تنبیه بدنی کودکان موجب پرخاشگری آنان میشود
آفتابنیوز : آفتاب: کارشناس گروه سلامت روانی اجتماعی گفت: تنبیه بدنی موجب افزایش مشکلات رفتاری و پرخاشگری در کودکان شده و آثار کوتاه مدت و بلندمدت مخربی بر روح و جسم کودکان دارد.
دکتر نیکاختر افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در کودکانی که تنبیه بدنی میشوند مشکلات رفتاری همچون گوشهگیری و پرخاشگری به طور معناداری بالاتر از کودکانی است که تنبیه بدنی نمیشوند.
وی، نیاز به احساس ارزشمندی را یکی از نیازهای اساسی بشر دانست و گفت: برای اینکه دانشآموز به این احساس دست پیدا کند، باید تصویر روشنی از تواناییها و نقاط ضعف و قوت خود داشته باشد.
نیکاختر در خصوص رفتارهای مخرب معلمان و والدین اظهارداشت: طعنه زدن، منصف نبودن و عدم رعایت عدالت، تحقیر، دروغگویی، اجازه توضیح به دانشآموزان ندادن و استفاده از تنبیههای خشن از جمله رفتارهایی است که میتواند بر دانشآموزان تاثیر منفی بگذارد.
کارشناس گروه سلامت روانی اجتماعی با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از تشویق و کم کردن تنبیه در مورد دانشآموزان اظهار داشت: معلمان و والدین باید سعی کنند همیشه در جست و جوی بهترین تواناییها و خصوصیات هر دانشآموز باشند و با دید مثبتی به او بنگرند.
نیک اختر افزود: بهتر است معلمان در هفته، زمانی را به دانشآموزان اختصاص دهند تا در مورد احساسات خود صحبت کنند.
وی گفت: ارائه برنامههایی در کلاس که همه بتوانند در آن شرکت کنند یکی از راههایی است که به افزایش اعتماد به نفس کودکان کمک میکند.
دکتر نیکاختر افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در کودکانی که تنبیه بدنی میشوند مشکلات رفتاری همچون گوشهگیری و پرخاشگری به طور معناداری بالاتر از کودکانی است که تنبیه بدنی نمیشوند.
وی، نیاز به احساس ارزشمندی را یکی از نیازهای اساسی بشر دانست و گفت: برای اینکه دانشآموز به این احساس دست پیدا کند، باید تصویر روشنی از تواناییها و نقاط ضعف و قوت خود داشته باشد.
نیکاختر در خصوص رفتارهای مخرب معلمان و والدین اظهارداشت: طعنه زدن، منصف نبودن و عدم رعایت عدالت، تحقیر، دروغگویی، اجازه توضیح به دانشآموزان ندادن و استفاده از تنبیههای خشن از جمله رفتارهایی است که میتواند بر دانشآموزان تاثیر منفی بگذارد.
کارشناس گروه سلامت روانی اجتماعی با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از تشویق و کم کردن تنبیه در مورد دانشآموزان اظهار داشت: معلمان و والدین باید سعی کنند همیشه در جست و جوی بهترین تواناییها و خصوصیات هر دانشآموز باشند و با دید مثبتی به او بنگرند.
نیک اختر افزود: بهتر است معلمان در هفته، زمانی را به دانشآموزان اختصاص دهند تا در مورد احساسات خود صحبت کنند.
وی گفت: ارائه برنامههایی در کلاس که همه بتوانند در آن شرکت کنند یکی از راههایی است که به افزایش اعتماد به نفس کودکان کمک میکند.
گزارش خطا
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره عضویت در خبرنامه