کد خبر: ۸۷۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۱

اوباما هدیه ضدامپریالیستی چاوز را پذیرفت (+عکس)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «هوگو چاوز» در نشست کشورهای آمریکایی در ترینیداد و توباگو با «اوباما» خوش و بش کرد و کتابی به وی هدیه داد.

پیام چاوز به اوباما: می‌خواهم دوستت باشم! [+]

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، پس از اینکه روسای جمهور آمریکا و ونزوئلا در نشست کشورهای آمریکایی در ترینیداد و توباگو با یکدیگر دست داده و به خوش و بش پرداختند، چاوز نسخه‌ای از کتاب «رگ‌های باز آمریکای لاتین: پنج قرن غارت یک قاره» را به اوباما هدیه داد.

«ادواردو گالینو» در این کتاب به تشریح سیر تاریخی دخالت‌های سیاسی و اقتصادی ایالات متحده و اروپا در آمریکای لاتین پرداخته است. 

هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا دهم اسفندماه سال گذشته گفته‌بود که اهمیتی نمی‌دهد که در جریان اجلاس ماه آوریل سران کشورهای آمریکایی در ترینیداد و توباگو با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا ملاقات کند یا ملاقات نکند.

چاوز در آن زمان گفت: «دلیل شرکت وی در نشست آتی سران کشورهای آمریکایی در ترینیداد و توباگو که هفدهم تا نوزدهم آوریل برگزار می‌شود ملاقات با اوباما نیست». [+]

وی گفت: «به اینکه اوباما در آنجا هست یا نیست و اینکه او را می‌بیند یا نمی‌بیند اهمیتی نمی‌دهد».

چاوز افزود: «به این علت به نشست آتی سران کشورهای آمریکایی خواهم رفت که از یکپارچگی کشورهای حوزه دریای کارائیب و آمریکای لاتین دفاع کنم و از آمریکا بخواهم به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد، جنایات اسرائیل را محکوم کند و به تحریم‌های کوبا پایان دهد».

چاوز پیش از این جورج بوش را «شیطان» توصیف نموده بود اما در مقابل اوباما با اینکه به طور مرتب تکرار می کند "امید چندانی به وی ندارد"، لحن معتدل‌تری به کار می‌برد و حتی یک بار در مورد او گفت: «گمان می‌کنم اوباما فرد باهوشی است». [+]

رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست با ترک رویکرد دولت‌های پیشین این کشور در قبال کوبا، اعلام کرد که حاضر است در مورد پیشنهاد «رائول کاسترو» به مذاکره بنشیند. {$old_album_87067}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین