کد خبر: ۷۷۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۲

بازتاب موضوع دیدار احمدی نژاد با فرمانده آمریکایی در آسوشیتدپرس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس بین الملل: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران می‌گوید: «دو فرمانده نظامی نیروهای ائتلاف در عراق طی دیدار ماه مارس وی از این کشور با وی ملاقات کرده و از وی تقاضای عکس یادگاری کرده‌اند».

این اظهارات رئیس‌جمهور ایران که در روزنامه‌های اصلاح‌طلب این کشور، همچنین در روزنامه محافظه کار «جمهوری اسلامی» منتشر شده، مربوط است به سخنرانی که حدود یک ماه پیش در جمع برخی از فرماندهان بسیج صورت گرفته است. تاکنون نظر و یا واکنشی در تایید یا رد این خبر منتشر نشده است.

احمدی‌نژاد که نخستین رئیس‌جمهور ایرانی است که به کشور همسایه، عراق سفر می‌کرد پیشتر گفته بود که سوژه یک عملیات آدم‌ربایی قرار گرفته بوده است که توسط دشمنان ایران در طی دیدارش از عراق طراحی شده بوده است. 

«وقتی من در عراق بودم به من گفته شد که یکی از فرماندهان اشغالگر خواهان دیدار من است». احمدی‌نژاد که در دیدار با فرماندهان گروههای موسوم به بسیج سخن می‌گفت پس از بیان این جمله و در ادامه افزود: «البته او در حال رفتن به مرخصی بود اما به علت علاقه به دیدار با من مرخصی‌اش را یک ماه به تعویق انداخت. من نیز از همین رو گفتم بگویید بیاید، تا دیدار کنیم».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «وقتی مرا دید، گفت من از دیدار با شما مغررو و خوشحالم، شما در قلب ما جا دارید، در ادامه، او از من خواست تا با وی عکس یادگاری بیاندازم. من نیز با او و معاونش عکس گرفتم».

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: «پس از آن من بر روی شانه‌های او زدم، و او را تشویق کردم و به او گفتم از مردم عراق مراقبت کنید».

احمدی‌نژاد البته به ملیت آن فرمانده اشاره نمی‌کند اما از فحوای کلام آقای احمدی‌نژاد چنین برداشت می‌شود که آن فرمانده آمریکایی بوده است».

روزنامه «جمهوری اسلامی» که از نشریات عصر تاسیس نظام جمهوری اسلامی است در قبال این خبر موضع محافظه‌کارانه اتخاذ کرده و پرسیده است «اگر فرماندهان آمریکا نیز با ایران هستند، پس چه کسی در طی این سفر می‌خواسته است احمدی‌نژاد را برباید»؟

اظهارات آقای احمدی‌نژاد همچنین در روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد»، «اعتماد ملی» و «سرمایه» نیز منتشر شده است.

همچنین فیلم ویدیوئی این سخنان در سایت مشهور به اشتراک‌گذاری ویدیو (یوتیوب) در معرض دید همگان قرار گرفته است.

در ماه ژوئن نیز آقای احمدی‌نژاد گفته بود که دشمنان نقشه کشیده بودند که او را ربوده و به قتل برسانند اما پس از این که نمایندگان سیاسی ایران در عراق تصمیم گرفتند نقشه و برنامه سفر را تغییر دهند، نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

برخی از روزنامه‌ها نیز در این رابطه گفته‌اند که اگر آمریکایی‌ها می‌خواستند احمدی‌نژاد را بربایند، می‌توانستند در طی سفر سالانه وی به مقر مجمع جهانی سازمان ملل متحد در نیویورک این کار را بکنند.

در همین راستا و در رویدادی مشابه، فرستاده سیاسی آقای احمدی‌نژاد در رم نیز چندی پیش مدعی شده بود که احمدی‌نژاد در طی سفر به اجلاس جهانی غذا، هدف حمله با پرتوهای اشعه X قرار گرفته بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین