کد خبر: ۶۱۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۱

رئیس بانک جهانی استعفا کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «پل ولفوویتز» رئیس بانک جهانی در پی رسوایی اخلاقی و افزایش غیر قانونی حقوق یکی از کارکنان زن این بانک از سمت خود کناره گیری کرد. ولفوویتز در پی شش‌ هفته‌ بحث‌ و جنجال‌ سیاسی‌ به سبب رسوائی‌ اخلاقی‌ سرانجام‌ روز گذشته از مقام‌ خود استعفا داد.

این تصمیم پس از آن صورت‌ گرفت‌ که‌ مقام های‌ بانک‌ برای‌ اتخاذ تصمیم‌ درباره‌ اخراج‌ رئیس‌ این‌ بانک،‌ جلسه‌‌ای تشکیل‌ دادند. پیشتر کاخ سفید با پذیرش اشتباهات ولفویتز تاکید کرده بود که او را مستحق برکناری نمی‌داند. ولفوویتز یکی از معماران اصلی جنگ عراق و از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های نومحافظه‌کار آمریکایی بود.

ولفوویتز در سال‌ 2005 از جانب‌ بوش‌ به‌ این‌ سمت‌ بر گزیده‌ شد، اما در پی رسوایی اخلاقی و افزایش حقوق یکی از کارکنان زن این بانک به میزان سالانه‌ شصت‌ هزار دلار از سمت خود استعفا کرد، اما در همین حین وی تا زمان تعیین جانشینش در‌ 30 ژوئن‌ در مقام‌ خود باقی‌ خواهد ماند.‌ کاخ‌ سفید اعلام‌ کرد که بوش‌ به‌ زودی‌ جانشین‌ ولفوویتز را معرفی‌ خواهد کرد.

از دهه 1940 رئیس بانک جهانی از سوی رئیس جمهور آمریکا معرفی می شود که این کشور بیشترین سهام را دارد، اما نامزد معرفی شده از سوی آمریکا باید از سوی هیئت مدیره بانک انتخاب می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین