پاسخی نداریم. بنده روز گذشته تذکر ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس را داشتم ولی به بنده زمان لازم داده نشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی با بیان اینکه تذکر وی در دستور جلسه مجلس نبوده است، گفت: آقای نقدعلی همه صحبت‌های شما خلاف قانون است. خوب است بدانید شما از فرصت ۳ دقیقه‌ای خود استفاده کرده و صحبت‌های خود را مطرح کرده‌اید، بنابراین نباید مجددا بگویید که اجازه صحبت به شما در صحن داده نشده است.

وی خطاب به نقدعلی تاکید کرد: شما به عنوان موافق و مخالف دستور صحن وقت گرفتید، اما خارج از دستور صحبت کردید و با این حال به بنده تذکر رعایت ماده ۲۲ آیین‌نامه را می‌دهید! بنابراین اگر بنده بخواهم این ماده را رعایت کنم باید در ابتدای تذکر شما که خارج از دستور بود، بلندگوی شما را قطع می‌کردم که نکردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره بررسی «FATF» در مجلس تاکید کرد: مجلس درباره موضوع «اف.‌ای. تی. اف» به وظیفه خود عمل کرده است. مجلس در این زمینه اصرار کرده و طبق قانون این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

قالیباف با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به مدت یک سال فرصت رسیدگی به این موضوع را داشته است گفت: از این رو، فرصت زمانی مجمع درباره رسیدگی به این موضوع به اتمام رسیده و از دستور رسیدگی خارج شده است. با این حال دولت از مقام معظم رهبری درخواست کرده تا مجددا (این مسئله خلاف آیین‌نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده) اجازه رسیدگی به این مسئله داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه رسیدگی کننده به «اف.‌ای. تی. اف» مجمع تشخیص مصلحت نظام است، بیان کرد: اصلا ما به عنوان مجلس نظرمان را در این بخش و در مجلس دهم داده‌ایم و این موضوع به مجمع ارجاع شده است، بنابراین ما در حال حاضر هیچ نقش قانونی در موضوع «FATF» نداریم.

وی با بیان اینکه البته ممکن است یکایک نمایندگان مجلس در زمینه موضوع مذکور نظرات مختلف داشته باشند، گفت: این مسئله کاملا قابل احترام است، اما باید به این نکته اشاره کنم که این موضوع اصلا نمی‌تواند در دستور کار مجلس قرار بگیرد، چرا که طبق قانون اساسی بررسی این موضوع در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است و طبق قانون بنده و شما هیچ وظیفه قانونی در این بخش نداریم.

قالیباف خطاب به نقدعلی ادامه داد: بنابراین اظهارات شما خلاف قانون بوده است، همچنین باید یادآور شوم که تذکر ماده ۷۵ شما هم خلاف قانون بود. در جریان رسیدگی به این موضوع ما درخواست داشتیم که نوار مذکور را پیاده‌سازی کنند، از این رو ما نگاه کردیم و دیدیم که هیچگونه توهینی به شما نشده است، بعلاوه اینکه شما در مهلت ۳ دقیقه‌ای که پیرو قرعه کشی در صحن مجلس بدست آوردید، آمدید و اظهارات خود را مطرح کردید، بنابراین شما چند نوبت می‌خواهید خلاف قانون رفتار کنید، البته اگر شما دوست دارید آیین‌نامه و قانون را رعایت نکنید، به اراده شما بستگی دارد که مورد قضاوت مردم و نمایندگان قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۴
1
10
کسی نیست از طرف اکثریت مردم ایران ... این نماینده اقلیت ...؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۴
1
5
ادب مرد به ز دولت او واقعا این ادبیات در خانه ملت شرم آور است البته از نماینده ای که با ۵ درصد رای وارد مجلس می شود نباید توقع بیشتری داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۴
0
6
عجب آدم .... بر اساس چه ساز و کاری این اشخاص احراز صلاحیت شده اند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۴
1
3
انگاری کل حق با ایشان است و دیگران دارای اکثریت ساکن در این مملکت که شدیدا مخالف او و همفکرانشان هستند اصلا نه وجود دارند و نه حق هرگونه اظهار نظر دارند و هر چی او و همفکرانش دیکته می کنند مردم و دولت لاجرم باید به پذیرند؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۴
0
3
ادب مرد به ز دولت اوست ، این آقایان که ادعای رهبری جهان را به یدک می کشند در درجه اول لازم است یک خود نگری به اعمال و رفتار خود که چنین بی ادبانه در صحن علنی مجلسی که جای امثال مدرس ها و طالقانی ها است سخنرانی می کنند بیایندازند سپس ادعاهای دیگر را سر بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۴
2
3
آقا چرا اینقدر جوش میزنی
همین شما ها باعث شدین این بلاها سر مردم بیاد
همین شما ها باعث شدین این همه تورم و افت ارزش پول ملی و .... بشه .
داداش بیا پایین تند نرو
بیا بین مردم ببین چی میکشن
تو که با چند تا رای دوستانت اومدی مجلس حق نداری در مورد کل مملکت حرف بزنی
نظر شما