کد خبر: ۹۶۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۹
دیروز در مصاحبه‏ای اعلام شد؛

رهنورد: در چهارشنبه سوری هیچ گونه تندی و خشونتی نخواهیم ورزید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زهرا رهنورد، روز گذشته، در مصاحبه‏ای، درباره چهارشنبه سوری گفت که یاد نداها، سهراب‏ها، سیدعلی‏ها، اشکان‏ها و روح الامینی‏ها و سایر کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را گرامی داشته و هیچ گونه تندی و خشونتی نخواهند ورزید. 

به گفته خانم دکتر زهرا رهنورد، به پاس نوروز، جنبش سبز، در روز چهارشنبه سوری شاد و سرفراز خواهد بود. وی ضمنا اعلام کرد که هیچ خشونتی از سوی این جنبش به کار گرفته نمی‏شود و چنانچه خشونتی روی دهد، از سوی آنان نیست و دیگران مسئول آن هستند. 

وی همچنین دولت نهم و دهم را دولت‏هایی با ساختار ذهنی واپس گرا و خشونت جو دانست. وی دولت دکتر احمدی‏نژاد، رئیس جمهوری کشورمان را وابسته به جریانی دانست که به زعم وی، از سال‏ها پیش در جامعه اسلامی نفوذ کرده تا محیط بسته‏ای به وجود آورند. 

وی همچنین درباره انتقادهایش از لایحه حمایت از خانواده، همچنان بر دیدگاه خود پافشاری کرد و درباره رفتار دولت درباره این لایحه گفت که اگر دولت دهم "خیلی مدعی دولت بودن است باید و می‏تواند فورا لوایح ضد زن را پس بگیرد." او همچنین درباره بحث مطالبات زنان و نسبت آن با جنبش سبز گفت که این جنبش با مطالبات زنان همراهی دارد. او در این خصوص به یکی از جملات مصاحبه‏های میرحسین موسوی اشاره کرد که گفته است: " ما با جنبش زنان دوست هستیم و این دوستی یعنی همراهی". 

در این مصاحبه، زهرا رهنورد اذعان می‏دارد که همچنان بر مواضع خود درباره دولت پایدار است و با آن سازش نمی کند. وی معتقد است که در صورت ثابت قدم بودن، حتما پیروزی با او و همفکرانش خواهد بود. 

در این مصاحبه، رهنورد بیان داشته است که مردم هرگز حاضر به عقب نشینی نبوده و سران جنبش را به سوی خواسته‏های آزادی خواهانه و دمکراتیک هدایت می‏کنند. 

این هنرمند کشورمان، همچنین درباره حمله به آثار هنری وی، ضمن ابراز نگرانی درباره همه آثارش، ضمن تاکید بر این که برای هنرمندان آثارشان مثل پاره تن شان است، گفت که وقتی انسان‏ها را به جرم آزادی‏خواهی شهید می‏کنند، در خصوص این آثار انتظاری نمی‏توان از این دست از افراد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۳
0
0
باهاتون موافقم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین