آفتابنیوز : 
طبق اظهارات کمال دانشيار ، براساس اين طرح که در بودجه 85 مطرح شده است ، بنزين توليد داخل با نرخ ليتري 80 تومان و به صورت سهميه اي و کارتي عرضه مي شود ، اما بنزين وارداتي ليتري 500 تومان و به صورت آزاد عرضه مي شود.
همچنين سهميه روزانه هر خودروي سواري شخصي براي دريافت بنزين با نرخ يارانه اي 5 ليتر است و اين سهميه براي خودروهاي شخصي عمومي و تاکسي روزانه 30 ليتر است.
رئيس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين که اين سهميه براساس نسبت بنزين توليدي و بنزين وارداتي کشور تعيين شده است ، گفت: در حال حاضر روزانه 70 ميليون ليتر بنزين در کشور به مصرف مي رسد که از اين ميزان 40 ميليون ليتر در داخل کشور توليد مي شود و 30 ميليون ليتر نيز از خارج وارد مي شود.
وي با اشاره به آثار تورمي کارتي شدن بنزين گفت : اين آثار تورمي هم در بخش حمل ونقل و هم در ساير بخشهاي اقتصادي و خدماتي مشهود خواهد شد. دانشيار افزود: در بخش حمل ونقل ، دولت براي پيشگيري از آثار تورمي بر گسترش شبکه حمل ونقل عمومي داخل شهري و بين شهري و افزايش اتوبوس و تاکسي تصريح کرده است.
بر اين اساس ، تاکسي ها و اتوبوس ها حق افزايش کرايه ندارند. دانشيار با اشاره به اين که پيشنهاد دولت در زمينه سهميه اي کردن بنزين هنوز قطعي نشده است ، گفت : اين پيشنهاد در حال حاضر با مشارکت مجلس و دولت در حال بررسي است.
اهداف کلي اين پيشنهاد منطقي کردن مصرف بنزين با اهداف صرفه جويي ، توزيع عادلانه يارانه ها و حفظ محيطزيست است و طبعا براي پيشگيري از آثار تورمي در همه بخشها بايد تدابير موثري انديشيده شود.