کد خبر: ۸۴۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۰
سرانجام گزارش تفریغ بودجه سال 1385 قرائت شد

یک میلیار دلار مازاد درآمد نفتی سال 85 به خزانه نرفته است

لاریجانی دستور پیگیری موضوع را صادر کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزارش تفریغ بودجه سال 1385 کل کشور در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش خبر نگار پارلمانی آفتاب، در جلسه علنی روز چهارشنبه «محمدمهدی مفتح» سخنگوی کمسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گزارش تفریغ بودجه سال 1385 را قرائت کرد.

قرائت این گزارش پس از حدود دو سال اصرار منتقدان و تعلل دیوان محاسبات در ارائه آن به مجلس صورت گرفت.

دیوان محاسبات کل کشور بر اساس ماده 104 این دیوان مکلف است با بررسی حساب‌ها، اسناد و مدارک و تطبیق بودجه نسبت تفریغ آن و ارائه گزارش به مجلس به علاوه نظرات خودش اقدام کند.

گزارش روز چهارشنبه دیوان محاسبات به مجلس نشان داد که در سال 85؛ حداقل یک میلیارد دلار از مازاد درآمد نفتی کشور به خزانه ریخته نشده است.

مسئولان دولتی پیشتر اخبار برخی رسانه‌ها درباره واریز نشدن 300 میلیارد تومان از درآمدهای نفتی به خزانه را «جنگ روانی مخالفان»، «سیاه نمایی»، «تخریب دولت عدالتخواه و پاکدست و خدمتگذار» و ... خوانده بودند.

در همین حال، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «عدم بازگشت یک میلیارد دلار از مازاد درآمد نفت به خزانه باید پیگیری شود».

«علی لاریجانی» پس از پایان قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 1385 کل کشور تصریح کرد: «در این گزارش آمده است که یک میلیارد ریال از مازاد درآمد نفت به خزانه بازنگشته است که این موضوع باید پیگیری شود».

وی خطاب به اعضای کمسیون تلفیق که در حال بررسی بودجه سال آینده کشور هستند گفت: «از همکاران محترم می‌خواهم تا راهکارهای قانونی مناسب برای جلوگیری از انحراف بودجه را پیشاپیش بیندیشند».

رئیس مجلس با تشکر از دیوان محاسبات کشور در ارائه این گزارش به مجلس اظهار داشت: «این گزارش نشانگر برخی موارد مهم است که از دیوان محاسبات می‌خواهیم با جدیت مواردی از قانون بودجه را که انحراف داشته و یا یا قانون در آن رعایت نشده را پیگیری کنند».

وی افزود: «با توجه به گزارشاتی که بنده دریافت کرده‌ام دیوان محاسبات به زودی گزارش تفریغ بودجه سال 86 را نیز به مجلس ارائه خواهد کرد».

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تقدیم گزارش عملکرد «نه دوازدهم»، بودجه سال 1385 را به عنوان یک خبر خوب برای مجلس و دیوان محاسبات ارزیابی کرد.

به گزارش خبر نگار پارلمانی آفتاب، وی که در صحن علنی مجلس سخن می گفت افزود: «این اقدام طی 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و برای اولین بار است که دیوان محاسبات از عملکرد بودجه در همان سال اجرا به مجلس گزارش می‌دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین