آفتاب: آغاز اکران سراسری فيلم سينمايی «گربههای ايرانی» در سينماهای كشور آمريکا با واکنش بیسابقه مطبوعات آمريكا همراه بود و تا امروز در بيش از صد روزنامه و مجله آمريکايي درباره اين فيلم نقد، يادداشت و مطلب منتشر شده است که بهگفته منتقدان و کارشناسان سينمايی اين کشور، تا به حال چنين استقبال و توجه گستردهای درمورد هيچيک از فيلمهای ايرانی سابقه نداشته است.
همچنين وبسايت «رتن توماتوز» که آمار نقدهای نوشته شده درباره هر فيلم را با جزئيات ارائه میکند، درصد نظرات مثبت منتقدان آمريکايی به اين اثر را بالای 92 درصد نشان میدهد.
نشريه معتبر «فيلم کامنت» در نقد طولانی خود به قلم «نيکلاس راپولد» مینويسد: "سکانسها به طور غالب براساس ريتم موسيقی تدوين شدهاند که از دل آنها آميزهای از چند نتيجه بيرون آمده: مونتاژ پرتلاطم مجموعه نماهای پاساژ و گذر از آنها به حاشيه شهر به سبک ويدئوهای کمهزينه، به طور هنرمندانهای بر ميزان تاثيرگذاری فيلم افزوده است."
«هاليوود ريپورتر» ديگر نشريه معروف سينمايی درباره فيلم سينمايی «گربههای ايرانی» مینويسد: "ظرافت فيلم در اينجاست که هيچيک از قهرمانان جوان و دوست داشتنی آن، دين يا گروههای سياسی کنونی را به چالش نمیکشد."
در مطلبی که سايت «راديو ملی آمريکا» درباره فيلم منتشر كرده؛ چنين عنوان شده که "گربههای ايرانی در مدح و تحسين انعطافپذيی انسان در انجام کارهای خطير است".
«پل کين» در نشريه «نايلن» مینويسد: "گربههای ايرانی صرفا يک اثر هنری نيست، بلکه استشهادی است برای بقای هنری."
مجله «اسپين» با تحسين گروه «يلو داگز» مینويسد: "با آنکه اين گروه ايرانی است اما بدجوری احساسات آدم را برمیانگيزد."
گزيدهای از نوشتههای ديگر مطبوعات آمريکا نيز بدين شرح است:
جرسي بيت: اين اثر درجه يک و تحسين برانگيز ثابت ميکند موسيقي يک زبان جهاني است که همه مرزهاي فرهنگي، سياسي و مذهبي را درمينوردد، يک اثر شگفتآور.
بد ايدئا پاتلاک: گربههاي ايراني، پس از "وايلد زيرو" بهترين فيلمی است که تا به حال درباره موسيقی ديدهام. اين فيلم مرا مشتاق کرد تا درباره موسيقی «ايندی راک» در کشورهايی که زبان ديگری دارند بيشتر تشنه دانستن شوم.