کد خبر: ۱۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب:

دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را با شیب ملایم اجرا کند تا فشار کمتری بر مردم وارد شود

اجرای درست هدفمند کردن یارانه‌ها راهی برای مقابله با تحریم‌ها
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: عماد حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در توصیه به دولت اظهار داشت: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یک حکم کلی است و مجلس دست دولت را برای اجرا باز گذاشت بنابراین بهتر است که دولت این قانون را با شیب ملایم اجرایی کند تا فشار کمتری بر مردم وارد شود. 

وی گفت: مجلس معتقد است اگر قانون رعایت شود اجرای قانون با کمترین مشکلات همراه خواهد بود. این قانون به شکلی تنظیم شده است که درمواردی هم که دولت احساس کند درحین اجرای قانون به مردم فشار وارد می‌شود و یا افزایش قیمت‌ها بیش از حد توان و تحمل مردم است می‌تواند شیوه اجرا را تغییر دهد. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بابیان اینکه دولت می‌تواند به جای پرداخت نقدی یارانه‌ها ازکارت انرژی برای خانواده‌ها استفاده کند، تصریح کرد: در شیوه توزیع کارت انرژی دیگر شاهد افزایش نقدینگی نیستیم مردم می‌توانند برای جبران افزایش قیمت انرژی از این کارت استفاده کرده و قبوض خود را پرداخت کنند. در این صورت دیگر نگران این نیستیم که یارانه پرداخت شده در جای خود مصرف می‌شود یا اینکه موجب افزایش نقدینگی شده و تورم و رکود را به دنبال دارد. 

نماینده قروه خاطرنشان کرد: این پیشنهاد از سوی کمیسیون انرژی مطرح شد اما دولت تا کنون توجهی نسبت به آن نداشته است شاید بهتر باشد دولت در ماه‌های آینده به‌جای واریز پول به حساب مردم از این پیشنهاد استفاده کند. 

حسینی گفت: مردم هم در اجرای این قانون باید به این نکته توجه داشته باشند که دریافت یارانه صرفا برای جبران بخشی از هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت‌هاست و چنین نیست که کمکی مالی به آنها شده باشد. مردم در هدفمند کردن یارانه‌ها باید به جنبه بهینه‌سازی مصرف توجه کنند تا فشار کمتری را نیز شاهد باشند. 

وی با اشاره به افزایش تحریم‌ها علیه ایران و همزمان شدن آن با اجرای این قانون نیز یادآور شد: دولت با کار کارشناسی باید آثار تحریم‌ها و تبعات آن را آسیب‌شناسی کرده و اجرای قانون مذکور را با استفاده از تحقیقاتی که در این راستا دارد به انجام برساند. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: اگر دولت تدبیر ویژه‌ای به‌کار گیرد می‌توان از تحریم‌ها فرصت ساخت زیرا اگر در راستای اجرای این قانون فرهنگ مصرف بهینه درکشور نهادینه شود نیاز ما به واردات هم کاهش می یابد و این راهی برای مقابله با تحریم‌ها خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین