کد خبر: ۱۰۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی:

با تبعیت از دستور رهبری، باید بررسی اساسنامه دانشگاه آزاد، در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه در نامه مقام‌معظم رهبری به رییس‌هیات‌امنای دانشگاه، دستور توقف بررسی و اجرای اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی، به وقف اموال نیز اشاره شده است، گفت: آنچه که در این نامه مهم است آزمون تبعیت از ولایت فقیه برای دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی است، که دانشگاه آزاد همواره در این آزمون سربلند بوده است و هم اکنون نیز تابع نظرات ایشان هستیم. 

کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، در پاسخ به این سوال که که بحث‌هایی در مورد اینکه مقام معظم رهبری دستور لغو اساسنامه دانشگاه آزاد را صادر نکرده‌اند، آیا این مورد با توجه به نامه مقام‌معظم رهبری صحت دارد یا خیر گفت: در نامه مقام معظم رهبری مبنی‌بر دستور توقف اجرا و بررسی اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به وقف اموال و هم به اساسنامه اشاره شده است و این نامه به عنوان یک سند ارزشمند در دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده است. 

وی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی تابع نظرات مقام معظم رهبری هستند، گفت: انگیزه وقف و نیت مسئولان دانشگاه مشخص است و در این بحث آنچه که مهم است آزمون تبعیت از ولایت فقیه برای دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی است، که دانشگاه آزاد همواره در این آزمون سربلند بوده است و هم اکنون نیز تابع نظرات ایشان هستیم. 

شب گذشته هیأت موسس دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای رسمی خطاب به مردم ایران از انتشار دو حکم جداگانه مقام معظم رهبری به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به عنوان رئیس هیات امنا و محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، خبرداد. 

مطابق این اطلاعیه مقام‌معظم رهبری دستور می‌فرمایند فعلا از تصرف مبنی‌بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و از هرگونه اقدام مبتنی‌بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد اسلامی خودداری شود و اجرای اساسنامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود. 

اما شب گذشته دقایقی بعد از این اطلاعیه منصور کبکانیان، یکی از اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، به خبرگزاری فارس، گفت: اساسنامه دانشگاه آزاد به زودی و با استحکام بیشتری اجرا می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین