کد خبر: ۸۷۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹

مطهری: طرح انتخاباتی ولایتی-قالیباف منتفی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مطهری گفت: «آقای ولایتی برای حضور در صحنه انتخابات شرایطی داشت که این شرایط محقق نشد و لذا تقریبا طرح انتخاباتی که ما مطرح کرده بودیم منتفی است».

این نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب با اشاره به طرح انتخاباتی‌اش مبنی بر حمایت هم‌زمان از دو کاندیدای اصولگرا یعنی ولایتی و قالیباف -یکی به عنوان رئیس‌جمهور و دیگری به عنوان معاون اول- (که البته روز گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس آن را منتفی عنوان کرد) اظهار داشت: «آقای ولایتی شرایطی داشت که این شرایط محقق نشد».

وی با بیان اینکه البته احتمال تحولات بیشتر در صحنه انتخابات وجود دارد خاطرنشان کرد: ‌«این احتمال وجود دارد برخی کاندیداهایی که هم اکنون به عنوان کاندیدا مطرح هستند ثبت‌نام نکنند و شرایط عوض شود و لذا ما فعلا منتظر وضعیت جدید هستیم».

مطرهی موضع علی لاریجانی در فراکسیون اصولگرایان مبنی بر معرفی نکردن کاندیدا از سوی این فراکسیون را درست دانست و گفت: «مجلس نباید به عنوان شخصیت حقوقی موضع‌گیری انتخاباتی داشته باشد به این دلیل که اگر مجلس از یک کاندیدایی حمایت کند و آن کاندیدا رای بیاورد این شائبه ایجاد می‌شود که مجلس و دولت یکی هستند و در این میان حقوق مردم ممکن است پایمال شود و اگر هم از آن کاندیدا حمایت کند و او رای نیاورد آن زمان خواهند گفت که این مجلس از ابتدا با این دولت مخالف بوده است بنابراین مخالفت هرکس هم مخالفت شخصی قلمداد می‌شود و از می‌گویند که مصالح مردم پایمال شده است».

مطهری با این توضیحات حمایت مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی از یک کاندیدای خاص را به صلاح ندانست و گفت: «نمایندگان باید مواضع شخصی خود را بیان کنند».

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص برخی اخبار مبنی بر اینکه اگر لاریجانی در فراکسیون اصولگرایان اعلام رسمی حمایت از احمدی‌نژاد را نپذیرد احتمال دارد از سمت ریاست فراکسیون اصولگرایان کنار گذاشته شود گفت: «فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیافتد چرا که اکثر نمایندگان با این مسئله مخالفند که مجلس وارد مصادیق انتخابات شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین