کد خبر: ۱۱۵۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۴
در کارگروه استانی فرهنگ و هنر؛

احمدی‌نژاد خواستار تغییر نام استان مرکزی به "آفتاب" شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد پیشنهاد کردکه نام استان مرکزی به استان "آفتاب" تغییر یابد. 

محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز سه‌شنبه در کارگروه فرهنگ و هنر استان مرکزی نام‌گذاری روی استان‌های کشور را دارای وجهه فرهنگی و هویت‌بخش دانست و با پیشنهاد تغییر نام استان مرکزی به استان آفتاب، گفت: نام استان‌ها باید تبیین‌کننده هویت و معرف فرهنگ آن استان باشد اما به‌نظر می‌رسد در نام‌گذاری این استان توجهی به این موضوع نشده است و ضرورت دارد نام شایسته‌ای انتخاب شود که در این میان، عنوان "آفتاب" که برای استان مرکزی مطرح می‌شود، زیبنده‌تر به نظر می‌رسد و می‌توان به عنوان یکی از کارهای فرهنگی ماندگار و هویت‌بخش، نام آن را استان آفتاب گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه هدف از کار فرهنگی انسان‌سازی و تربیت و هدایت انسان است، خاطرنشان کرد: باید کار فرهنگی، انسان را به قله و آرمانی که خدای متعال قرار داده است، برساند. 

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه مربی و مدیر فرهنگی باید تربیت‌یافته مکتب امامت و ولایت باشد، گفت: اگر کسی در صراط مستقیم الهی و خط نورانی امامت و ولایت نباشد، نمی‌تواند مردم را به این مسیر رهنمون سازد و خارج از حلقه اتصال به امامت و ولایت، حقیقت، ارزش و کمالی وجود ندارد.

احمدی‌نژاد تمسک به امام عصر(عج) را راهی درجهت تربیت و هدایت انسان خواند و گفت: مدیر فرهنگی باید دل انسان را با حقیقت امام عصر(عج) آشنا کند.

وی بر لزوم توجه به مفهوم امام عصر(عج) و فلسفه انتظار در همه اقدامات فرهنگی تأکید کرد و گفت: بدون تردید اگر کسی عمیقاً به انسان کامل اعتقاد نداشته باشد، دریافتی از مفاهیم الهی نخواهد داشت و چنانچه مفهوم امام عصر(عج) در جامعه عمیقاً تبیین شود مشکلی وجود نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین