کد خبر: ۱۱۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۶
آمریکا یک کشور تخیلی است!

قهرمانان هالیوودی کجایند ؟

آفتاب‌‌نیوز : در فیلم های هالیوودی همیشه قهرمانانی وجود دارند که به کمک مردمی که نیازمند کمک هستند می شتابند و با گذشت از جان خویش آنها یا حتی کشور خود را از خطر نجات می دهند. اما این روزها طبیعت به تمام مردم سایر کشورهای جهان ثابت کرده که هالیوود فقط در خیال خود قهرمان دارد و در جامعه واقعی آمریکا حتی هیچ شبه قهرمانی وجود ندارد. به راستی می توان گفت طوفان کاترینا ابهت هالیوود را شکست و به تمام مخاطبان آمریکائی و غیر آمریکائی این سینما ثابت کرد که آمریکاها فقط در خیال خود قهرمان دارند و در زمانی که مردم آمریکا به یک قهرمان واقعی نیاز دارند در هالیوود کسی وجود ندارد که برای کمک به مردم پیش قدم شود! 

در روزهایی که مردان, زنان, کودکان و سالمندان بی پناه ایالت بلا زده نیواورلئان , همانانی که وقتی یک ستاره هالیوود را در خیابان یا کافه ای می دیدند دورش را می گرفتند و از او امضا می خواستند شدیدا به کمک نیازدارند هیچ ستاره ای به طرفداران خود کمک نمی کند. حتی دولت آمریکا که برای بهبود چهره جهانی اش در زمان بروز حادثه سونامی میلیون ها دلار کمک های نقدی و غیر نقدی به کشورهای آسیب دیده کرد بعد از یک هفته تاخیر به فکر مردم مصیب زده خویش افتاد! ستارگان آمریکائی تنها برای غیر آمریکائی ها دل می سوزانند, ستاره ای مثل آنجلینا جولی به کشورهای آفریقایی می رود و از آنجا فرزندی را به فرزند خواندگی قبول می کند ولی در دل آمریکا کودکانی که والدین خود را از دست داده اند به پرورشگاهها فرستاده می شوند! جولی به کشور کامبوج می رود و میلیونها دلار کمک می کند ولی هموطنان خود در ایالت نیواورلئان محتاج چند مشت دلار هستند! ستارگانی مثل جولی, براد پیت, و ...... در آمریکا بسیارند ولی آنها فقط در فیلم ها انسانهای خوبی هستند. ایالت نیواورلئنان یکی از ایالت های آمریکاست که در آن تعداد سیاه پوستان به مراتب بسیار بیشتر از تعداد سفید پوستان می باشد. سوالی که برای من مطرح شده این است که چرا دولت آمریکا برای کمک به این شهروندان اینقدر دیر اقدام کرد؟ آیا جان مردم این ایالت برای بوش ارزشی نداشت یا اینکه مسئله چیز دیگری است. لطفا کسی نگوید که مسئله , یک مسئله نژادی است! آیا بوش واقعا بخاطر تعدد سیاهپوستان در این منطقه دیرتر از همیشه اقدام به کمک کرد یا .... 

مسئله دیگری که بشدت هر انسان آزاده ای را رنجور می کند این است که چرا بوش در امداد رسانی اینقدر تبعیض آمیز عمل کرده است. چرا اول نیروهای امدادی را به نجات سفید پوستان می فرستد و بعد نوبت سیاه پوستان می شود؟ دولتی که همیشه شعار حقوق بشرش گوش مردمان دنیا را کر کرده چرا برای هموطنان خود اینگونه عمل نمی کند؟ البته ناگفته نماند که در بین تمام بازیگران هالیوود تنها نیکلاس کیج بوده است که یک میلیون دلار به هموطنان خود کمک کرد, ای کاش همه بازیگران هالیوود مثل کیج در دنیای واقعی هم انسان خوبی بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین