کد خبر: ۱۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۴ - ۱۰:۰۱
در نامه 90 عضو سابق این گروهک افشا شد:

تعرض منافقین به اعضای جدا شده

آفتاب‌‌نیوز : راديو بي‌بي‌سي در گزارش  خود افزود: در اين نامه گفته شده شماري از اعضاي اين سازمان كه دوره‌هاي جنگ شهري و آموزش‌هاي اطلاعاتي و امنيتي كاملي را پشت سر گذاشته‌اند به‌صورت قاچاق به كشورهاي غربي اعزام شده‌اند تا افراد منتقد را شناسايي و مورد تعرض و آزار قرار دهند.

"مسعود خدابنده" از اعضاي جدا شده گروهك منافقين كه نامه را امضا كرده، درباره انگيزه انتشار اين نامه گفت: اگر در خاطره‌ها مانده باشد درست پيش از سقوط "صدام"، سازمان حدود ‪ ۲۰۰‬يا‪ ۳۰۰‬نفر را همراه "مريم رجوي" به اروپا فرستاد كه عمدتا در سيستم‌هاي امنيتي بعثي آموزش ديده‌اند و چيزي از فداييان صدام كم ندارند.

وي افزود: چنين مي‌نمايد در اين دو ساله، سيستم اطلاعاتي سازمان به اوج خود رسيده و وارد عمل شده است. در زمان كنوني مركز اين سيستم كه در آلمان مستقر است در ارتباط مستقيم با مقر سازمان در فرانسه و شعبه‌هاي آن در پايتخت‌هاي كشورهاي دمكراتيك و آزاد، فعال شده است.

"اين سيسم در زمان حاضر بيشتر از ‪ ۱۰۰‬انجمن، شركت و مواردي ديگر ايجاد كرده و تحت پوشش آنها و دهها پايگاه اينترنتي به فعاليت ادامه مي‌دهد و در هلند، حركتهاي ايذايي مانند پخش تراكت، مزاحمت براي خانواده‌ها و حتي مدرسه بچه‌هايي كه پدر و مادرانشان منتقد هستند ايجاد مي‌كند".

خدابنده گفت: ما نامه‌اي را كه حدود ‪ ۹۰‬نفر امضا كردند براي وزارت كشور آمريكا، كانادا و كشورهاي اروپايي فرستاديم تا اين مساله به‌صورت جدي تحت تعقيب قرار گيرد.

بي‌بي‌سي پرسيد: هدف نهايي اين اقدامات چيست و چه اهدافي مي‌تواند در بر داشته باشد و آيا كلا اين اقدام‌ها سازماندهي شده و در همه كشورها وجود دارد؟
خدابنده گفت: بله، بطور مشخص سازماندهي شده است و متاسفانه سيستمي هم كه آن را اداره مي‌كند آموزش ديده است .برخي از آنها بيشتر از ‪ ۲۰‬سال سن دارند كه براي اين كار در عراق آموزش‌ها ديده‌اند و تمام نيرو و توان خود را بكار مي‌گيرند تا افراد منتقد و جدا شده را ساكت و حذف كنند.

بي‌بي‌سي پرسيد: از طرف دولت‌هاي اروپايي و غربي در مجموع چه تدابيري انجام شده است؟
عضو جدا شده از گروهك منافقين گفت: مي‌خواستند در كلن آلمان، يكي از زندانيان سابق زندان ابوغريب در بغداد را كه منتقد سازمان است بربايند.

همچنين مواردي در هلند رخ داده كه منجر به ضرب و جرح چنين افرادي شده است.

خدابنده در پايان افزود: به همين خاطر، به نظر مي‌رسد دولت‌هاي اروپايي، آمريكا و كانادا بايد به اين مساله نگاه جديدي داشته باشند و توجه بيشتر از راههايي است كه مي‌تواند به اين قضيه پيش از اينكه به آدم ربايي برسد پايان دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین