آفتابنیوز :
آفتاب: مدیرعامل متروی تهران در حاشیه آئین افتتاح رسمی فاز نخست خط ۴مترو تهران از شورای عالی ترافیک وزارت کشور خواست تا تکلیف احداث خطوط ۸و۹ متروی تهران را مشخص کند.
محسن هاشمی گفت: «عملیات اجرایی احداث خطوط 8 و 9 مترو به خاطر مطرح شدن ایجاد منوریل در مسیرهای این خطوط متوقف شدهاست».
به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت:«طبق برنامه ریزی طرح جامع شهر تهران تاسال ۱۳۹۰باید ۹ خط مترو در تهران احداث شود که هم اینک بودجه احداث ۷ خط مترو از شورای اسلامی شهراخذ شده اماتکلیف دو خط دیگر نامشخص است».
وی اظهارداشت: «هماکنون خطوط یک، ۲و ۵مترو به طول ۹۰کیلومتر در پایتخت اقدام به جابه جایی روزانه ۱/۵میلیون مسافر میکند که با احداث تمامی خطوط،آمار تعداد سفرهای مترو درروز به ۱۰میلیون سفر خواهدرسید».
وی بااشاره به تاریخچه احداث مترو و نیزعقب ماندگیهای ساخت وتوسعه ها افزود: «درصورت تامین بودجه مالی ونیز حمایت های دولت وشهرداری ونیزهمکاری سایر نهادهای دولتی و پلیس قادر به احداث به موقع روزانه ۲۰مترو سالانه ۱۵تا ۲۰کیلومتر خطوط جدید در تهران خواهیمبود».
هاشمی با اشاره به افتتاح فازنخست خط ۴متروی تهران تاکیدکرد: «امروز چهار ایستگاه فردوسی، دروازه شمیران ودروازه دولت ازخط ۴و نیز ورزشگاه آزادی از خط ۵رسماً به بهره برداری رسید».
مدیرعامل متروی تهران،هزینه احداث فاز نخست خط ۴مترو(۲/۵کیلومتر)را۶۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی بااشاره به احداث خط ۴متروگفت: «تکمیل و احداث این خط متروی تهران به دلیل پتانسیل بالای جذب مسافر و جابجایی از شرق به غرب و بالعکس در تهران و نیز کاهش ترافیک خیابانهای انقلاب پیروزی و آزادی نقش مهمی درکاهش ترافیک خواهدداشت».
وی بابیان اینکه قطارهای موردنیاز به این خطوط تزریق شده است،افزود:«خط ۴متروی تهران به طول ۲۰کیلومتر طراحی شده و دارای ۲۰ایستگاه است».
مدیرعامل متروی تهران درادامه به فعالیت های شرکت مترو درسال جدید اشاره و تصریح کرد: «امسال ۷کیلومتر درخط یک از ایستگاه میرداماد تاقیطریه و نیز ۴/۵کیلومتر در امتداد خط ۴از میدان شهدا تا انقلاب و نیز۳کیلومتر دربخش شرقی خط ۲مترو به بهره برداری میرسد».
وی باتاکید برعدم سستی خاک تهران گفت:«خاک تهران برخلاف نظر برخی کارشناسان شهری سست نیست وعامل تاخیراحداث متروعلاوه بر مسایل مالی برخی مشکلات استهلاکی و ترافیکی است».