آفتابنیوز : 
محمد باقر رجال با بيان اين كه هم اكنون برخي قطعه سازان داخلي مواد اوليه خود را از كره وارد مي كنند، يادآور شد: هم اكنون شركتهاي سايپا و كرمان خودرو بيشترين حجم همكاري را با كره دارند و ايران خودرو نيز محصول ورق مورد نياز را از كره وارد مي كند و به دليل بالا بودن حجم مبادله كالا در صنعت خودرو و قطعه سازي بين ايران و كره جنوبي، ادامه اين سياست مسلما صنعت خودروي ايران را در آينده نزديك با مشكل مواجه مي كند.
وي در پاسخ به اين كه «آيا امكان جايگزين كردن بازارهاي ديگر به جاي كره وجود دارد يا خير؟»، اظهارداشت: تشريفات واردات يك كالا حداقل به هشت ماه زمان نياز دارد، به طوري كه انتخاب كالا، توافق در مورد قيمت، گشايش اعتبار، ابلاغ، حمل و تحويل بار و ترخيص آن به زودي امكانپذير نيست.
رجال افزود: معمولا در اين شرايط كه فروشنده مي داند شما مجبور هستيد آن كالا را از او تهيه كنيد قيمتها را بسيار افزايش مي دهد.
وي در ارتباط با اين كه «آيا شركتي مانند سايپا قطعات مورد نياز خود براي توليد مثلا هشت ماه آينده را از هم اكنون داراست؟»، پاسخ داد: اين امر بستگي به آن دارد كه سايپا چقدر در مورد اين مسائل پيش بيني لازم را انجام داده باشد و چقدر انبارهاي خود را براي عدم توقف در خط توليد تجهيز كرده باشد.
رئيس هيأت مديره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو با بيان اين كه سايپا ورق و تعدادي از قطعات پرايد را از كره تأمين مي كند، خاطرنشان كرد: جايگزين كردن بازار ديگري به جاي كره در مورد اين محصولات به سادگي و در زمان كوتاه امكانپذير نيست.