با تصويب دولت در سال 87؛
الزام خودروسازان داخل به کاهش تولید خودروهای بنزینسوز
آفتابنیوز :
آفتاب: بامصوبه هیات وزیران كارخانههای خودروسازی از این پس مجازند تنها 40 درصد خوردوهای تولیدی شخصی و 20 درصد خودروهای تولیدی عمومی و وانت را به صورت بنزینسوز ساخته و عرضه نمایند.
به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس مصوبه نمایندگان ویژه رییس جمهور در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت دولت، در راستای بهینه سازی و مدیریت مصرف سوخت و ساماندهی حمل و نقل عمومی و كاهش تقاضای مصرف، در سال 1387، 80 درصد خودروهای عمومی و وانت به صورت گازسوز و دوگانهسوز و 20 درصد نیز به صورت بنزینسوز تولید شوند.
براساس این مصوبه، 60 درصد خودروهای شخصی نیز در سال 1387 به صورت گازسوز ودوگانهسوز و 40 درصد آنها به صورت بنزینسوز تولید میشوند.
این تصمیم نمایندگان رییس جمهور در راستای اجرای تبصره (13) قانون بودجه سال 1386 و ساماندهی و توسعه حمل و نقل عمومی، خارج كردن خودروهای فرسوده، مدیریت مصرف سوخت، گازسوز كردن خودروها و كاهش تقاضای مصرف، اتخاذ شد.
این مصوبه در تاریخ 11 خرداد ماه 87 از سوی پرویز داودی، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
آفتاب: بامصوبه هیات وزیران كارخانههای خودروسازی از این پس مجازند تنها 40 درصد خوردوهای تولیدی شخصی و 20 درصد خودروهای تولیدی عمومی و وانت را به صورت بنزینسوز ساخته و عرضه نمایند. به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس مصوبه نمایندگان ویژه رییس جمهور در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت دولت، در راستای بهینه سازی و مدیریت مصرف سوخت و ساماندهی حمل و نقل عمومی و كاهش تقاضای مصرف، در سال 1387، 80 درصد خودروهای عمومی و وانت به صورت گازسوز و دوگانهسوز و 20 درصد نیز به صورت بنزینسوز تولید شوند.
براساس این مصوبه، 60 درصد خودروهای شخصی نیز در سال 1387 به صورت گازسوز ودوگانهسوز و 40 درصد آنها به صورت بنزینسوز تولید میشوند.
این تصمیم نمایندگان رییس جمهور در راستای اجرای تبصره (13) قانون بودجه سال 1386 و ساماندهی و توسعه حمل و نقل عمومی، خارج كردن خودروهای فرسوده، مدیریت مصرف سوخت، گازسوز كردن خودروها و كاهش تقاضای مصرف، اتخاذ شد.
این مصوبه در تاریخ 11 خرداد ماه 87 از سوی پرویز داودی، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
گزارش خطا
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره عضویت در خبرنامه انتشار یافته: ۰
كار ميكند و خروجي آن بخار آب است كه براي شهر هاي خشك
ايران بسيار مناسب است يا اتومبيل هايي كه با هواي فشرده
كار ميكند و هيچ نوع خروجي آلاينده ندارد در ايران هم بايد
بسرعت مطالعات گسترده در استفاده از اين موتورها شروع شود.